503 resultados para 1212


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[ES] Las revistas de CCAFD en España han experimentado en los últimos años un aumento de su calidad y difusión. Esto ha sido posible por el cambio en el modelo de publicación/edición, que ha pasado del papel al electrónico. Además, se ha producido un aumento de la calidad editorial debido a la inclusión en distintas bases de datos (Scopus, Latindex, DICE, ISOC, etc.) que exigen unos de terminados requisitos a las revistas para poder ser indexadas en las mismas. Ese cumplimiento de los requisitos ha permitido un crecimiento en la difusión de los contenidos, aumentando el núm ero de citas. Otro aspecto interesante es la aplicación del modelo de acceso abierto, que permite el acceso libre y gratuito a los contenidos. Sin embargo, aún queda camino por recorrer, como la internacionalización de nuestras revistas, que tendrán que ser evaluadas con los criterios aceptados por la comunidad científica mundial. Las revistas de CCAFD en España han experimentado en los últimos años un aumento de su calidad y difusión. Esto ha sido posible por el cambio en el modelo de publicación/edición, que ha pasado del papel al electrónico. Además, se ha producido un aumento de la calidad editorial debido a la inclusión en distintas bases de datos (Scopus, Latindex, DICE, ISOC, etc.) que exigen unos de terminados requisitos a las revistas para poder ser indexadas en las mismas. Ese cumplimiento de los requisitos ha permitido un crecimiento en la difusión de los contenidos, aumentando el núm ero de citas. Otro aspecto interesante es la aplicación del modelo de acceso abierto, que permite el acceso libre y gratuito a los contenidos. Sin embargo, aún queda camino por recorrer, como la internacionalización de nuestras revistas, que tendrán que ser evaluadas con los criterios aceptados por la comunidad científica mundial.

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Ziel dieser Arbeit war die Pr"{a}paration, Charakterisierung und Untersuchung der elektronischen Eigenschaften von d"{u}nnen Schichten des Hochtemperatursupraleiters HgReBa$_{2}$Ca$_{n-1}$Cu$_{n}$O$_{y}$, die mittels gepulster Laser-Deposition hergestellt wurden. Die HgRe1212-Filme zeigen in der AC-Suszeptibilit"{a}t einen scharfen "{U}bergang in die supraleitende Phase bei 124 K mit einer "{U}bergangsbreite von 2 K. Die resistiven "{U}berg"{a}nge der Proben wurden mit zunehmender St"{a}rke des externen Magnetfeldes breiter. Aus der Steigung der Arrheniusplots konnte die Aktivierungsenergie f"{u}r verschiedene Feldst"{a}rken bestimmt werden. Weiterhin wurde die Winkelabh"{a}ngigkeit des Depinning-Feldes $B_{dp}(theta)$ der Filme gemessen. Hieraus wurde ein Anisotropiewert von $gamma$ = 7.7 bei 105 K ermittelt. Dies ist relevant, um den f"{u}r Anwendungen wichtigen Bereich im $T$-$B$-$theta$-Phasenraum des Materials absch"{a}tzen zu k"{o}nnen. Die kritische Stromdichte $J_{c}$ der d"{u}nnen Filme aus HgRe-1212 wurde mit Hilfe eines SQUID-Magnetometers gemessen. Die entsprechenden $M$-$H$ Kurven bzw. das magnetische Moment dieser Filme wurde f"{u}r einen weiten Temperatur- und Feldbereich mit einem magnetischen Feld senkrecht zum Film aufgenommen. F"{u}r einen HgRe-1212-Film konnte bei 5 K eine kritische Stromdichte von 1.2 x 10$^{7}$ A/cm$^{2}$ und etwa 2 x 10$^{6}$ A/cm$^{2}$ bei 77 K ermittelt werden. Es wurde die Magnetfeld- und die Temperaturabh"{a}ngigkeit des Hall-Effekts im normalleitenden und im Mischzustand in Magnetfeldern senkrecht zur $ab$-Ebene bis zu 12 T gemessen. Oberhalb der kritischen Temperatur $T_{c}$ steigt der longitudinale spezifische Widerstand $rho_{xx}$ linear mit der Temperatur, w"{a}hrend der spezifische Hall-Widerstand $rho_{yx}$ sich umgekehrt proportional zur Temperatur "{a}ndert. In der N"{a}he von $T_{c}$ und in Feldern kleiner als 3 T wurde eine doppelte Vorzeichen"{a}nderung des spezifischen Hall-Widerstandes beobachtet. Der Hall-Winkel im Normalzustand, cot $theta_{H}= alpha T^{2} + beta$, folgt einer universellen $textit{T }^{2}$-Abh"{a}ngigkeit in allen magnetischen Feldern. In der N"{a}he des Nullwiderstand-Zustandes h"{a}ngt der spezifische Hall-Widerstand $rho_{yx}$ "{u}ber ein Potenzgesetz mit dem longitudinalen Widerstand $rho_{xx}$ zusammen. Das Skalenverhalten zwischen $rho_{yx}$ und $rho_{xx}$ weist eine starke Feld-Abh"{a}ngigkeit auf. Der Skalenexponent $beta$ in der Gleichung $rho_{yx}$ =A $rho_{xx}^{beta}$ steigt von 1.0 bis 1.7, w"{a}hrend das Feld von 1.0 bis 12 T zunimmt.

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In der vorliegenden Arbeit konnte mit Hilfe von neu synthetisierten Monomeren und Polymeren Kristallisationstemplate für die Kalziumkarbonatkristallisation dargestellt werden. Hierzu wurde zunächst die Phasenseparation des Monomeren und Polymeren mit der nukleationsfördernden Stearinsäure detailliert untersucht und gezeigt, dass die Monomer und Polymer-Mischsysteme auf Ca(HCO3)2-Lsg. perfekt phasenseparieren. Weiter konnte diese entmischte Struktur mit Hilfe von UV-Bestrahlung in der Monoschicht polymerisiert und damit fixiert werden. Des weiteren konnte gezeigt werden, dass die Kristallisation unter den monomeren und polymeren Bereichen vollständig inhibiert wird und ausschließlich unter den Stearinsäuredomänen von statten geht. Das Problem der Kristallisation in die dritte Dimension, also ins Volumen, konnte durch die Zugabe von Polyacrylsäure zur Subphase kontrolliert werden, so dass nun eine Abbildung der strukturierten Monoschicht durch Kalkkristallisation möglich ist. Im zweiten Teil der Arbeit konnte ein amphiphiles Itaconat synthetisiert werden, welches auf Grund seiner Carbonsäurefunktion ebenfalls nukleationsfördernd wirkt. Auch hier war es möglich die Monoschicht zu polymerisieren. Weiter konnte erneut gezeigt werden, dass es möglich ist mit Hilfe von Polyacrylsäurezusatz die interne Struktur der Membran als Templat für die Kristallisation zu nutzen, so dass auch dieses System zur gezielten Kalkkristallisation genutzt werden kann.

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BACKGROUND: To compare 4 different treatment strategies in patients with late whiplash syndrome. METHODS: Patients were randomly assigned to one of the following treatment groups: infiltration, physiotherapy, or medication. Group allocation was stratified according to gender, age, and education. Additionally, patients of each group were randomized 1:1 to cognitive-behavioral therapy (CBT) or no CBT. Patients were assessed at baseline, after an 8-week treatment period, and 3 and 6 months later. Main outcome measures were subjective outcome rating, pain intensity, and working ability. RESULTS: Of 91 enrolled patients, 73 completed the study; 62% were women. After treatment, 47 patients (64%) were subjectively improved (48%), or free of symptoms (16%), with a preponderance of women (73% vs 50%, p = 0.047). There was no difference regarding outcomes among the 3 treatment groups in men and women. The most robust difference was achieved with CBT, associated with a higher rate of recovery (23% vs 9%), and improvement (53% vs 42%) (p = 0.024), and with a gender difference (p = 0.01). All treatments significantly improved pain intensity and working ability. CONCLUSION: Intensive therapy in late whiplash syndrome can achieve improvement of different outcome measures including working ability in two-thirds of patients, more effective in women, persisting beyond 6 months in half. Additional cognitive-behavioral therapy was the most effective treatment modality. Classification of evidence: This interventional study provides Class III evidence that CBT used as an adjunct to infiltration, medication, or physiotherapy increases improvement rates in persons with late whiplash syndrome.

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Aims: We investigated the impact of arterial injury on neointimal hyperplasia following implantation of drug-eluting stents (DES). Methods and results: A total of 196 patients with 223 segments (sirolimus-eluting stents [SES]: 104, paclitaxel-eluting stents [PES]: 119) underwent intravascular ultrasound eight months after DES implantation. Arterial injury was defined as the balloon-to-artery ratio (BAR). Segments were categorised into two groups: high BAR defined as BAR>1.1 (120 segments), and low BAR defined as BAR ≤1.1 (103 segments). Baseline clinical characteristics were similar for both groups. Although reference vessel diameter was smaller, stent diameter, maximal balloon pressure and balloon diameter were higher in the high BAR compared with the low BAR group. Lumen (7.10±1.91 vs. 6.25±1.69, p=0.001), stent (7.31±1.95 vs. 6.41±1.80, p=0.001), and external elastic membrane (17.1±4.9 vs. 14.8±4.0, p<0.0001) areas (mm2) were higher, but neointimal hyperplasia (0.21±0.36 vs. 0.16±0.48, p=0.42) area (mm2) was similar in the high BAR compared with the low BAR group. Arterial injury as assessed by BAR was not associated with the amount of neointimal hyperplasia (R2=0.003, p=0.40). Conclusions: Arterial injury does not correlate with the amount of neointimal hyperplasia following DES implantation. Conventionally aggressive DES implantation techniques do not adversely affect long-term outcome with respect to restenosis. - See more at: http://www.pcronline.com/eurointervention/30th_issue/79/#sthash.1do4X31G.dpuf

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β-Blockers increase variability in systolic blood pressure (SBP), which probably explains their lesser effectiveness in preventing stroke vs myocardial infarction compared with other agents. This increase in variability in blood pressure (BP) may be particularly marked on non-cardioselective agents, potentially calling into question the widespread first-line use of propranolol in migraine with aura, elderly patients with essential tremor or anxiety, and other groups at risk of stroke.

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To examine whether prior statin use affects outcome and intracranial hemorrhage (ICH) rates in stroke patients receiving IV thrombolysis (IVT).

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Although lymphadenectomy (lymph node dissection [LND]) is currently accepted as the most accurate and reliable staging procedure for the detection of lymph node invasion (LNI), its therapeutic benefit in renal cell carcinoma (RCC) still remains controversial.

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Eph receptor tyrosine kinases and their ligands (ephrins) have a pivotal role in the homeostasis of many adult organs and are widely expressed in the kidney. Glomerular diseases beginning with mesangiolysis can recover, with podocytes having a critical role in this healing process. We studied here the role of Eph signaling in glomerular disease recovery following mesangiolytic Thy1.1 nephritis in rats. EphB4 and ephrinBs were expressed in healthy glomerular podocytes and were upregulated during Thy1.1 nephritis, with EphB4 strongly phosphorylated around day 9. Treatment with NPV-BHG712, an inhibitor of EphB4 phosphorylation, did not cause glomerular changes in control animals. Nephritic animals treated with vehicle did not have morphological evidence of podocyte injury or loss; however, application of this inhibitor to nephritic rats induced glomerular microaneurysms, podocyte damage, and loss. Prolonged NPV-BHG712 treatment resulted in increased albuminuria and dysregulated mesangial recovery. Additionally, NPV-BHG712 inhibited capillary repair by intussusceptive angiogenesis (an alternative to sprouting angiogenesis), indicating a previously unrecognized role of podocytes in regulating intussusceptive vessel splitting. Thus, our results identify EphB4 signaling as a pathway allowing podocytes to survive transient capillary collapse during glomerular disease.

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OBJECTIVE:To determine whether low low-density lipoprotein cholesterol (LDL-C) but not high-density lipoprotein cholesterol (HDL-C) and triglyceride concentrations are associated with worse outcome in a large cohort of ischemic stroke patients treated with IV thrombolysis. METHODS:Observational multicenter post hoc analysis of prospectively collected data in stroke thrombolysis registries. Because of collinearity between total cholesterol (TC) and LDL-C, we used 2 different models with TC (model 1) and with LDL-C (model 2). RESULTS:Of the 2,485 consecutive patients, 1,847 (74%) had detailed lipid profiles available. Independent predictors of 3-month mortality were lower serum HDL-C (adjusted odds ratio [(adj)OR] 0.531, 95% confidence interval [CI] 0.321-0.877 in model 1; (adj)OR 0.570, 95% CI 0.348-0.933 in model 2), lower serum triglyceride levels ((adj)OR 0.549, 95% CI 0.341-0.883 in model 1; (adj)OR 0.560, 95% CI 0.353-0.888 in model 2), symptomatic ICH, and increasing NIH Stroke Scale score, age, C-reactive protein, and serum creatinine. TC, LDL-C, HDL-C, and triglycerides were not independently associated with symptomatic ICH. Increased HDL-C was associated with an excellent outcome (modified Rankin Scale score 0-1) in model 1 ((adj)OR 1.390, 95% CI 1.040-1.860). CONCLUSION:Lower HDL-C and triglycerides were independently associated with mortality. These findings were not due to an association of lipid concentrations with symptomatic ICH and may reflect differences in baseline comorbidities, nutritional state, or a protective effect of triglycerides and HDL-C on mortality following acute ischemic stroke.