20 resultados para 25-31
em BORIS: Bern Open Repository and Information System - Berna - Suiça
Resumo:
Although associated with adverse outcomes in other cardiopulmonary conditions, the prognostic value of elevated glucose in patients with acute pulmonary embolism (PE) is unknown. We sought to examine the association between glucose levels and mortality and hospital readmission rates for patients with PE.
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OBJECTIVES: In this study we tested the hypothesis that lipopolysaccharide-binding protein (LBP) might be able to be used as a biomarker for coronary artery disease (CAD). BACKGROUND: The mechanisms by which the innate immune recognition of pathogens could lead to atherosclerosis remain unclear. Lipopolysaccharide-binding protein is the first protein to encounter lipopolysaccharide and to deliver it to its cellular targets, toll-like receptors; therefore, its presence might be a reliable biomarker that indicates activation of innate immune responses. METHODS: A total of 247 men undergoing elective coronary angiography were studied, and the extent of coronary atherosclerosis was assessed by 2 established scores: "extent score" and "severity score." Levels of LBP, markers of inflammation, and traditional risk factors for CAD were assessed. RESULTS: Serum LBP concentration was significantly increased in 172 patients with angiographically confirmed CAD compared with 75 individuals without coronary atherosclerosis (20.6 +/- 8.7 pg/ml vs. 17.1 +/- 6.0 pg/ml, respectively; p = 0.002). Moreover in multivariable logistic regression analyses, adjusted for established cardiovascular risk factors and markers of systemic inflammation, LBP was a significant and independent predictor of prevalent CAD (p < 0.05 in all models). CONCLUSIONS: Lipopolysaccharide-binding protein might serve as a novel marker for CAD in men. The present results underlie the potential importance of innate immune mechanisms for CAD. Further studies are warranted to bolster the data and to identify pathogenetic links between innate immune system activation and atherosclerosis.
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Einleitung Aus der Schweizer Grundversorgung lagen bisher noch keine systematischen Daten zu kritischen Ereignissen und zum Sicherheitsklima vor. Aus diesem Grund wurde eine Befragung von Ärzten und Medizinischen Praxisassistentinnen (MPA) in Deutschschweizer Hausarztpraxen sowie ein Folgeprojekt spezifisch zur Telefon-Triage durchgeführt. Methoden Mit Hilfe eines standardisierten Fragebogens wurden Fachpersonen in Hausarztpraxen zu Sicherheitsrisiken und zum Sicherheitsklima in ihren Praxen befragt. Der Fragebogen enthielt neben Fragen zum Sicherheitsklima Beschreibungen von 23 kritischen Ereignissen in Hausarztpraxen, die bezüglich Häufigkeit des Auftretens in der Praxis in den vergangenen zwölf Monaten sowie der Schadensfolge beurteilt wurden, als das Ereignis zum letzten Mal in der Praxis aufgetreten ist. Zudem beantworteten Ärzte und MPA eine offene Frage, nach den für sie besonders relevanten Risiken für die Patientensicherheit in ihren Praxen. Im Folgeprojekt wurden Interviews und Gruppendiskussionen mit MPA und Ärzten geführt, um eine Prozessanalyse der Telefon-Triage durchzuführen und ein Hilfsmittel für Hausarztpraxen zur Stärkung einer sicheren Telefon-Triage zu entwickeln. Ergebnisse 630 Ärzte und MPA (50,2% Ärzte, 49,8% MPA) haben an der Studie teilgenommen. 30% der Ärzte und 17% der MPA gaben an, mindestens einen der untersuchten Ereignisse täglich oder wöchentlich in ihrer Praxis zu beobachten. Fehler bei der Dokumentation wurden am häufigsten beobachtet. Ereignisse, die sich aufgrund der Schadensfolge als besonders relevant erwiesen, waren Fehleinschätzungen bei Kontaktaufnahmen der Patienten mit der Praxis, Diagnosefehler, mangelnde Überwachung von Patienten nach therapeutischen Massnahmen und Fehler in Zusammenhang mit der Medikation. Die Medikation (28% der Nennungen), medizinische Verrichtungen in der Praxis (11%) und die Telefon-Triage (7%) wurden am häufigsten als die Risiken genannt, die die Studienteilnehmer in ihren Praxen gerne eliminieren würden. In Bezug auf das Sicherheitsklima erwiesen sich insbesondere Teamsitzungen und regelmässige Qualitätszirkel-Teilnahme als relevante Prädiktoren für die Dimension „Teambasierte Aktivitäten und Strategien zur Fehlerprävention“. Berufsgruppenunterschiede zwischen Ärzten und MPA konnten sowohl hinsichtlich der berichteten Sicherheitsrisiken, als auch beim Sicherheitsklima beobachtet werden. Fazit Die Ergebnisse der Studie legen die Telefon-Triage als bislang wenig beachteten jedoch sehr relevanten Sicherheitsbereich in der Grundversorgung dar. Um die Sicherheit der Telefon-Triage zu stärken, wurde ein Anschlussprojekt durchgeführt, aus dem heraus ein Leitfaden für Hausarztpraxen entwickelt wurde. Dieser Leitfaden soll Ärzte und MPA in einer gemeinsamen und kritischen Auseinandersetzung von Strukturen und Prozessen rund um die Telefon-Triage sowie der Entwicklung von Verbesserungsschritten unterstützen. Die systematisch beobachteten Berufsgruppenunterschiede sind ein wichtiger Hinweis dafür, dass das gesamte Praxisteam in die Analyse von Sicherheitsrisiken und die Entwicklung von Massnahmen einbezogen werden sollte. Nur so können Risiken umfassend erfasst und für alle Fachpersonen relevante und getragene Verbesserungen initiiert werden. Dieser Ansatz der Team-Involvierung bildet die Basis für den Praxisleitfaden zur Telefon-Triage.
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Geometric morphometrics (GMM) methods are very popular in physical anthropology. One disadvantage common to the existingGMM methods is that despite significant advancements in computed tomography (CT) and magnetic resonance imaging (MRI)technology, these methods still depend on landmarks or features that are either digitized directly from subject surface or extractedfrom surface models or outlines derived from a laser surface scan or from a CTor MRI scan. All the rest image contents contained ina CTor MRI scan are ignored by these methods. In this paper, we present a complementary solution called Volumetric Morphometrics(VMM). With VMM, we are aiming for a paradigm shift from landmarks and surfaces used in existing GMM approaches todisplacements and volumes in the new VMM approaches, taking the full advantage of modern CTand MRI technology. Preliminaryvalidation results on ancient human skulls are presented.
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In industrial countries, Hepatitis E virus (HEV) transmission to humans is predominantly assumed to be a zoonotic infection. Recently, it has been demonstrated that about 50% of domestic pigs in Germany carry HEV-specific antibodies. However, further investigations concerning the distribution of HEV in different age groups of German domestic pigs, phylogenetic analyses and the viral load in the porcine liver are still pending. Liver samples of all age groups from herds in a pig-dense region in north-western Germany were investigated for the presence and quantity of HEV RNA and subsequently genotyped. Out of 251 liver samples, 34 contained ORF2-specific RNA, whereas 19 samples were positive using ORF1-specific primers, resulting in an overall detection rate of 13.5% and 7.6%, respectively. Especially nursery pigs and growers were tested positive for viral RNA. Furthermore, determination of the HEV copy numbers revealed high replication levels. Up to 10(9) genome copies per g of liver tissue could be detected suggesting a likely high degree of viral spread to the environment. In the HEV-positive liver samples we found no hints for pathohistological changes reflecting the HEV status.The HEV sequences showed marked diversity but could be assigned to HEV genotype 3 without exception. However, by comparing two different genomic fragments, we found indications for infections with two different HEV variants in domestic pigs. Apart from this, the current study confirms the outcome of our recent serological HEV survey and for the first time gives direct proof of HEV infections in the German domestic pig population.