992 resultados para Siebold, Karl Kaspar von, 1736-1807.
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On fly-leaf:"Carl Friedr. von Posern- Vitett, 1853" in MS.
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v. 1. Zeitraum vom Jahre 1789 bis zum Frieden von Tilsit 1807.--v. 2. Zeitraum vom Jahre 1808 bis zum Ende des Jahres 1809.--v. 3. Zeitraum vom Jahre 1810 bis zum Schlusse der Belagerung von Thorn (April 1813).--v. 4. Feldzüge der Verbündeten gegen Frankreich (1813-1815).
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Signatures Band I: pi[superscript 4], 1-26[superscript 8] 27[superscript 4] 28[superscript 6], 23 leaves of plates. Signatures Band II: pi[superscript 2]1-31[superscript 8] 32[superscript 6] 33[superscript 4](-334) 34[superscript 4], [superscript 2]1-[superscript 2]14[superscript 8] [superscript 2]15[superscript 2].
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Attributed to Karl Schönhals. The editorship of F. Heller von Hellwald has been established. of. Wurzbach, C. von. Biographisches Lexikon des kaisert. Oesterreich. 1862. v. 8.
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Includes original title page.
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p.1-175, Ad Brutum Orator.--p. 203-357, Brutus.--p. 370-436, Topica.--p. 440-458, Libellus de optimo genere oratorum.
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"Bibliographisches Verzeichnis": p.[101]-120.
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Karl Hausberger schildert das Leben und Wirken von dreizehn Regensburger Bischöfen, die zwischen 1649 und 1817 amtierten. Ihr schmales weltliches Herrschaftsgebiet stand im Missverhältnis zum ausgedehnten geistlichen Jurisdiktionsbezirk, der sich über weite Teile Altbayerns und der Oberpfalz erstreckte. Dabei weist die Bischofsliste des Untersuchungszeitraums zwei Besonderheiten auf: Zum einen befand sich das Fürstbistum fast ein volles Jahrhundert lang (1668-1763) ununterbrochen in den Händen nachgeborener Prinzen aus dem bayerischen Herrscherhaus, von denen keiner vor Ort residierte, so dass unter ihnen das Weihbischofsamt eine deutliche Aufwertung erfuhr. Zum anderen endete in Regensburg die reichskirchliche Epoche nicht wie gemeinhin mit der Säkularisation von 1802/03, sondern 1817 mit dem Tod des Bischofs Karl Theodor von Dalberg, der zugleich Erzbischof, Kurfürst und Erzkanzler von Mainz war.
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Background: Findings from the phase 3 First-Line ErbituX in lung cancer (FLEX) study showed that the addition of cetuximab to first-line chemotherapy significantly improved overall survival compared with chemotherapy alone (hazard ratio [HR] 0·871, 95% CI 0·762-0·996; p=0·044) in patients with advanced non-small-cell lung cancer (NSCLC). To define patients benefiting most from cetuximab, we studied the association of tumour EGFR expression level with clinical outcome in FLEX study patients. Methods: We used prospectively collected tumour EGFR expression data to generate an immunohistochemistry score for FLEX study patients on a continuous scale of 0-300. We used response data to select an outcome-based discriminatory threshold immunohistochemistry score for EGFR expression of 200. Treatment outcome was analysed in patients with low (immunohistochemistry score <200) and high (≥200) tumour EGFR expression. The primary endpoint in the FLEX study was overall survival. We analysed patients from the FLEX intention-to-treat (ITT) population. The FLEX study is registered with ClinicalTrials.gov, number NCT00148798. Findings: Tumour EGFR immunohistochemistry data were available for 1121 of 1125 (99·6%) patients from the FLEX study ITT population. High EGFR expression was scored for 345 (31%) evaluable patients and low for 776 (69%) patients. For patients in the high EGFR expression group, overall survival was longer in the chemotherapy plus cetuximab group than in the chemotherapy alone group (median 12·0 months [95% CI 10·2-15·2] vs 9·6 months [7·6-10·6]; HR 0·73, 0·58-0·93; p=0·011), with no meaningful increase in side-effects. We recorded no corresponding survival benefit for patients in the low EGFR expression group (median 9·8 months [8·9-12·2] vs 10·3 months [9·2-11·5]; HR 0·99, 0·84-1·16; p=0·88). A treatment interaction test assessing the difference in the HRs for overall survival between the EGFR expression groups suggested a predictive value for EGFR expression (p=0·044). Interpretation: High EGFR expression is a tumour biomarker that can predict survival benefit from the addition of cetuximab to first-line chemotherapy in patients with advanced NSCLC. Assessment of EGFR expression could offer a personalised treatment approach in this setting. Funding: Merck KGaA. © 2012 Elsevier Ltd.