120 resultados para DOXYCYCLINE
Resumo:
Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
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Canine ehrlichiosis is caused by the bacterium Ehrlichia canis and is characterized by a systemic febrile disease of unknown pathogenesis. This study evaluated the expression of cytokines TNF-alpha, IL-10, IFN-gamma, in splenic cells and blood leukocytes during the acute phase of ehrlichiosis and after treatment with doxycycline hyclate in dogs experimentally infected with the E. canis Jaboticabal strain. The study results showed a significant expression of TNF-alpha 18 days post-inoculation, reducing by approximately 70% after treatment. There was a unique peak of expression of IL-10 and IFN-gamma 18 and 30 days post-inoculation, respectively. This study suggests that TNF-alpha plays a role in the pathogenesis of the acute phase of canine ehrlichiosis and that treatment with doxycycline hyclate reduces the systemic effects of this cytokine, possibly by reducing or eliminating parasitemia.
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Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
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The hemoparasitosis ehrlichiosis is a disease with high incidence in veterinary clinic routine, which causes damage to animal and human health, thus requiring the rapid and accurate diagnosis for treatment witch consists of specific drugs in particular doxycycline. It is necessary to make a good prevention, to prevent the disease, especially with regard to the control of ticks, since this is the vector of the agent. This review aims to elucidate the details for the canine ehrlichiosis, as a tool to help veterinarians to better understanding of this disease.
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Pós-graduação em Medicina Veterinária - FCAV
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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
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Angiotensin-converting enzyme inhibitors (ACEi) may downregulate matrix metalloproteinases (MMPs). We examined whether enalapril affects MMP-2, MMP-8, and MMP-9 levels and activity, and their endogenous inhibitors (tissue inhibitors of MMPs, TIMP-1 and TIMP-2) levels in hypertensive patients. Moreover, we assessed the effects of enalaprilat on MMP-9 and TIMP-1 secretion by human endothelial cells (HUVECs). Thirty-eight hypertensive patients received enalapril for 8 weeks and were compared with thirty-eight normotensive controls. Blood samples were collected at baseline and after treatment. Plasma ACE activity was determined by a fluorimetric assay. Plasma MMP-2, MMP-8, MMP-9, TIMP-1, and TIMP-2 were measured by ELISA and gelatin zymography. A fluorogenic peptide cleavage assay was used to measure MMP activity. HUVECs cells were stimulated by phorbol-12-myristate-13-acetate (PMA) and the effects of enalaprilat (10(-10) to 10(-6) M) on MMP-9 and TIMP-1 levels were determined. Enalapril decreased blood pressure and ACE activity in hypertensive patients (P < 0.05), but had no effects on plasma MMP-2, MMP-8, MMP-9, TIMP-1, and TIMP-2 levels, or MMP activity. Enalaprilat had no effects on PMA-induced increases in MMP-9 and TIMP-1 secretion by HUVECs or on MMP activity. We show consistent evidence, both in vivo and in vitro, that enalapril does not affect MMPs and TIMPs levels in hypertensive patients.
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Background: Altered levels of matrix metalloproteinases (MMPs) and their inhibitors, the tissue inhibitors of metalloproteinases (TIMPs), are involved in cardiovascular alterations associated with end stage kidney disease (ESKD). Genetic polymorphisms in MMP-9 gene affect MMP-9 levels. We examined how MMP-9 polymorphisms and haplotypes affect the changes in plasma MMP-9 and TIMP-1 levels found in patients with ESKD undergoing hemodialysis. Methods: We studied 94 ESKD patients undergoing hemodialysis for at least 3 months. MMP-9 and TIMP-1 were measured by ELISA in plasma from blood samples collected before and after a session of hemodialysis. Genotypes for three MMP-9 polymorphisms (C-1562T, rs3918242; -90 (CA)(14-24), rs2234681; and Q279R, rs17576) were determined by Taqman (R) Allele Discrimination Assay and real-time polymerase chain reaction. Haplotype frequencies were determined with the software program PHASE 2.1. Results: Hemodialysis increased MMP-9 and TIMP-1 levels (P<0.05). Genotypes had no effects on baseline MMP-9 and TIMP-1 levels (P>0.05). Hemodialysis increased MMP-9 and TIMP-1 levels in subjects with the CC (but not CT or TT) genotype for the C-1562T polymorphism (P<0.05), and increased MMP-9 levels in subjects with the QQ (but not QR or RR) genotype for the Q279R polymorphism (P<0.05), whereas the CA(n)(14-24) polymorphism had no major effects. While MMP-9 haplotypes had no effects on baseline MMP-9 levels (P>0.05), hemodialysis increased MMP-9 levels and MMP-9/TIMP-1 ratios in subjects carrying the CLQ haplotype (P = 0.0012 and P = 0.0045, respectively). Conclusion: ESKD patients with the QQ genotype for the Q279R polymorphism or with the CLQ haplotype are exposed to more severe increases in MMP-9 levels after hemodialysis. Such patients may benefit from the use of MMP inhibitors. (C) 2012 Elsevier B.V. All rights reserved.
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Obese fat pads are frequently undervascularized and hypoxic, leading to increased fibrosis, inflammation, and ultimately insulin resistance. We hypothesized that VEGF-A-induced stimulation of angiogenesis enables sustained and sufficient oxygen and nutrient exchange during fat mass expansion, thereby improving adipose tissue function. Using a doxycycline (Dox)-inducible adipocyte-specific VEGF-A overexpression model, we demonstrate that the local up-regulation of VEGF-A in adipocytes improves vascularization and causes a "browning" of white adipose tissue (AT), with massive up-regulation of UCP1 and PGC1 alpha. This is associated with an increase in energy expenditure and resistance to high fat diet-mediated metabolic insults. Similarly, inhibition of VEGF-A-induced activation of VEGFR2 during the early phase of high fat diet-induced weight gain, causes aggravated systemic insulin resistance. However, the same VEGF-A-VEGFR2 blockade in ob/ob mice leads to a reduced body-weight gain, an improvement in insulin sensitivity, a decrease in inflammatory factors, and increased incidence of adipocyte death. The consequences of modulation of angiogenic activity are therefore context dependent. Proangiogenic activity during adipose tissue expansion is beneficial, associated with potent protective effects on metabolism, whereas antiangiogenic action in the context of preexisting adipose tissue dysfunction leads to improvements in metabolism, an effect likely mediated by the ablation of dysfunctional proinflammatory adipocytes.
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We examined whether two functional polymorphisms (g.-1306 C> T and g.-735 C>T) in matrix metalloproteinase (MMP)-2 gene are associated with preeclampsia (PE) or gestational hypertension (GH), and whether they modify MMP-2 or tissue inhibitor of metalloproteinase (TIMP)-2 plasma concentrations in these hypertensive disorders of pregnancy. We studied 130 healthy pregnant (HP), 130 pregnant with GH, and 133 pregnant with PE. Genomic DNA was extracted from whole blood and genotypes for g.-1306 C>T and g.-735 C>T polymorphisms were determined by Real Time-PCR, using Taqman allele discrimination assays. Haplotypes were inferred using the PHASE program. Plasma MMP-2 and TIMP-2 concentrations were measured by ELISA. The main findings were that pregnant with PE have higher plasma MMP-2 and TIMP-2 concentrations than HP (P<0.05), although the MMP-2/TIMP-2 ratios were similar (P>0.05). Moreover, pregnant with GH have elevated plasma MMP-2 levels and MMP-2/TIMP-2 ratios compared to HP (P<0.05). While MMP-2 genotypes and haplotypes are not linked with hypertensive disorders of pregnancy, MMP-2 genotypes and haplotypes are associated with significant alterations in plasma MMP-2 and TIMP-2 concentrations in preeclampsia (P<0.05). Our findings may help to understand the relevance of MMP-2 and its genetic polymorphisms to the pathophysiology of hypertensive disorders of pregnancy. It is possible that patients with PE and the MMP-2 haplotype combining the C and T alleles for the g.-1306 C>T and g.-735 C>T polymorphisms may benefit from the use of MMPs inhibitors such as doxycycline. However, this possibility remains to be determined. (C) 2012 Elsevier Inc. All rights reserved.
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Einige Arzneistoffe verursachen unter dem Einfluss von Sonnenlichtstrahlung folgenschwere Hautveränderungen. In der Arbeit wurden für sechs Photosensibilisatoren erstmals „Fingerabdrücke“ des zellfreien und zellulären photoinduzierten DNA Schadens in Form von Schadensprofilen erstellt. Untersucht wurden das Phenothiazin Chlorpromazin, sowie dessen Derivate 2-Hydroxypromazin, Chlorpromazinsulfoxid und Promazin; die Fluorchinolone Ciprofloxacin und Lomefloxacin; sowie Doxycyclin und Methylenblau unter Bestrahlung mit künstlich erzeugtem Sonnenlicht. Neben Strangbrüchen in der DNA konnten durch den Einsatz von spezifischen DNA-Reparaturendonukleasen als Sonden die Mengen an oxidativen Purinmodifikationen, oxidative Pyrimidinmodifikationen und abasische Stellen bestimmt werden. Durch Verwendung von modulierenden Zusätzen wurde die Beteiligung von reaktiven Sauerstoffspezies überprüft. Besonders bei den Phenothiazinen zeigten sich Besonderheiten hinsichtlich der DNA-Schädigung. Promazin induziert unter Photoaktivierung, vermutlich über einen reduktiven Angriff an der DNA, eine hohe Anzahl sonst selten beobachteter Läsionen, nämlich abasischen Stellen und Dihydropyrimidine. Photoaktiviertes Chlorpromazin konnte in Zellen unerwarteterweise wahrscheinlich über die Reaktion von Photolyseprodukten mit einem endogenen Chromophor sonnenlichtinduzierte oxidative DNA-Modifikationen verhindern. Eine Schädigung zellfreier DNA fand nur statt, wenn der Photosensibilisator im Überschuss gegenüber den DNA-Basenpaaren vorlag, vermutlich weil ansonsten die Photolyse des Chlorpromazins durch Interkalation in die DNA verhindert wurde. Fluorchinolone zeigten eine starke Generierung von DNA-Strangbrüchen in Zellen, welche möglicherweise auf photoinduzierte Reaktionen der Arzneistoffe mit der eukaryotischen Topoisomerase zurückzuführen ist. Die Korrelation der gemessenen DNA-Schäden mit der Mikrokerninduktion führte zu der Annahme, dass besonders abasische Stellen bei der Entstehung von Mikrokernen eine Rolle spielen könnten.
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The Sox2 transcription factor is modified by sumoylation at the K247 position although the addition of SUMO1 and Pias1 promotes the sumoylation of Sox2 at the additional K123 site. The role of sumoylation on Sox2 biological functions was analyzed by comparing the activity of WT and sumoylation mutants on the transcription of the FGF4 gene in HeLa cells and on the downregulation of the Wnt pathwayvin 293T cells. When SUMO1 and PIAS1 promote the sumoylation of WT Sox2, the transcriptional activity of the FGF4 promoter is inhibited showing that Sox2 sumoylation is necessary for the repression function. However, there is no effect of Sox2 sumoylation on β-Catenin activity. Since we were interested in osteoblast differentiation we set up an inducible system for Sox2 in primary osteoblasts. Following Sox2 doxycycline induction, 158 genes were differentially expressed: 120 up-regulated and 38 down-regulated. We annotated as direct Sox2 targets a number of genes involved in osteoblast biology and we further analyzed 3 of them involved in the BMP pathway. The results show that Sox2 regulates the BMP pathway without affecting SMAD phosphorylation, and that Sox2 sumoylation is not necessary for this function. We also found that genes involved in the Hippo pathway were direct Sox2 targets. As the Hippo pathway is activated by Sox2 and Sox2 interacts with the NF2 promoter, we checked the effect of Sox2 on the expression of NF2. We showed that Sox2 down-regulates the transcriptional activity of the NF2 promoter, allowing the transcription of the YAP/TEAD genes in osteoblasts, thus acting as an upstream regulator of the Hippo pathway. We conclude that Sox2 induction in osteoblasts triggers FGF dependent inhibition of the BMP, Wnt and Hippo pathways.
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Die Entstehung und Aufrechterhaltung von Knorpel- und Knochengewebe wird durch eine Vielzahl von hemmenden oder fördernden Faktoren hoch komplex reguliert, wobei die dabei involvierten physiologischen Prozesse bisher nur teilweise verstanden werden. Auch die Ursachen sowohl degenerativer Erkrankungen, aber auch durch Mutationen im FGFR3-Gen verursachter Chondrodysplasien sind in ihrer Ätiopathogenese noch nicht vollständig erforscht. In dieser Arbeit wurden verschiedene experimentelle Ansätze verfolgt, die zur weiteren Aufklärung der Pathophysiologie zweier unterschiedlicher Skeletterkrankungen beitragen sollten.rnEin relevantes Charakteristikum der degenerativen Gelenkserkrankung Osteoarthrose ist der Verlust an Aggrekan, hauptverantwortlich verursacht durch die Aggrekanase ADAMTS5. Es wurde ein Tiermodell generiert, bei dem gezielt mittels des Tet-ON-Systems die Aggrekanase mAdamts-5 überexprimiert werden kann. Nach Konstruktherstellung und Generierung als auch Charakterisierung des in vitro-Modells wurde das Tiermodell hergestellt, um die Folgen der Überexpression im Hinblick auf einen verstärkten Aggrekanabbau im Knorpel der Mäuse zu analysieren. Nach initialer Charakterisierung auf Induzierbarkeit zeigte eine Gründerlinie eine induzierbare transgene mAdamts5-Expression. Die Überprüfung auf Knorpelspezifität zeigte, sowohl embryonal als auch im adulten Tier, dass sich der verwendete, zusammengesetzte Kollagen-Typ II Promotor wie der endogene verhielt und somit funktional war. Nach Doxyzyklininduktion wurde bei der optimalen Dosis von 1 mg/ml im Vergleich zum induzierten Wildtyp-Tier eine 15%ige Abnahme des Gesamt-Glykosamino-glykan(GAG)-Gehaltes und eine um 120% erhöhte GAG-Abgabe ins Medium detektiert, was eine verstärkte Spaltung von Aggrekan bedeutete. Die transgene Aggrekanase wurde überexprimiert und spaltete verstärkt Aggrekan. Da aufgrund der histologischen Untersuchungen jedoch keine Knorpelerosionen feststellbar waren, konnte im Umkehrschluss gefolgert werden, dass der Knorpel einen Verlust an Glykosaminoglykanen bis zu einer gewissen Grenze tolerieren kann. Mit dem generierten und charakterisierten Tiermodell konnte mit dem Verlust an GAG eine Osteoarthrose-ähnliche Situation simuliert werden, insbesondere im Hinblick auf frühe Stadien der Erkrankung, bei denen noch keine makroskopisch eindeutig sichtbare Knorpelerosionen vorliegen. rnIm zweiten Teil der Arbeit wurden Zellkulturexperimente zur weiteren Aufklärung FGFR3-regulierter Prozesse durchgeführt. Nach Generierung und Verifizierung der stabilen Zelllinien, die mittels des Tet-ON-Systems das FGFR3-Gen mit jeweils einer Chondrodysplasie-assoziierten Mutation (Achondroplasie-Mutation G380R, Thanatophore Dysplasie Typ II-Mutation K650E) induzierbar überexprimieren, wurden die Auswirkungen der zwei verschiedenen Mutationen anhand bereits beschriebener Signalwege untersucht. Über die Rekrutierung des ERK-Signalweges konnte bei beiden Zelllinien die Funktionalität nachgewiesen werden, wobei die Zelllinie mit der einen schwereren Phänotyp beim Menschen verursachenden TDII-Mutation eine stärkere Aktivierung zeigte. Bei der Aktivierung von STAT1 wies nur die TDII-Zelllinie eine Phosphorylierung auf, nicht jedoch die ACH-Zelllinie; dies deckte sich mit bereits publizierten Untersuchungen. Beide Kaskaden zeigten eine unterschiedliche Signalantwort aufgrund der verschiedenen Mutationen. Des Weiteren konnte eine unterschiedliche MMP13-Zielgenexpression nachgewiesen werden, wobei lediglich die ACH-Zelllinie eine erhöhte MMP13-Expression (6-fach) zeigte. Zur Identifizierung neuer involvierter FGFR3-Zielgene wurde die differentielle Genexpression der TDII-Zelllinie im Vergleich induziert/nicht induziert mittels Microarray-Hybridisierung untersucht. Als interessantes Zielgen fiel STC1 auf, welches ebenfalls eine Rolle in der Chondrogenese spielt und bislang nicht mit FGFR3 in Verbindung gebracht wurde. Es konnte jedoch nur auf RNA-Ebene eine Regulation nachgewiesen werden. Nachfolgend durchgeführte transiente Experimente zeigten, dass die Wildtyp-Variante von FGFR3 möglicherweise eine Funktion in der Sekretion des Proteins STC1 hat und dass durch die beiden eingefügten Mutationen (ACH, TDII) diese aufgehoben ist. Der Einfluss von FGFR3 auf die Sekretion von STC1 stellt ein neues Ergebnis dar, insbesondere auch die Auswirkungen der beiden für die unterschiedlichen Krankheitsbilder stehenden Mutationen. Welche Relevanz allerdings die STC1-Sekretion im Rahmen FGFR3-assoziierter Erkrankungen hat, kann nicht eindeutig beurteilt werden. Weitere Faktoren aus dem hoch komplexen Zusammenspiel während der Knorpel/Knochenentwicklung müssen untersucht werden, um eine definitive Einordnung zu ermöglichen.