788 resultados para Nurses In-service training


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Objective: To determine the prevalence of exercise-induced bronchoconstriction among elite long-distance runners in Brazil and whether there is a difference in the training loads among athletes with and without exercise-induced bronchoconstriction. Methods: This was a cross-sectional study involving elite long-distance runners with neither current asthma symptoms nor a diagnosis of exercise-induced bronchoconstriction. All of the participants underwent eucapnic voluntary hyperpnea challenge and maximal cardiopulmonary exercise tests, as well as completing questionnaires regarding asthma symptoms and physical activity, in order to monitor their weekly training load. Results: Among the 86 male athletes recruited, participation in the study was agreed to by 20, of whom 5 (25%) were subsequently diagnosed with exercise-induced bronchoconstriction. There were no differences between the athletes with and without exercise-induced bronchoconstriction regarding anthropometric characteristics, peak oxygen consumption, baseline pulmonary function values, or reported asthma symptoms. The weekly training load was significantly lower among those with exercise-induced bronchoconstriction than among those without. Conclusions: In this sample of long-distance runners in Brazil, the prevalence of exercise-induced bronchoconstriction was high.

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Objective: The aim of this study was to assess the nutritional zinc (Zn) status of elite swimmers during different training periods. Methods: A longitudinal paired study was performed at the University of Sao Paulo in eight male swimmers 18 to 25 y old who had been swimming competitively at the state and national levels for at least 5 y. The swimmers were evaluated over a total period of 14 wk: before the basic and specific preparatory period (BSPP-baseline), at the end of the basic and specific preparatory period (post-BSPP), and at the end of the polishing period (PP). Levels of Zn were determined in the plasma, erythrocyte, urine, and saliva by atomic absorption spectrophotometry. Anthropometric measurements and a 3-d food record were also evaluated. Results: The median plasma Zn concentration was below the reference value in all training periods (BSPP-baseline 59 mu g/dL, post-BSPP 55.9 mu g/dL, after PP 58.8 mu g/dL, P > 0.05), as were threshold values for erythrocytes (BSPP-baseline 36.5 mu g of Zn/g of hemoglobin, post-BSPP 42 mu g of Zn/g of hemoglobin, after PP 40.7 mu g of Zn/g of hemoglobin, P > 0.05), urinary Zn (BSPP-baseline 280 mu g/24 h, post-BSPP 337 mu g/24 h, after PP 284 mu g/24 h, P > 0.05), and salivary Zn (BSPP-baseline 66.1 mu g/L, post-BSPP 54.1 mu g/L, after PP 79.7 mu g/L, > 0.05). Salivary Zn did not correlate with plasma and erythrocyte Zn levels. Conclusion: The results suggest that the elite swimmers studied presented a possible Zn deficiency and that salivary Zn was not adequate to evaluate the Zn nutritional status. (C) 2012 Elsevier Inc. All rights reserved.

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Abstract Background The aim of this study was to determine the effects of creatine supplementation on kidney function in resistance-trained individuals ingesting a high-protein diet. Methods A randomized, double-blind, placebo-controlled trial was performed. The participants were randomly allocated to receive either creatine (20 g/d for 5 d followed by 5 g/d throughout the trial) or placebo for 12 weeks. All of the participants were engaged in resistance training and consumed a high-protein diet (i.e., ≥ 1.2 g/Kg/d). Subjects were assessed at baseline (Pre) and after 12 weeks (Post). Glomerular filtration rate was measured by 51Cr-EDTA clearance. Additionally, blood samples and a 24-h urine collection were obtained for other kidney function assessments. Results No significant differences were observed for 51Cr-EDTA clearance throughout the trial (Creatine: Pre 101.42 ± 13.11, Post 108.78 ± 14.41 mL/min/1.73m2; Placebo: Pre 103.29 ± 17.64, Post 106.68 ± 16.05 mL/min/1.73m2; group x time interaction: F = 0.21, p = 0.64). Creatinine clearance, serum and urinary urea, electrolytes, proteinuria, and albuminuria remained virtually unchanged. Conclusions A 12-week creatine supplementation protocol did not affect kidney function in resistance-trained healthy individuals consuming a high-protein diet; thus reinforcing the safety of this dietary supplement. Trial registration ClinicalTrials.gov NCT01817673

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The general aim of this dissertation is to describe and analyse how public old-age care in Sweden has developed and changed during the last century. The study applies a provider perspective on how care has been planned and professionally carried out. A broader social policy perspective, studying old-age care at central/national as well as local/municipal level, is also developed. A special focus is directed at the large local variation in care and services for the elderly. The empirical base is comprised of official documents and other public sources, survey data from interviews with elderly recipients of public old-age care, and official statistics on publicly financed and controlled old-age care and services. Study I addresses the development of old-age care in Sweden during the twentieth century by studying an important occupation in this field – the supervisors and their professional roles, tasks and working conditions. Throughout, the roles of supervisors have followed the prevailing official policy on the proper way to provide care for elderly people in Sweden; from poor relief at the beginning of the 1900s, via a generous level of services in the 1960s and 1970s, to today’s restricted and economy-controlled mode of operation. Study II describes and compares two main forms of public old-age care in Sweden today, home help services and institutional care. The care-load found in home-based care was comparable to and sometimes even larger than in service-homes and other institutions, indicating that large care needs among elderly people in Sweden today can be met in their homes as well as in institutional settings. Studies III and IV analyse the local variation in public old-age care in Sweden. During the last decades there has been an overall decline in home help services. The coverage of home help for elderly people shows large differences between municipalities throughout this period, and the relative variation has increased. The local disparity seems to depend more on historical factors, e.g., previous coverage rates, than on the present municipal situation in levels of need or local economy and politics. In an introductory part the four papers are linked together by an outline of the demographic situation and the social policy model for old-age care in Sweden. Trends that have been apparent over time, e.g. professionalisation and market orientation, are traced and discussed. Conflicts between prevailing ideologies are analysed, in regards to for instance home-based and institution-based care, social and medical culture, and local and central levels of decision-making. ’Welfare municipality’, ‘path dependency’, and ‘decentralisation’ are suggested as a conceptual framework for describing the large and increasing local variations in old-age care. Finally, implications of the four studies with regard to old-age care policy and further research are discussed.

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[ES] Un servicio de urgencias de una zona ofrece asistencia sanitaria y tiene como principal objetivo atender la patología urgente que acude al hospital y el nivel de compromiso que se asume consiste en diagnosticar, tratar y estabilizar, en la medida posible, dicha patología urgente. Otro objetivo es gestionar la demanda de atención urgente por parte del ciudadano a través de un sistema de selección prioritaria inicial (Triaje) que selecciona, prioriza, organiza y gestiona la demanda de atención. Para poder controlar y realizar el trabajo de la forma más eficaz se utilizan herramientas de gestión necesarias para el control de los pacientes, desde que se realiza su ingreso en el servicio de urgencias hasta el alta del mismo. Las aplicaciones desarrolladas son las siguientes: Gestión de Pacientes en Urgencias: Esta aplicación asignará un estado inicial al paciente y permitirá ir cambiando el estado del mismo usando el método del Triaje (valoración), el más difundido en la medicina de urgencias. Además, se podrán solicitar pruebas diagnósticas y la visualización de marcadores de analíticas para comprobar su evolución. Finalmente, se podrá desarrollar un informe de alta para el paciente. Informadores de Urgencias: La aplicación gestiona la localización física del paciente dentro del servicio de urgencias, permitiendo asimismo el cambio entre las distintas localizaciones y el control para la información a los familiares de los mismos, pudiendo almacenar los familiares y teléfonos de contactos para que estos puedan ser informados. El desarrollo se ha realizado utilizando el MVC (modelo - vista - controlador) que es patrón de arquitectura que separa los datos de una aplicación, la interfaz gráfica de usuario y la lógica de control de componentes. El software utilizado para el desarrollo de las aplicaciones es CACHÉ de Intersystems que permite la creación de una base de datos multidimensional. El modelo de objetos de Caché se basa en el estándar ODMG (Object Database Management Group, Grupo de gestión de bases de datos de objetos) y soporta muchas características avanzadas. CACHÉ dispone de Zen, una biblioteca completa de componentes de objetos preconstruidos y herramientas de desarrollo basadas en la tecnología CSP (Caché Server Pages) y de objetos de InterSystems. ZEN es especialmente apropiado para desarrollar una versión Web de las aplicaciones cliente/servidor creadas originalmente con herramientas como Visual Basic o PowerBuilder.

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In der vorliegenden Arbeit wurden die durch Training induzierten motorischen Gedächtnisleistungen der Taufliege Drosophila melanogaster beim Überklettern von acht symmetrisch verteilten Lücken auf einem rotierenden Ring untersucht. Durch den auf sie einwirkenden optischen Fluss der vorbeiziehenden äußeren Umgebung wurden die Fliegen angeregt, diesem optomotorischen Reiz entgegenzuwirken und die Lücken laufend zu überqueren. Durch Training verbessert und langfristig gelernt wird die kompensatorische Lückenüberquerung X+ gegen die Rotation. In der aus diesem Training erhaltenen Lernkurve war eine überdurchschnittlich hohe Leistungsverbesserung nach einem einzigen Trainingslauf mit einem zeitlichen Bestand von ca. 40 Minuten abzulesen, um danach vom motorischen Gedächtnisspeicher trainierter Fliegen nicht mehr abgerufen werden zu können. Nach einer Ruhephase von einem bis mehreren Tagen wurden die Fliegen auf mögliche Langzeitlernleistungen untersucht und diese für verschiedene Intervalle nachgewiesen. Sowohl die Leistungsverbesserung während des Trainings, als auch der Lerneffekt nach 24h bleiben in mutanten rutabaga2080 sowie rut1 Fliegen aus. Betroffen ist das Gen der Adenylylzyklase I, ein Schlüsselprotein der cAMP-Signalkaskade, die u.a. im olfaktorischen und visuellen Lernen gebraucht wird. Damit ergab sich die Möglichkeit die motorischen Gedächtnisformen durch partielle Rettung zu kartieren. Die motorische Gedächtniskonsolidierung ist schlafabhängig. Wie sich herausstellte, benötigen WTB Fliegen nur eine Dunkelphase von 10h zwischen einem ersten Trainingslauf und einem Testlauf um signifikante Leistungssteigerungen zu erzielen. In weiterführenden Versuchen wurden die Fliegen nachts sowie tagsüber mit einer LED-Lampe oder in einer Dunkelkammer, mit einem Kreisschüttler oder einer Laborwippe depriviert, mit dem Ergebnis, dass nur jene Fliegen ihre Leistung signifikant gegenüber einem ersten Trainingslauf verbessern konnten, welche entweder ausschließlich der Dunkelheit ausgesetzt waren oder welchen die Möglichkeit gegeben wurde, ein Gedächtnis zunächst in einer natürlichen Schlafphase zu konsolidieren (21Uhr bis 7Uhr MEZ). In weiteren Experimenten wurden die experimentellen Bedingungen entweder während des Trainings oder des Tests auf eine Fliege und damit verbunden auf eine erst durch das Training mögliche motorische Gedächtniskonsolidierung einwirken zu können, untersucht. Dazu wurden die Experimentparameter Lückenweite, Rotationsrichtung des Lückenringes, Geschwindigkeit des Lückenringes sowie die Verteilung der acht Lücken auf dem Ring (symmetrisch, asymmetrisch) im Training oder beim Gedächtnisabruf im Testlauf verändert. Aus den Ergebnissen kann geschlussfolgert werden, dass die Lückenweite langzeitkonsolidiert wird, die Rotationsrichtung kurzzeitig abgespeichert wird und die Drehgeschwindigkeit motivierend auf die Fliegen wirkt. Die symmetrische Verteilung der Lücken auf dem Ring dient der Langzeitkonsolidierung und ist als Trainingseingang von hoher Wichtigkeit. Mit Hilfe verschiedener Paradigmen konnten die Leistungsverbesserungen der Fliegen bei Abruf eines Kurz- bzw. Langzeitgedächtnisses hochauflösend betrachtet werden (Transfer). Die Konzentration, mit der eine WTB Fliege eine motorische Aufgabe - die Überquerung von Lücken entgegengesetzt der Rotationsrichtung - durchführt, konnte mit Hilfe von Distraktoreizen bestimmt werden. Wie sich herausstellte, haben Distraktoren einen Einfluss auf die Erfolgsquote einer Überquerung, d.h. mit zunehmender Distraktionsstärke nahm die Wahrscheinlichkeit einer Lückenüberquerung ab. Die Ablenkungsreize wirkten sich weiterhin auf die Vermessung einer Lücke aus, in dem entweder "peering"-artigen Bewegungen im Training durchgeführt wurden oder je nach Reizstärke ausschließlich nur jene Lücken vermessen wurden, welche auch überquert werden sollten.

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Altitude training has become very popular among athletes as a means to further increase exercise performance at sea level or to acclimatize to competition at altitude. Several approaches have evolved during the last few decades, with "live high-train low" and "live low-train high" being the most popular. This review focuses on functional, muscular, and practical aspects derived from extensive research on the "live low-train high" approach. According to this, subjects train in hypoxia but remain under normoxia for the rest of the time. It has been reasoned that exercising in hypoxia could increase the training stimulus. Hypoxia training studies published in the past have varied considerably in altitude (2300-5700 m) and training duration (10 days to 8 weeks) and the fitness of the subjects. The evidence from muscle structural, biochemical, and molecular findings point to a specific role of hypoxia in endurance training. However, based on the available performance capacity data such as maximal oxygen uptake (Vo(2)max) and (maximal) power output, hypoxia as a supplement to training is not consistently found to be advantageous for performance at sea level. Stronger evidence exists for benefits of hypoxic training on performance at altitude. "Live low-train high" may thus be considered when altitude acclimatization is not an option. In addition, the complex pattern of gene expression adaptations induced by supplemental training in hypoxia, but not normoxia, suggest that muscle tissue specifically responds to hypoxia. Whether and to what degree these gene expression changes translate into significant changes in protein concentrations that are ultimately responsible for observable structural or functional phenotypes remains open. It is conceivable that the global functional markers such as Vo(2)max and (maximal) power output are too coarse to detect more subtle changes that might still be functionally relevant, at least to high-level athletes.

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Background Abstractor training is a key element in creating valid and reliable data collection procedures. The choice between in-person vs. remote or simultaneous vs. sequential abstractor training has considerable consequences for time and resource utilization. We conducted a web-based (webinar) abstractor training session to standardize training across six individual Cancer Research Network (CRN) sites for a study of breast cancer treatment effects in older women (BOWII). The goals of this manuscript are to describe the training session, its participants and participants' evaluation of webinar technology for abstraction training. Findings A webinar was held for all six sites with the primary purpose of simultaneously training staff and ensuring consistent abstraction across sites. The training session involved sequential review of over 600 data elements outlined in the coding manual in conjunction with the display of data entry fields in the study's electronic data collection system. Post-training evaluation was conducted via Survey Monkey©. Inter-rater reliability measures for abstractors within each site were conducted three months after the commencement of data collection. Ten of the 16 people who participated in the training completed the online survey. Almost all (90%) of the 10 trainees had previous medical record abstraction experience and nearly two-thirds reported over 10 years of experience. Half of the respondents had previously participated in a webinar, among which three had participated in a webinar for training purposes. All rated the knowledge and information delivered through the webinar as useful and reported it adequately prepared them for data collection. Moreover, all participants would recommend this platform for multi-site abstraction training. Consistent with participant-reported training effectiveness, results of data collection inter-rater agreement within sites ranged from 89 to 98%, with a weighted average of 95% agreement across sites. Conclusions Conducting training via web-based technology was an acceptable and effective approach to standardizing medical record review across multiple sites for this group of experienced abstractors. Given the substantial time and cost savings achieved with the webinar, coupled with participants' positive evaluation of the training session, researchers should consider this instructional method as part of training efforts to ensure high quality data collection in multi-site studies.

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First meeting, common interests and ways together The European Centre for Social Welfare, Training and Research situated in Vienna, was our first meeting place. W. Lorenz was interested in the international comparison of the different concepts and perspectives of social welfare problems in the European countries and the different developments in the training of social professions in Europe. The challenge of intercultural, antiracist social work in the context of Erasmus-Intensive Seminars To organize an intensive seminar with the aim to train students and colleagues for intercultural and antiracist competence in social professions, we formed an European network of European universities and schools of s.w. in Vienna (VIENNET), with the support of ECCE (European Centre of Community Education) in Koblenz. “The group discovered that working on these issues in an international context raises issues of ‘difference’ with renewed acuteness”(cit. W. Lorenz). We learned to cope with a variety of differences: biographical, language, theoretical and institutional backgrounds and discourse traditions. A Venue for an Intensive Seminar In choosing a venue for an Intensive Seminar we were relatively free. We locked for a place, “one dream about”, to support in the best way our seminar aims, to promote a base built on knowledge, skills and values particularly in the area of inner/outer borders, disadvantage, ignorance, minorities, majorities, vulnerable groups, racism and xenophobia. In a small village in Burgenland (Austria), very close to the Hungarian border, we thought to have found it. Future Prospect Are we only representatives of our background institutions or did we act and exposed ourselves as persons with a very specific biography and training experience. Can we sustain this created network, as a network of experts and friends in the field of intercultural, antiracist social work? This question is still open.

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This article addresses the inherently politicised context of social work practice located within the contested logics and values of national social policy and professional values and identities. Noting the key role of social work in delivering the state’s promise of social citizenship, it is argued that the increasing neo-nationalist sentiments and politics in European states generate significant pressures upon the universalist, inclusive, values of social work in a multiethnic Europe. The academic and policy debate around social cohesion is explored to illustrate how an assimilationist drift in multicultural state policies undermines the capacity of social work services to deliver appropriate, ethnically sensitive, services. It is further argued that the pervasive spread of populist counter-narratives to multiculturalism erode support for anti-racist and transcultural social work practice. In this context it is argued that social work must acknowledge its compromised situation and explicitly develop a political agenda committed to guaranteeing substantive equality in service delivery.

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In der Lehrerbildung zu Beginn des 21. Jahrhunderts wird einem hohen Bezug zum Berufsfeld Schule, phasenübergreifender Zusammenarbeit und lebenslangem Lernen zunehmend Bedeutung geschenkt. Mehr und mehr kommt in Veröffentlichungen und auf den Internetseiten von Lehrerbildungszentren deutscher Universitäten ein umfassendes Verständnis von Lehrerbildung zum Ausdruck, das alle Phasen der Aus- und Fortbildung von Lehrkräften einschließt: Studium, Vorbereitungsdienst („Referendariat“) und Fortbildungen für Lehrkräfte im Schuldienst. Wenn Lehrerbildung in diesem Sinne gestaltet und nicht reduziert wird auf eine Phase der Ausbildung, die der Tätigkeit im Schuldienst vorangeht, wenn neben den Qualifizierungsmaßnahmen in Studium und Vorbereitungsdienst auch Fortbildungsangebote für bereits im Beruf stehende Lehrkräfte als Selbstverständlichkeit im Rahmen eines lebenslangen Lernprozesses aufgefasst werden, eröffnet die Implementierung digitaler Medien besondere Chancen – etwa im Hinblick auf kooperatives Lernen sowie auf die Arbeit mit und den Zugriff auf Unterrichtsmaterialien. Am Beispiel eines interdisziplinär angelegten Projekts, dessen Ausgangspunkt und Zentrum das Fach Musik bildet und in dem phasenverbindendes und lebenslanges Lernen einen hohen Stellenwert einnehmen, thematisiert dieser Beitrag Möglichkeiten, Perspektiven und Herausforderungen von Blended Learning in der Lehrerbildung. Es handelt sich um einen Einblick in die Verknüpfung von Präsenz- und Online-Anteilen des Projekts und in erste Ergebnisse aus der Projektevaluation. Vorgestellt werden Teilergebnisse aus einer explorativen Studie zur Bedeutung von Kooperationen und phasenübergreifender Vernetzung, im Rahmen derer unter anderem die Akzeptanz und die Relevanz des E-Learning-Angebots thematisiert wird.

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This paper investigates the controversial question whether it is more effective to promote specialisation in a specific sport at the beginning of a career or whether to encourage a broad range of sports when promoting competitive sports talents in order for them to achieve a high level of performance in adulthood. The issue of promoting talents depends on human developmental processes and therefore raises developmental scientific questions. Based on recent, dynamic-interactionist concepts of development, we assume a person-oriented approach focussing on the person as a whole rather than individual features. Theoretical considerations lead to four interacting factors being summarised to form a subsystem: childhood training. The relative weights of these factors lead to patterns. By relating these to a performance criterion at the age of peak performance, particularly promising developmental patterns may be identified. One hundred fifty-nine former Swiss football talents were retrospectively interviewed about their career and the data analysed using the LICUR method. Two early career patterns were identified as having a favourable influence on adult performance. Both are characterised by an above-average amount of in-club training. One pattern also exhibits an above-average amount of informal football played outside the club, the other above-average scores for activity in other sports. Hence, comprehensive training and practice inside and outside the club form the basis for subsequent football expertise.

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We study gift exchange in a field experiment where a random subsample of participants in the Swiss Labour Force Survey received vouchers to be used in adult training. Actual voucher redemption can be traced, giving us the unique opportunity to study whether gift exchange in the form of participation in future rounds of the survey depends on the perceived usefulness of the gift. The group of voucher recipients as a whole has significantly higher response rates. There is considerable heterogeneity, however. Our results point to a long-lasting gift exchange relationship only for the subgroup that redeemed their vouchers.

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Einleitung Aus der Schweizer Grundversorgung lagen bisher noch keine systematischen Daten zu kritischen Ereignissen und zum Sicherheitsklima vor. Aus diesem Grund wurde eine Befragung von Ärzten und Medizinischen Praxisassistentinnen (MPA) in Deutschschweizer Hausarztpraxen sowie ein Folgeprojekt spezifisch zur Telefon-Triage durchgeführt. Methoden Mit Hilfe eines standardisierten Fragebogens wurden Fachpersonen in Hausarztpraxen zu Sicherheitsrisiken und zum Sicherheitsklima in ihren Praxen befragt. Der Fragebogen enthielt neben Fragen zum Sicherheitsklima Beschreibungen von 23 kritischen Ereignissen in Hausarztpraxen, die bezüglich Häufigkeit des Auftretens in der Praxis in den vergangenen zwölf Monaten sowie der Schadensfolge beurteilt wurden, als das Ereignis zum letzten Mal in der Praxis aufgetreten ist. Zudem beantworteten Ärzte und MPA eine offene Frage, nach den für sie besonders relevanten Risiken für die Patientensicherheit in ihren Praxen. Im Folgeprojekt wurden Interviews und Gruppendiskussionen mit MPA und Ärzten geführt, um eine Prozessanalyse der Telefon-Triage durchzuführen und ein Hilfsmittel für Hausarztpraxen zur Stärkung einer sicheren Telefon-Triage zu entwickeln. Ergebnisse 630 Ärzte und MPA (50,2% Ärzte, 49,8% MPA) haben an der Studie teilgenommen. 30% der Ärzte und 17% der MPA gaben an, mindestens einen der untersuchten Ereignisse täglich oder wöchentlich in ihrer Praxis zu beobachten. Fehler bei der Dokumentation wurden am häufigsten beobachtet. Ereignisse, die sich aufgrund der Schadensfolge als besonders relevant erwiesen, waren Fehleinschätzungen bei Kontaktaufnahmen der Patienten mit der Praxis, Diagnosefehler, mangelnde Überwachung von Patienten nach therapeutischen Massnahmen und Fehler in Zusammenhang mit der Medikation. Die Medikation (28% der Nennungen), medizinische Verrichtungen in der Praxis (11%) und die Telefon-Triage (7%) wurden am häufigsten als die Risiken genannt, die die Studienteilnehmer in ihren Praxen gerne eliminieren würden. In Bezug auf das Sicherheitsklima erwiesen sich insbesondere Teamsitzungen und regelmässige Qualitätszirkel-Teilnahme als relevante Prädiktoren für die Dimension „Teambasierte Aktivitäten und Strategien zur Fehlerprävention“. Berufsgruppenunterschiede zwischen Ärzten und MPA konnten sowohl hinsichtlich der berichteten Sicherheitsrisiken, als auch beim Sicherheitsklima beobachtet werden. Fazit Die Ergebnisse der Studie legen die Telefon-Triage als bislang wenig beachteten jedoch sehr relevanten Sicherheitsbereich in der Grundversorgung dar. Um die Sicherheit der Telefon-Triage zu stärken, wurde ein Anschlussprojekt durchgeführt, aus dem heraus ein Leitfaden für Hausarztpraxen entwickelt wurde. Dieser Leitfaden soll Ärzte und MPA in einer gemeinsamen und kritischen Auseinandersetzung von Strukturen und Prozessen rund um die Telefon-Triage sowie der Entwicklung von Verbesserungsschritten unterstützen. Die systematisch beobachteten Berufsgruppenunterschiede sind ein wichtiger Hinweis dafür, dass das gesamte Praxisteam in die Analyse von Sicherheitsrisiken und die Entwicklung von Massnahmen einbezogen werden sollte. Nur so können Risiken umfassend erfasst und für alle Fachpersonen relevante und getragene Verbesserungen initiiert werden. Dieser Ansatz der Team-Involvierung bildet die Basis für den Praxisleitfaden zur Telefon-Triage.

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PURPOSE The ironman (IM) triathlon is a popular ultraendurance competition, consisting of 3.8 km of swimming, 180.2 km of cycling, and 42.2 km of running. The aim of this study was to investigate the predictors of IM race time, comparing echocardiographic findings, anthropometric measures, and training characteristics. METHODS Amateur IM athletes (ATHL) participating in the Zurich IM race in 2010 were included. Participants were examined the day before the race by a comprehensive echocardiographic examination. Moreover, anthropometric measurements were obtained the same day. During the 3 months before the race, each IM-ATHL maintained a detailed training diary. Recorded data were related to total IM race time. RESULTS Thirty-eight IM finishers (mean ± SD age = 38 ± 9 yr, 32 men [84%]) were evaluated. Total race time was 684 ± 89 min (mean ± SD). For right ventricular fractional area change (45% ± 7%, Spearman ρ = -0.33, P = 0.05), a weak correlation with race time was observed. Race performance exhibited stronger associations with percent body fat (15.2 ± 5.6%, ρ = 0.56, P = 0.001), speed in running training (11.7 ± 1.2 km · h(-1), ρ = -0.52, P = 0.002), and left ventricular myocardial mass index (98 ± 24 g · m(-2), ρ = -0.42, P = 0.009). The strongest association was found between race time and right ventricular end-diastolic area (22 ± 4 cm2, ρ = -0.64, P < 0.0001). In multivariate analysis, right ventricular end-diastolic area (β = -16.7, 95% confidence interval = -27.3 to -6.1, P = 0.003) and percent body fat (β = 6.8, 95% confidence interval = 1.1-12.6, P = 0.02) were independently predictive of IM race time. CONCLUSIONS In amateur IM-ATHL, RV end-diastolic area and percent body fat were independently related to race performance. RV end-diastolic area was the strongest predictor of race time. The role of the RV in endurance exercise may thus be more important than previously thought and needs to be further studied.