820 resultados para Brandenburg
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Welsch (Projektbearbeiter): Schilderung der außerordentlichen Sitzung der Preußischen Nationalversammlung (nach der Anordnung ihrer Verlegung nach Brandenburg). Auflistung der 98 Abgeordneten, welche sich am 9. November "durch feige Flucht der Abstimmung über die Beschlüsse der heutigen Sitzung entzogen"
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Welsch (Projektbearbeiter): Appell an die Bevölkerung, auch angesichts der "Provocationen" des Militärs auf Gewalt zu verzichten. Die Anwendung von Gewalt wäre für das Ministerium Brandenburg nur der willkommene Vorwand für die Verhängung des Belagerungszustandes. Hintergrund: Einmarsch General von Wrangels mit 40.000 Mann in Berlin
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Welsch (Projektbearbeiter): Die Petitionen von Mühlenbesitzern aus den Provinzen Schlesien, Pommern, Brandenburg, Sachsen, Posen und Preußen auf administrative Erschwerung der Anlage neuer sowie Entschädigung der Besitzer bereits bestehender Mühlen werden im Hinblick auf das Prinzip der allgemeinen Gewerbefreiheit abgelehnt. Auch den Anträgen auf Aufhebung der auf den Mühlen ruhenden Lasten (des sog. Mühlenzinses) kann pauschal nicht nachgegeben werden. Eine Kommission soll in jedem Einzelfalle denjenigen Teil des Mühlenzinses feststellen, welcher als Gewerbeabgabe zu werten ist
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BACKGROUND Strategies to improve risk prediction are of major importance in patients with heart failure (HF). Fibroblast growth factor 23 (FGF-23) is an endocrine regulator of phosphate and vitamin D homeostasis associated with an increased cardiovascular risk. We aimed to assess the prognostic effect of FGF-23 on mortality in HF patients with a particular focus on differences between patients with HF with preserved ejection fraction and patients with HF with reduced ejection fraction (HFrEF). METHODS AND RESULTS FGF-23 levels were measured in 980 patients with HF enrolled in the Ludwigshafen Risk and Cardiovascular Health (LURIC) study including 511 patients with HFrEF and 469 patients with HF with preserved ejection fraction and a median follow-up time of 8.6 years. FGF-23 was additionally measured in a second cohort comprising 320 patients with advanced HFrEF. FGF-23 was independently associated with mortality with an adjusted hazard ratio per 1-SD increase of 1.30 (95% confidence interval, 1.14-1.48; P<0.001) in patients with HFrEF, whereas no such association was found in patients with HF with preserved ejection fraction (for interaction, P=0.043). External validation confirmed the significant association with mortality with an adjusted hazard ratio per 1 SD of 1.23 (95% confidence interval, 1.02-1.60; P=0.027). FGF-23 demonstrated an increased discriminatory power for mortality in addition to N-terminal pro-B-type natriuretic peptide (C-statistic: 0.59 versus 0.63) and an improvement in net reclassification index (39.6%; P<0.001). CONCLUSIONS FGF-23 is independently associated with an increased risk of mortality in patients with HFrEF but not in those with HF with preserved ejection fraction, suggesting a different pathophysiologic role for both entities.
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Brandenburg
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E. Brandenburg
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E. Brandenburg
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E. Brandenburg
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E. Brandenburg
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E. Brandenburg
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Erich Brandenburg
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Ernst Brandenburg
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Ernst Brandenburg
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Ernst Brandenburg
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Ernst Brandenburg