941 resultados para catheterization Swan Ganz
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Boberach: Für die Wahl des Sitzes der Reichsgewalt ist wichtig, daß [das] Kriegs-, [das] Handels- und [das] Marineministerium genügend entfernt von der französischen Grenze und der Küste nahe genug liegen, um von dort mit der Eisenbahn in einer Tagesreise erreichbar zu sein. Deshalb soll nicht Frankfurt, sondern Erfurt Hauptstadt werden. In Krakau soll eine deutsche Bundesfestung errichtet werden. - Wentzke: Gegen Frankfurt als Mittelpunkt des neuen Bundesstaats. Man schaffe ein Bundesgebiet, welches der Reichsgewalt unmittelbar unterworfen ist, welches aber nicht von einer der größeren Mächte ganz umschlossen sein darf: Erfurt Sitz der Reichsgewalt, d.h. des Parlaments
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Boberach: Dem Nachfolger Metternichs wird Illusionismus vorgeworfen; die Unabhängigkeit der österreichischen Freiheitsbewegung von den Ereignissen in Deutschland und die Chancen, die ihre Erfolge für das Ansehen Österreichs bedeuteten, hat er nicht verstanden. - Wentzke: Verteidigung der deutschen Bewegung gegen Ficquelmonts Angriffe. Gegen die Anschauung, daß die österreichische Reformbewegung vom März 1848 "durch Frankfurt am Gängelband der deutschen Farben in die allgemeine Revolution hineingezogen wurde". "Im Allgemeinen herrschte in ganz Deutschland, mit Ausnahme Urpreußens, eine entschieden günstige Stimmung für Österreich, solange man vertrauen konnte, Österreich werde keinem Rückfall in die alte reaktionäre Politik unterliegen."
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Welsch (Projektbearbeiter): Rechenschaftslegung der vom thüringischen Handwerker-Verein zur Frankfurter Nationalversammlung entsandten Deputation: "... [es] gereicht ... uns zur ganz besonderen Freude, den ... Handwerksmeistern ... bekannt machen zu können, daß unsere Anträge auf die ... wohlwollendste Weise aufgenommen [wurden] ..." "Gleich wichtig und erfreulich ist aber der Umstand ... daß in Deutschland keine unbedingte Gewerbfreiheit stattfinden ... soll ..."
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Welsch (Projektbearbeiter): Die oktroyierte Verfassung wird von der ganz überwiegenden Mehrheit der Bevölkerung abgelehnt. Reaktionäre Beamte und Landräte sind fast sämtlich noch im Amt, die wenigen freisinnigen jedoch werden ihres Amtes enthoben. Die bevorstehenden Wahlen sind weder frei noch gleich, Parlamentarier der ehemaligen Nationalversammlung, die sich zur Wiederwahl stellen, sind Verleumdungen und Verdächtigungen ausgesetzt. Warnung vor der reaktionären Presse, die nur die Interessen der Aristokraten, Bürokraten, Beamten, Vornehmen und Reichen vertritt. Aufruf, die Verfechter der Unabhängigkeit und Freiheit des Volkes zu wählen
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Pelvic osteotomies improve containment of the femoral head in cases of developmental dysplasia of the hip or in femoroacetabular impingement due to acetabular retroversion. In the evolution of osteotomies, the Ganz Periacetabular Osteotomy (PAO) is among the complex reorientation osteotomies and allows for complete mobilization of the acetabulum without compromising the integrity of the pelvic ring. For the complex reorientation osteotomies, preoperative planning of the required acetabular correction is an important step, due to the need to comprehend the three-dimensional (3D) relationship between acetabulum and femur. Traditionally, planning was performed using conventional radiographs in different projections, reducing the 3D problem to a two-dimensional one. Known disturbance variables, mainly tilt and rotation of the pelvis make assessment by these means approximate at the most. The advent of modern enhanced computation skills and new imaging techniques gave room for more sophisticated means of preoperative planning. Apart from analysis of acetabular geometry on conventional x-rays by sophisticated software applications, more accurate assessment of coverage and congruency and thus amount of correction necessary can be performed on multiplanar CT images. With further evolution of computer-assisted orthopaedic surgery, especially the ability to generate 3D models from the CT data, examiners were enabled to simulate the in vivo situation in a virtual in vitro setting. Based on this ability, different techniques have been described. They basically all employ virtual definition of an acetabular fragment. Subsequently reorientation can be simulated using either 3D calculation of standard parameters of femoroacetabular morphology, or joint contact pressures, or a combination of both. Other techniques employ patient specific implants, templates or cutting guides to achieve the goal of safe periacetabular osteotomies. This chapter will give an overview of the available techniques for planning of periacetabular osteotomy.
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Das Buch bietet einen hervorragenden Einstieg in die Arbeiten von Jacques Rancière. Zentrale Theorieannahmen werden dargestellt und deren Bedeutung für die Kultur- und Sozialwissenschaften der Gegenwart aufgezeigt. Ist es notwendig, angesichts der Rezeptionsflut in den letzten Jahren, überhaupt noch Worte bezüglich der Aktualität der Arbeiten Jacques Rancières zu verlieren? Tatsachlich gibt es wahrscheinlich gegenwärtig wenige Philosophen, die in ganz unterschiedlichen Kontexten so stark aufgegriffen und zitiert werden wie der französische Denker Rancière. Dieses Buch führt – mit einem durchaus kritischen Impetus – in das Denken und in die Arbeiten Jacques Rancières ein.
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Welsch (Projektbearbeiter): Die oktroyierte Verfassung wird von der ganz überwiegenden Mehrheit der Bevölkerung abgelehnt. Reaktionäre Beamte und Landräte, die 'eifrigsten Diener des Absolutismus', sind fast sämtlich noch im Amt, die wenigen freisinnigen jedoch werden ihres Amtes enthoben. Die bevorstehenden Wahlen sind weder frei noch gleich, Parlamentarier der ehemaligen Nationalversammlung, die sich zur Wiederwahl stellen, sind Verleumdungen und Verdächtigungen ausgesetzt. Warnung vor der reaktionären Presse, die nur die Interessen der Aristokraten, Bürokraten, Beamten, Vornehmen und Reichen vertritt. Aufruf, die Verfechter der Unabhängigkeit und Freiheit des Volkes zu wählen
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BACKGROUND Historically, percutaneous coronary intervention (PCI) of bifurcation lesions was associated with worse procedural and clinical outcomes when compared with PCI of non-bifurcation lesions. Newer generation drug-eluting stents (DES) might improve long-term clinical outcomes after bifurcation PCI. METHODS AND RESULTS The LEADERS trial was a 10-center, assessor-blind, non-inferiority, all-comers trial, randomizing 1,707 patients to treatment with a biolimus A9(TM) -eluting stent (BES) with an abluminal biodegradable polymer or a sirolimus-eluting stent (SES) with a durable polymer (ClinicalTrials.gov Identifier: NCT00389220). Five-year clinical outcomes were compared between patients with and without bifurcation lesions and between BES and SES in the bifurcation lesion subgroup. There were 497 (29%) patients with at least 1 bifurcation lesion (BES = 258; SES = 239). At 5-year follow-up, the composite endpoint of cardiac death, myocardial infarction (MI) and clinically-indicated (CI) target vessel revascularization (TVR) was observed more frequently in the bifurcation group (26.6% vs. 22.4%, P = 0.049). Within the bifurcation lesion subgroup, no differences were observed in (cardiac) death or MI rates between BES and SES. However, CI target lesion revascularization (TLR) (10.1% vs. 15.9%, P = 0.0495), and CI TVR (12.0% vs. 19.2%, P = 0.023) rates were significantly lower in the BES group. Definite/probable stent thrombosis (ST) rate was numerically lower in the BES group (3.1% vs. 5.9%, P = 0.15). Very late (>1 year) definite/probable ST rates trended to be lower with BES (0.4% vs. 3.1%, P = 0.057). CONCLUSIONS In the treatment of bifurcation lesions, use of BES led to superior long-term efficacy compared with SES. Safety outcomes were comparable between BES and SES, with an observed trend toward a lower rate of very late definite/probable ST between 1 and 5 years with the BES. © 2015 Wiley Periodicals, Inc.
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BACKGROUND An increased body mass index (BMI) is associated with a high risk of cardiovascular disease and reduction in life expectancy. However, several studies reported improved clinical outcomes in obese patients treated for cardiovascular diseases. The aim of the present study is to investigate the impact of BMI on long-term clinical outcomes after implantation of zotarolimus eluting stents. METHODS Individual patient data were pooled from the RESOLUTE Clinical Program comprising five trials worldwide. The study population was sorted according to BMI tertiles and clinical outcomes were evaluated at 2-year follow-up. RESULTS Data from a total of 5,127 patients receiving the R-ZES were included in the present study. BMI tertiles were as follow: I tertile (≤ 25.95 kg/m(2) -Low or normal weight) 1,727 patients; II tertile (>25.95 ≤ 29.74 kg/m(2) -overweight) 1,695 patients, and III tertile (>29.74 kg/m(2) -obese) 1,705 patients. At 2-years follow-up no difference was found for patients with high BMI (III tertile) compared with patients with normal or low BMI (I tertile) in terms of target lesion failure (I-III tertile, HR [95% CI] = 0.89 [0.69, 1.14], P = 0.341; major adverse cardiac events (I-III tertile, HR [95% CI] = 0.90 [0.72, 1.14], P = 0.389; cardiac death (I-III tertile, HR [95% CI] = 1.20 [0.73, 1.99], P = 0.476); myocardial infarction (I-III tertile, HR [95% CI] = 0.86 [0.55, 1.35], P = 0.509; clinically-driven target lesion revascularization (I-III tertile, HR [95% CI] = 0.75 [0.53, 1.08], P = 0.123; definite or probable stent thrombosis (I-III tertile, HR [95% CI] = 0.98 [0.49, 1.99], P = 0.964. CONCLUSIONS In the present study, the patients' body mass index was found to have no impact on long-term clinical outcomes after coronary artery interventions.
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Atrial septal defects (ASDs) are one of the most frequent congenital cardiac malformations, accounting for about 8-10% of all congenital heart defects. The prevalence of pulmonary arterial hypertension (PAH) in adults with an ASD is 8-10%. Different clinical PAH scenarios can be encountered. At one end of the spectrum are adults with no or only mild pulmonary vascular disease and a large shunt. These are patients who can safely undergo shunt closure. In the elderly, mild residual pulmonary hypertension after shunt closure is the rule. At the other end of the spectrum are adults with severe, irreversible pulmonary vascular disease, shunt reversal and chronic cyanosis, that is, Eisenmenger syndrome. These are patients who need to be managed medically. The challenge is to properly classify ASD patients with PAH falling in between the two ends of the spectrum as the ones with advanced, but reversible pulmonary vascular disease amenable to repair, versus the ones with progressive pulmonary vascular disease not responding to shunt closure. There are concerns that adults with progressive pulmonary vascular disease have worse outcomes after shunt closure than patients not undergoing shunt closure. Due to the correlation of pulmonary vascular changes and pulmonary hemodynamics, cardiac catheterization is used in the decision-making process. It is important to consider the hemodynamic data in the context of the clinical picture, the defect anatomy and further noninvasive tests when evaluating the option of shunt closure in these patients.
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Welsch (Projektbearbeiter): Bitte an Erzherzog Johann, seine Ankündigung zurückzunehmen, er werde - als Reichsverweser ganz Deutschlands - die Funktion des Stellvertreters des österreichischen Kaisers ablegen
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Welsch (Projektbearbeiter): Nicht Preußen soll in Deutschland, sondern Deutschland in Preußen aufgehen, weil u.a. Preußen das bevölkerungsreichste Land Deutschlands ist [?], eine ausgezeichnete Armee sowie den längsten Küstenanteil hat [?], die preußischen Finanzen "de allerbesten sind" und: "Weil wirsch jrade wollen!" Verfaßt - nicht ganz ohne Augenzwinkern - aus Anlaß des heftig umstrittenen Huldigungserlasses des Reichskriegsministers von Peucker vom 16. Juli 1848
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Welsch (Projektbearbeiter): Zukunftsvision: die in der Frankfurter Paulskirche zusammengetretene Nationalversammlung der deutschen Republik verurteilt Friedrich Wilhelm IV. am 1. Januar 1850 wegen Hochverrats zum Tode. Hintergrund: der von Preußen am 26. August 1848 unter dem Druck Englands und Rußlands mit Dänemark abgeschlossene Waffenstillstand von Malmö, der in Deutschland ganz allgemein als Preisgabe nationaler Interessen interpretiert wird
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To assess spatial and temporal pressure characteristics in patients with repaired aortic coarctation compared to young healthy volunteers using time-resolved velocity-encoded three-dimensional phase-contrast magnetic resonance imaging (4D flow MRI) and derived 4D pressure difference maps. After in vitro validation against invasive catheterization as gold standard, 4D flow MRI of the thoracic aorta was performed at 1.5T in 13 consecutive patients after aortic coarctation repair without recoarctation and 13 healthy volunteers. Using in-house developed processing software, 4D pressure difference maps were computed based on the Navier-Stokes equation. Pressure difference amplitudes, maximum slope of pressure amplitudes and spatial pressure range at mid systole were retrospectively measured by three readers, and twice by one reader to assess inter- and intraobserver agreement. In vitro, pressure differences derived from 4D flow MRI showed excellent agreement to invasive catheter measurements. In vivo, pressure difference amplitudes, maximum slope of pressure difference amplitudes and spatial pressure range at mid systole were significantly increased in patients compared to volunteers in the aortic arch, the proximal descending and the distal descending thoracic aorta (p < 0.05). Greatest differences occurred in the proximal descending aorta with values of the three parameters for patients versus volunteers being 19.7 ± 7.5 versus 10.0 ± 2.0 (p < 0.001), 10.9 ± 10.4 versus 1.9 ± 0.4 (p = 0.002), and 8.7 ± 6.3 versus 1.6 ± 0.9 (p < 0.001). Inter- and intraobserver agreements were excellent (p < 0.001). Noninvasive 4D pressure difference mapping derived from 4D flow MRI enables detection of altered intraluminal aortic pressures and showed significant spatial and temporal changes in patients with repaired aortic coarctation.