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Background: Chronic kidney disease (CKD) and hypertension are global public health problems associated with considerable morbidity, premature mortality and attendant healthcare costs. Previous studies have highlighted that non-invasive examination of the retinal microcirculation can detect microvascular pathology that is associated with systemic disorders of the circulatory system such as hypertension. We examined the associations between retinal vessel caliber (RVC) and fractal dimension (DF), with both hypertension and CKD in elderly Irish nuns.
Methods: Data from 1233 participants in the cross-sectional observational Irish Nun Eye Study (INES) were assessed from digital photographs with a standardized protocol using computer-assisted software. Multivariate regression analyses were used to assess associations with hypertension and CKD, with adjustment for age, body mass index (BMI), refraction, fellow eye RVC, smoking, alcohol consumption, ischemic heart disease (IHD), cerebrovascular accident (CVA), diabetes and medication use.
Results: In total, 1122 (91%) participants (mean age: 76.3 [range: 56-100] years) had gradable retinal images of sufficient quality for blood vessel assessment. Hypertension was significantly associated with a narrower central retinal arteriolar equivalent (CRAE) in a fully adjusted analysis (P = 0.002; effect size= -2.16 μm; 95% confidence intervals [CI]: -3.51, -0.81 μm). No significant associations between other retinal vascular parameters and hypertension or between any retinal vascular parameters and CKD were found.
Conclusions: Individuals with hypertension have significantly narrower retinal arterioles which may afford an earlier opportunity for tailored prevention and treatment options to optimize the structure and function of the microvasculature, providing additional clinical utility. No significant associations between retinal vascular parameters and CKD were detected.
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Post-traumatic stress, depression and anxiety symptoms are common outcomes following earthquakes, and may persist for months and years. This study systematically examined the impact of neighbourhood damage exposure and average household income on psychological distress and functioning in 600 residents of Christchurch, New Zealand, 4–6 months after the fatal February, 2011 earthquake. Participants were from highly affected and relatively unaffected suburbs in low, medium and high average household income areas. The assessment battery included the Acute Stress Disorder Scale, the depression module of the Patient Health Questionnaire (PHQ-9), and the Generalized Anxiety Disorder Scale (GAD-7), along with single item measures of substance use, earthquake damage and impact, and disruptions in daily life and relationship functioning. Controlling for age, gender and social isolation, participants from low income areas were more likely to meet diagnostic cut-offs for depression and anxiety, and have more severe anxiety symptoms. Higher probabilities of acute stress, depression and anxiety diagnoses were evident in affected versus unaffected areas, and those in affected areas had more severe acute stress, depression and anxiety symptoms. An interaction between income and earthquake effect was found for depression, with those from the low and medium income affected suburbs more depressed. Those from low income areas were more likely, post-earthquake, to start psychiatric medication and increase smoking. There was a uniform increase in alcohol use across participants. Those from the low income affected suburb had greater general and relationship disruption post-quake. Average household income and damage exposure made unique contributions to earthquake-related distress and dysfunction.
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This study examined the direct and indirect effects of cognitions and anxiety associated with aftershocks on psychological symptoms (anxiety, depression, acute stress) and daily functioning (general and relationship). Participants were 600 adults from Christchurch. Data collection was approximately four months after the fatal 2011 earthquake. Path analysis was used. Socioeconomic status was directly associated with appraisals of uncontrollability of response to aftershocks. These cognitions were directly related to aftershock anxiety, which heightened general anxiety, depression and acute stress symptoms. These symptoms were directly associated with relationship and general life dysfunction. Aftershock anxiety plays a significant role in ongoing psychological distress associated with earthquakes.
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Hintergrund und Fragestellung: Die korrekte intraoperative Positionierung und Einstellung eines mobilen Bildverstärkers (auch C-Bogen) kann zurzeit theoretisch mit Hilfe von Lehrbüchern erlernt, am Gerät selbst aber nur ohne visuelle Rückmeldung, d.h. ohne ein zur Ausrichtung korrespondierendes Röntgenbild, trainiert werden. Hieraus ergibt sich die Fragestellung, inwiefern das Training der Handhabung und richtigen Einstellung des C-Bogens in verschiedenen Operationsszenarien durch ein C-Bogen Simulationssystem als Teil eines CBT-Systems (Computer Based Training) unterstützt werden kann. Methoden: In Kooperation mit Ärzten aus Unfallchirurgie und Radiologie wurde das computer-basierte Trainingssystem virtX entwickelt. virtX kann dem Nutzer verschiedene Aufgaben zur Einstellung eines C-Bogens stellen und die Ausführung und das Ergebnis bewerten. Die Aufgaben können mit Hilfe eines Autorensystems erstellt und vom Trainierenden in verschiedenen Modi erfüllt werden: im rein virtuellen Modus oder im kombinierten virtuell-realen Modus. Im rein virtuellen Modus steuert der Nutzer den virtuellen C-Bogen in einem virtuellen OP-Saal mittels einer grafisch-interaktiven Benutzungsoberfläche. Im virtuell-realen Modus hingegen wird die Ausrichtung eines realen C-Bogens erfasst und auf den virtuellen C-Bogen übertragen. Während der Aufgabenerfüllung kann der Benutzer zu jeder Zeit ein realitätsnahes, virtuelles Röntgenbild erzeugen und dabei alle Parameter wie Blendenstellung, Röntgenintensität, etc. wie bei einem realen C-Bogen steuern. virtX wurde auf einem dreitägigen Kurs für OP-Personal mit 120 Teilnehmern eingesetzt und auf der Basis von Fragebögen evaluiert. Ergebnisse: Von den Teilnehmern gaben 79 einen ausgefüllten Evaluations-Fragebogen ab. Das Durchschnittsalter der 62 weiblichen und 15 männlichen Teilnehmer (zwei o.A.) lag bei 34 ± 9 Jahren, die Berufserfahrung bei 8,3 ± 7,6 Jahren. 18 Personen (23%) gaben an, gelegentlich mit einem C-Bogen zu arbeiten, 61 (77%) arbeiteten regelmäßig damit. Über 83% der befragten Teilnehmer empfanden virtX als eine sinnvolle Ergänzung zur herkömmlichen Ausbildung am C-Bogen. Das virtuelle Röntgen wurde mit einer Zustimmung von 91% der befragten Teilnehmer als besonders wichtig für das Verständnis der Arbeitsweise eines C-Bogens beurteilt. Ebenso erhielt der kombinierte virtuell-reale Modus mit 84% Zustimmung einen vergleichsweise hohen Stellenwert. Schlussfolgerung: Die Befragung zeichnet ein positives Bild der Akzeptanz des virtX-System als substanzielle Ergänzung zur herkömmlichen Ausbildung am C-Bogen.
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Tesis (Maestría en Ciencias Odontológicas con orientación en Endodoncia) UANL, 2014.
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Rapport de recherche
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Rapport de recherche
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