985 resultados para Basel Confession.
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Since the late 1970s pyrimethamine-sulfadoxine (PS; FansidarTM Hoffman-LaRoche, Basel) has been used as first line therapy for uncomplicated malaria in the Amazon basin. Unfortunately, resistance has developed over the last ten years in many regions of the Amazon and PS is no longer recommended for use in Brazil. In vitro resistance to pyrimethamine and cycloguanil (the active metabolite of proguanil) is caused by specific point mutations in Plasmodium falciparum dihydrofolate reductase (DHFR), and in vitro resistance to sulfadoxine has been associated with mutations in dihydropteroate synthase (DHPS). In association with a proguanil-sulfamethoxazole clinical trial in Brazil, we performed a nested mutation-specific polymerase chain reaction to measure the prevalence of DHFR mutations at codons 50, 51, 59, 108 and 164 and DHPS mutations at codons 436, 437, 540, 581 and 613 at three sites in the Brazilian Amazon. Samples from two isolated towns showed a high degree of homogeneity, with the DHFR Arg-50/Ile-51/Asn-108 and DHPS Gly-437/Glu-540/Gly-581 mutant genotype accounting for all infections in Peixoto de Azevedo (n = 15) and 60% of infections in Apiacás (n = 10), State of Mato Grosso. The remaining infections in Apiacás differed from this predominant genotype only by the addition of the Bolivia repeat at codon 30 and the Leu-164 mutation in DHFR. By contrast, 17 samples from Porto Velho, capital city of the State of Rondônia, with much in- and out-migration, showed a wide variety of DHFR and DHPS genotypes.
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Large or giant cellular blue nevi are usually congenital and represent a challenge for the physician. Close anatomic structures may be altered by the size of the moles. In this article, we report the case of an uncommon large, agminated, cellular blue nevus of the 'plaque type' in a 42-year-old female. Due to the risks of malignant melanoma development on a large or giant blue nevus, we highlight the importance of proper histopathological diagnosis. Furthermore, because of the possibility that the nevus may invade the bone and cerebral tissues, we discuss the indication of a radiological diagnosis. The accurate correlation to clinical and histopathological findings and appropriate multidisciplinary management can save the lives of patients. © 2013 S. Karger AG, Basel.
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Oolitic carbonates belonging to the Hauptrogenstein Formation of Bajocian (Middle Jurassic) age have been shown to be anomalously enriched in cadmium (Cd) throughout the Jura Mountains. Soils associated with this type of rock substratum may be naturally polluted with regards to Cd. At Schleifenberg (Canton Basel Land, Switzerland) the Hauptrogenstein Formation is almost entirely exposed along a trail on its SW flank. Cadmium concentrations were systematically measured throughout this formation and Cd enrichments in rocks are shown to occur to a maximum content of 4.9 mg kg(-1). We investigated associated soils, which cover the entire outcrop, and show that they have been formed through the weathering of the underlying bedrock and through the uptake of colluvial limestone fragments from the same and older formations. Cadmium contents in the soils reach a maximum value of 2.0 mg kg(-1), thereby exceeding the official Swiss indicative guideline value for soils fixed at 0.8 mg.kg(-1). Mineralogical analyses on the soils and associated bedrock suggest that no allochthonous component related to aeolian transport is present. Sequential extractions applied to selected soil samples show that about half of the Cd resides in the carbonate fraction coming from the fractured parent-rock, while the Cd released from the weathered carbonates is associated either with organic matter (over 10%) or with Fe and Mn-oxihydroxides (approximately 30%). No exchangeable Cd phase was found and this, together with the buffer capacity of this calcareous soil, suggests that the amount of mobile Cd is quite negligible in this soil, which also greatly reduces the amount of bioavailable
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Background/Aims: To evaluate multifocal intraocular lens (MIOL) implantation in children. Methods: This is a retrospective study evaluating refractive, visual and safety results of MIOL in pediatric cataract surgery. Average follow-up was 25.73 ± 10.5 months. Surgery included 12 o'clock clear corneal incision, anterior capsulorhexis, lens material aspiration and MIOL implantation (SN6AD3; Alcon). Results: We included 34 cataract eyes of 26 pediatric patients aged 2-15 years, of which 14 (54%) were unilateral. Best near visual acuity (BNVA) and best distance visual acuity (BDVA) improved significantly in 100% of eyes (p = 0.0001). BDVA was above 0.8 in 31.25% (5/16) of bilateral cases. Significant stereopsis improvement was observed postoperatively in bilateral cases only (p = 0.01). Conclusion: MIOL implantation is a safe alternative to monofocal pseudophakia for pediatric cataract with a very low complication rate. Significant BNVA, BDVA and stereopsis improvement can be achieved, particularly in bilateral cases. Message: This study shows significant BDVA, BNVA and stereopsis improvement, especially in bilateral cases, after MIOL implantation for pediatric cataracts. © 2013 S. Karger AG, Basel.
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Aim and purpose: Moderate alcohol consumption has been associated with lower risk of diabetes mellitus, but few data exist on the metabolic syndrome and on the metabolic impact of heavy drinking. The aim of our study was to investigate the complex relationship between alcohol and the metabolic syndrome and diabetes mellitus in a population-based study in Switzerland with high mean alcohol consumption. Design and methods: In 6188 adults aged 35 to 75, alcohol consumption was categorized as 0, 1-6, 7-13, 14-20, 21-27, 28-34 and >= 35 drinks/week or as nondrinkers, moderate (1-13 drinks), high (14-34 drinks) and very high (>= 35 drinks) alcohol consumption. The metabolic syndrome was defined according to the ATP-III criteria and diabetes mellitus as fasting glycemia >= 7 mmol/l or self-reported medication.We used multivariate analysis adjusted for age, gender, smoking status, physical activity and education level to determine the prevalence of the conditions according to drinking categories. Results: 73% (n = 4502) of the participants consumed alcohol, 16% (n = 993) were high drinkers and 2% (n = 126) very high drinkers. In multivariate analysis, alcohol consumption had a U-shaped relationship with the metabolic syndrome and diabetes mellitus. The prevalence of the metabolic syndrome significantly differed between nondrinkers (24%), moderate (19%), high (20%) and very high drinkers (29%) (P<= 0.005). The prevalence of diabetes mellitus also significantly differed between nondrinkers (6.0%), moderate (3.6%), high (3.8%) and very high drinkers (6.7%) (P<= 0.05). These relationships did not differ according to beverage types. Conclusions: The prevalence of the metabolic syndrome and diabetes mellitus decrease with moderate alcohol consumption and increase with heavy drinking, without differences according to beverage types. Recommending to limit alcohol consumption to 1-2 drinks/day might help prevent these conditions in primary care Metabolic Syndrome and Diabetes Mellitus.
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Objectives: Birth defects are a major health burden. Primary prevention is at present emerging, i.e. folate supplementation. When it is not possible, as is still the case for most birth defects, research is needed to determine how an optimal provision of prenatal diagnosis and use of services can be achieved. Ultrasound scans in the midtrimester of pregnancy are now a routine part of antenatal care in most European countries. The objective of this study was to evaluate the prenatal diagnosis of congenital anomalies by fetal ultrasonographic examination across Europe. Methods: Data from 20 registries of congenital malformations in 12 European countries were included. The prenatal ultrasound screening programs in the countries ranged from no routine screening to 3 fetal scans offered, including 2 for biometric purposes and 1 for search of congenital anomalies, the anomaly scan. Results: There were 8,126 cases with congenital anomalies with an overall prenatal detection rate of 44.3%. Termination of pregnancy was performed in 1,657 cases (21.8%). There was significant variation in the prenatal detection rate between regions with the lowest detection rate in registries of countries without routine fetal screening (Denmark and The Netherlands) and the highest detection rate in registries of countries with at least 1 anomaly scan (France, Germany, Italy, Spain, UK). However, there were large variations among the registries with a high detection rate. There were significant differences in the prenatal detection rate and proportion of induced abortions between isolated anomalies and associated anomalies (chromosomal aberrations, recognized syndromes, and multiple without chromosomal aberrations or recognized syndromes). Conclusions: Prenatal detection rate of congenital anomalies by fetal scan varies significantly between registries of European countries even with the same screening policy. Prenatal detection of congenital anomalies is significantly higher when associated malformations are present. The rate of induced abortions varies between registries of countries even with the same detection rate of congenital anomalies. The variation described may be due to cultural and policy differences. Copyright 2002 S. Karger AG, Basel
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L'analyse narrative permet d'apprécier comment une théologie se dit en narrativité. L'analyse narrative fait réaliser que la construction d'une intrigue, le dispositif d'un réseau de personnages ou la gestion de la temporalité sont autant d'indicateurs de l'intention théologique qu'un énoncé kérygmatique ou une confession de foi. C'est rendre justice aux auteurs bibliques que s'instruire des outils dont ils ont usé pour construire leur récit, quand bien même la théorisation narratologique leur était étrangère. Enfin, l'analyse narrative offre un appareil de lecture et un métalangage simple
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(Résumé de l'ouvrage) Le présent recueil d'hommages veut témoigner de l'importance de l'oeuvre théologique de Jean Richard, professeur à la Faculté de théologie et de sciences religieuses de l'Université Laval. Désireux de signifier leur reconnaissance au père Richard, les auteurs de ce livre ont proposé des textes s'inscrivant dans l'un ou l'autre de ses champs de recherche privilégiés. Le tableau des contributeurs à ces mélanges regroupe des théologiens de tous les âges, hommes et femmes, provenant du Canada, mais aussi des États-Unis et de l'Europe, de langue française, anglaise ou allemande, de confession catholique ou protestante, oeuvrant dans des champs disciplinaires aussi divers que la théologie systématique, la théologie fondamentale, l'éthique théologique, l'exégèse ou encore la philosophie. Cette diversité est révélatrice de la personnalité théologique du père Richard, du caractère international de son réseau d'amitiés et de recherche et de l'ampleur de son influence. Elle témoigne aussi de l'audace d'une oeuvre qui, entreprise dans les années 1960, a dès le départ relevé le défi de l'aggiornamento que venait de poser en toute urgence son Église et qui a très vite conduit son auteur « aux confins », pour reprendre - et pour cause - une expression de son mentor Paul Tillich qui lui sied à merveille. Les contributions réunies dans ce volume ne résultent pas d'un plan concerté. D'autant plus significatifs sont les recoupements thématiques qu'on y observe, qui, par un hasard seulement apparent, restituent les principaux axes de la production théologique du père Jean Richard. L'ouverture au présent et a ses problématiques propres, ainsi que les défis conceptuels par là posés à l'effort théologique constituent les deux constantes de ces contributions, comme de l'oeuvre qui les a inspirées.
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(Résumé de l'ouvrage) Die Verteilung knapper menschlicher Organe wirft schwierige Fragen der Verteilungsgerechtigkeit und der Organisation auf. Rein medizinische Aussagen etwa über die Überlebenschance eines Organs in einem bestimmten Empfänger sind vorausgesetzt, bestimmen aber nie allein die Entscheidung. Effizienzüberlegungen sprechen zwar häufig für die primäre Berücksichtigung des Empfängers mit der grössten Lebenserwartung. Schon der Einbezug qualitativer Kriterien für die Überlebensphase kompliziert die Materie, erst recht aber die Berücksichtigung auch der Wartezeit als Element der Gleichbehandlung, der Dringlichkeit für den Empfänger oder gar von Marktkriterien. Auch die Frage einer Priorität für den seinerseits Spendewilligen wird kontrovers diskutiert. Und selbst dann, wenn man sich über die Gewichtung der unterschiedlichen Kriterien von Verteilungsgerechtigkeit einig wäre, bliebe immer noch die optimale organisatorische Durchsetzung dieser Entscheidung zu klären: soll man zum Beispiel mit regionalen, nationalen oder übernationalen Pools arbeiten? Die zweite Tagung im Tagungszyklus zu Grundsatzfragen der Transplantationsmedizin erörterte Themen rund um die Allokationproblematik bei Organen. Referenten aus verschiedenen Ländern, Sprachregionen und Disziplinen sprachen über medizinische, ethische, juristische, aber auch ökonomische Aspekte der Verteilung von Organen.
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Ethik und Recht stehen in einem schwierigen Verhältnis. Schon zur Begründung von Rechtsnormen bedarf es der Ethik und die Rechtsnormen ihrerseits inkorporieren Ethik, wenn sie Begriffe wie «angemessen», «zumutbar», «Treu und Glauben» oder gar «Menschenwürde» verwenden. Und doch verdankt das moderne Recht seine freiheitsgewährende Funktion dem Verzicht auf die blosse Durchsetzung moralischer Normen, bewahrt es den Einzelnen vor den Zumutungen der Moral anderer. Die neue Reihe geht dem komplexen Zusammenwirken von Ethik und Recht auf verschiedenen Lebensgebieten nach - von der modernen Biotechnologie über die Wirtschaftsethik bis zum Recht der internationalen Beziehungen. Die Rechts- und Ethikfolgenabschätzung technischer und sozialer Entwicklungen wird zunehmend unverzichtbar. Zu den Spitzentechnologien der modernen Medizin zählt die Transplantationsmedizin. Schweizerische Transplantationszentren sind seit Jahrzehnten auf diesem Gebiet erfolgreich tätig. Zugleich ist die Transplantationsmedizin ein höchst komplexes medizinisches, ethisches und rechtliches Handlungs- und Problemfeld. Besonders kontrovers diskutiert werden u.a. das Hirntodkonzept und die Frage der Einwilligung zur Organspende. Im Nationalen Forschungsprogramm des Schweizerischen Nationalfonds (NFP 46) in einem interdisziplinären Forschungsprojekt werden ethische und juristische Grundsatzprobleme der Transplantationsmedizin erforscht. Im Rahmen eines Tagungszyklus zu Grundsatzfragen der Transplantationsmedizin wurden Fragen des Hirntodkonzeptes und der Einwilligung zu Organspenden diskutiert. Erörtert wurden auch die Perspektiven der Angehörigen, der Ärzte und Pflegenden und der Gesellschaft sowie die Aufklärung über die Organspende.
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Die Verteilung knapper menschlicher Organe wirft schwierige Fragen der Verteilungsgerechtigkeit und der Organisation auf. Rein medizinische Aussagen etwa über die Überlebenschance eines Organs in einem bestimmten Empfänger sind vorausgesetzt, bestimmen aber nie allein die Entscheidung. Effizienzüberlegungen sprechen zwar häufig für die primäre Berücksichtigung des Empfängers mit der grössten Lebenserwartung. Schon der Einbezug qualitativer Kriterien für die Überlebensphase kompliziert die Materie, erst recht aber die Berücksichtigung auch der Wartezeit als Element der Gleichbehandlung, der Dringlichkeit für den Empfänger oder gar von Marktkriterien. Auch die Frage einer Priorität für den seinerseits Spendewilligen wird kontrovers diskutiert. Und selbst dann, wenn man sich über die Gewichtung der unterschiedlichen Kriterien von Verteilungsgerechtigkeit einig wäre, bliebe immer noch die optimale organisatorische Durchsetzung dieser Entscheidung zu klären: soll man zum Beispiel mit regionalen, nationalen oder übernationalen Pools arbeiten? Die zweite Tagung im Tagungszyklus zu Grundsatzfragen der Transplantationsmedizin erörterte Themen rund um die Allokationproblematik bei Organen. Referenten aus verschiedenen Ländern, Sprachregionen und Disziplinen sprachen über medizinische, ethische, juristische, aber auch ökonomische Aspekte der Verteilung von Organen.