990 resultados para 04061243 TM-48
Resumo:
BACKGROUND: The steadily increasing demands for single-donor apheresis platelet (PLT) concentrates (APCs) are a challenge to the PLT supply system. Therefore, efforts to improve plateletpheresis yield, allowing apheresis products to be split into 2 or more units, are valuable strategies. No data to demonstrate in vivo transfusion efficacy of these high-yield split-APCs are currently available, however. STUDY DESIGN AND METHODS: The transfusion efficacy of APCs produced by two apheresis methods involving different harvest and storing procedures and varying PLT yields was investigated. Efficacy measures were the 1-hour percent PLT recovery (PPR(1h)) and the 1-hour corrected count increment (CCI(1h)). In total, 400 APCs, produced with either an Amicus device (Baxter) and stored in PLT additive solution (T-Sol; Amicus method [AM], n = 107) or a Trima device (Gambro) and stored in plasma (Trima method [TM], n = 293), were transfused to 55 children (31 girls; median age, 9.5 years; range, 0.2-18.5 years) with thrombocytopenia due to chemotherapy or aplastic anemia (median, 4 APCs per child; range, 1-68). RESULTS: Transfusion efficacy was significantly lower for AM-APCs than for TM-APCs (median PPR(1h), 17 and 33%; median CCI(1h), 7.9 and 15.6, respectively; p < 0.001). Reduced transfusion efficacy correlated in a yield-dependent manner with high apheresis PLT yields (>/=6 x 10(11)) for AM-APCs (p < 0.001). CONCLUSION: Although in vitro validation of AM- and TM-APCs has been performed, only by evaluating transfusion efficacy in vivo did the AM turn out to be not suitable for high-yield thrombocytapheresis. This study recommends the implementation of in vivo transfusion efficacy studies for high-yield APC apheresis donations.
Resumo:
We review the case of a 48-year-old woman who underwent elective percutaneous patent foramen ovale closure following successive renal and myocardial infarction with normal renal and coronary arteries, probably as a consequence of paradoxical emboli.
Resumo:
The exponential increase in cardioverter-defibrillator implantations has resulted in a need for safe implantations that do not require long waiting periods. We report intraoperative and follow-up results in 48 patients with ventricular tachyarrhythmias who underwent cardioverter-defibrillator implantation in the catheterization laboratory. Twenty-six (54%) patients had their first cardioverter-defibrillator implant (group 1), and 22 (46%) patients underwent pulse-generator replacement (group 2). In all patients, cardioverter-defibrillator implant or pulse-generator replacement was performed with the patient under general anesthesia. In 25 (96%) of 26 patients in group 1, cardioverter-defibrillator implantation was possible with a mean defibrillation threshold of 13 +/- 8 J. One patient had a defibrillation threshold of > 25 J, and therefore cardioverter-defibrillator implant was not achieved. This patient underwent epicardial device implantation 1 day later. Another patient in group 1 had vessel rupture (vena subclavia) intraoperatively. During a mean follow-up of 2 +/- 1 months, two patients died from congestive heart failure 2 and 4 months after device implantation. An infection occurred in one patient in group 2, 3 months after generator replacement. In conclusion, these data show that in the majority of patients cardioverter-defibrillator implantation in the catheterization laboratory is safe and has a low complication rate and therefore can generally be recommended.
Resumo:
e-Manufacturing™, das ist die schnelle, flexible und kostengünstige Fertigung von Produkten, Formen/Werkzeugen oder Modellen direkt aus elektronischen Daten. e-Manufacturing™ schließt Rapid Prototyping, Rapid Tooling oder Rapid Manufacturing ein, geht aber zugleich weit über den Gedanken der schnellen Verfügbarkeit hinaus. Zwar wird auch in Zukunft die schnelle Produktentwicklung eine immer wichtigere Rolle spielen, bei der e-Manufacturing™ für ein verkürztes Time to Market sorgt, Entwicklungskosten verringert und zur Risikominimierung beiträgt. Darüber hinaus entstehen aber auch neue Geschäftsmodelle, da Kleinserienproduktion, steigende Variantenvielfalt und eine individualisierte Produktion (Mass Customization) plötzlich möglich und wirtschaftlich sind und sich neue Logistikkonzepte wie (Spare) parts on demand entwickeln. Die neue Konstruktionsfreiheit des Laser-Sinterns ermöglicht neue Produktkonzepte. Minimale Einschränkungen durch das Fertigungsverfahren erlauben funktionelle Integration und die Fertigung des „Unmöglichen“, da kreisförmige und lineare Werkzeugbewegungen das Produktdesign nicht mehr beeinflussen bzw. limitieren. Auch die Fertigungskonzepte unterliegen einem Wandel und werden deutlich flexibler. Werkzeuglose Produktion, losgrößenangepasste Fertigung und dezentrale Fertigung on demand sind die Schlagworte der Zukunft. Der vorliegende Beitrag zeigt Beispiele für den erfolgreichen kommerziellen Einsatz von Laser-Sintern in allen Phasen des Produktlebenszyklus. Der Schwerpunkt liegt dabei auf der direkten Herstellung von Funktionsteilen in der Serienfertigung. Die entscheidenden Faktoren für eine erfolgreiche Einführung und Anwendung von e-Manufacturing™ werden diskutiert. Der Beitrag zeigt auf, wie die neuesten technologischen Innovationen im Laser-Sintern, speziell zur Produktivitätssteigerung, das Spektrum der Anwendungsfelder erweitern, in denen dieses Fertigungsverfahren kostengünstige Lösungen bietet.