887 resultados para Oglethorpe, James Edward, 1696-1785.


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[Rédigé et mis en ordre par Emile Picot] [[Elektronische Ressource]] : Bd. 1

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Boberach: Das Dreikönigsbündnis wird als Fortsetzung der mit dem Fürstenbund von 1785 und den Plänen von 1806 für ein norddeutsches Kaisertum von Preußen betriebenen Politik gedeutet. Die Fürsten sollen sich für die Einheit unter Preußen entscheiden. - Wentzke: Stellt die drei Vorstöße preußisch-deutscher Politik als Lehre für Gegenwart und Zukunft zusammen. Auch 1849 wurde die Idee der deutschen Einheit durch die preußische Kabinetspolitik [sic!] wieder auf einen weiten Umweg verwiesen. Hier bildet die Einheitsidee des engeren Bundesstaates und die dualistische Tendenz des Interim einen unauflöslichen Widerspruch. Das Bedürfnis der Sicherheit und Freiheit aber verlangt unbedingt die Einheit. Mahnt die deutschen Fürsten zur Entscheidung, die nur zugunsten der Einheit ausfallen kann

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OBJECTIVE We endeavored to develop an unruptured intracranial aneurysm (UIA) treatment score (UIATS) model that includes and quantifies key factors involved in clinical decision-making in the management of UIAs and to assess agreement for this model among specialists in UIA management and research. METHODS An international multidisciplinary (neurosurgery, neuroradiology, neurology, clinical epidemiology) group of 69 specialists was convened to develop and validate the UIATS model using a Delphi consensus. For internal (39 panel members involved in identification of relevant features) and external validation (30 independent external reviewers), 30 selected UIA cases were used to analyze agreement with UIATS management recommendations based on a 5-point Likert scale (5 indicating strong agreement). Interrater agreement (IRA) was assessed with standardized coefficients of dispersion (vr*) (vr* = 0 indicating excellent agreement and vr* = 1 indicating poor agreement). RESULTS The UIATS accounts for 29 key factors in UIA management. Agreement with UIATS (mean Likert scores) was 4.2 (95% confidence interval [CI] 4.1-4.3) per reviewer for both reviewer cohorts; agreement per case was 4.3 (95% CI 4.1-4.4) for panel members and 4.5 (95% CI 4.3-4.6) for external reviewers (p = 0.017). Mean Likert scores were 4.2 (95% CI 4.1-4.3) for interventional reviewers (n = 56) and 4.1 (95% CI 3.9-4.4) for noninterventional reviewers (n = 12) (p = 0.290). Overall IRA (vr*) for both cohorts was 0.026 (95% CI 0.019-0.033). CONCLUSIONS This novel UIA decision guidance study captures an excellent consensus among highly informed individuals on UIA management, irrespective of their underlying specialty. Clinicians can use the UIATS as a comprehensive mechanism for indicating how a large group of specialists might manage an individual patient with a UIA.