958 resultados para Spoelman, Marianne


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Das Thema Kooperation rückt in jüngster Zeit im Zusammenhang mit Schul- und Unterrichtsentwicklung in den Fokus des Interesses, insbesondere bei der Umsetzung einer integrativen Förderung von Kindern mit besonderen Bedürfnissen in der Regelklasse und im Zuge des Aufbaus von Tagesstrukturen bzw. Tagesschulen. Eine professionelle Zusammenarbeit an Schulen wird in einer Vielzahl von Studien im Bereich der Schul- und Unterrichtswirksamkeitsforschung als ein wichtiges Element für eine bessere Bewältigung von organisatorischen Anforderungen, eine Entlastung und Professionalisierung sowie eine optimale Gestaltung des Lernens betrachtet. Zusätzlich wird im Zusammenhang mit dem aktuellen gesellschaftlichen und familialen Wandel die Forderung nach veränderten Zuständigkeiten von Familie und Schule geäussert. Dabei stellt sich die Frage, wie sich eine zeitgemässe Kooperation zwischen Schule und Elternhaus gestaltet. Im vorliegenden Band werden Ergebnisse aktueller Studien aus der Schweiz und Deutschland vorgestellt.

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Multiprofessional collaboration in settings of extended education has been an important research topic in the past 40 years and has been discussed as a means to improve educational achievement, foster professional development, and support teachers in their everyday work. Several recent studies in multiprofessional settings found that collaboration practices often remain on a student-centered, time-limited, and superficial level of exchange, whereas higher forms of collaboration are very rare (Dizinger, Fussangel, Kasper, 2011). Furthermore there exists an obvious research gap on collaboration in Swiss all-day schools (Jutzi&Thomann, 2012). In this study we analyzed practices of multiprofessional collaboration in school-based and community-based extracurricular activities of all-day schools in Switzerland. The aim of this qualitative study of 10 all-day schools was to answer the following questions: (a) What forms of collaboration (informal/formal) are used between the different professionals? and (b) Are there different types of all-day schools with regard to distinctive and consistent types of collaboration? We conducted 18 problem-centered interviews (with the principals/heads of the all-day schools) and 10 focus group discussions (teams). In the process of data evaluation, we applied the method of qualitative content analysis. The results show that multiprofessional collabo ration is taking place in all of the all-day schools examined in the study. However, the collaborative practices differ in their level of intensity, design, and purpose.

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Multiprofessional collaboration in all-day schools refers to teamwork and coordination that takes place between professionals with different vocational backgrounds. In Switzerland, all-day schoolscomprise regular school instruction and school-based extracurricular activities. Nevertheless, multiprofessional collaboration can also refer to collaboration between education professionals in all-day schools and professionals outside the school in a community-based setting of extracurricular activities. A synthesis of the literature shows that collaboration inside and outside the school setting is promoted by conditions in three areas: structural characteristics of the institution, characteristics of the team, and interpersonal processes (Schüpbach, Jutzi & Thomann 2012). In view of these findings, it was the aim of this study to analyze conditions of good collaboration practices in all-day schools in Switzerland. This qualitative study examined 10 all-day schools in five different cantons in the German-speaking part of Switzerland that showed good collaboration practice. In the course of this study, we conducted 18 problem-centered interviews and 10 focus group discussions. In the process of data evaluation, we applied the method of qualitative content analy sis. The findings show that all of the three areas of conditions promoting good collaboration proved to be relevant in the whole sample of all-day schools. Nevertheless, for the three different types of collaboration found? The school- oriented, the mixed/in termediate, and the social environment-oriented type? We identified different conditions of good collaboration practice.

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Die Nutzung der sekundären Sozialisationsinstanz Schule durch die Kinder – wie sie darin zurechtkommen, in welcher Weise sie von ihr profitieren – hängt vom sozialen, kulturellen und ökonomischen Kapital der Familie ab. Bourdieu (1983) spricht hier von Habitus. Der Einfluss der sozialen Herkunft auf die schulischen Leistungen konnte in vielen Untersuchungen nachgewiesen werden (z.B. Coradi Vellacott 2007). Bereits bei Kindergarten- und Schuleintritt unterscheiden sich die Kinder in sprachlichen und mathematischen Kompetenzbereichen, insbesondere weil sie in ihren Familien unterschiedliche Entwicklungsmöglichkeiten erfahren (Moser & Bayer, 2010). Schlechtere Startbedingungen durchziehen alle Lebensbereiche – in der Schule, im Wohnumfeld oder bei der Freizeitgestaltung an weiteren institutionellen Bildungsorten. Es stellt sich die Frage, ob es dem Bildungssystem gelingt, diese Unterschiede zu kompensieren. Verschiedene Studien zeigen, dass es der Schule nicht im erhofften Umfang gelingt, die primären Disparitäten zu kompensieren. Damit dies besser gelingen kann, müssen sich die Bildungsinstitutionen und die Familie zu Beginn des 21. Jahrhunderts an die veränderten gesellschaftlichen Rahmenbedingungen anpassen. Damit sie auch in der Zukunft ihrer Kernaufgabe – Kinder auf ihrem Weg des Erwachsenwerdens zu unterstützen – gerecht werden können. Der Tagesschule in der Schweiz werden in der erziehungswissenschaftlichen Literatur verbreitet pädagogische Möglichkeiten eingeräumt, die dargestellte Situation im Bildungssystem zu verbessern (Holtappels, 2006). Die Tagesschule soll ermöglichen, weg von einer reinen Unterrichtsschule hin zu einer Schule als Erfahrungs- und Lebensraum zu kommen. In einer solchen Schule sollen – nebst der Förderung von kognitiven Kompetenzen aller Schülerinnen und Schüler (Schulleistung) – eine individuelle Förderung, soziales Lernen sowie insbesondere eine Erhöhung der Chancengerechtigkeit im Bildungssystem im Fokus stehen (Herzog, 2009). Im Hinblick auf Letzteres erhofft man sich durch eine ganztägige Bildung und Betreuung eine kompensatorische Wirkung hinsichtlich sozialer Disparitäten. Ganztägige Bildung und Betreuung für Schulkinder kann in Form einer Tagesschule oder mit Blockzeitenunterricht und zusätzlichen Bildungs- und Betreuungsangeboten an oder ergänzend zur Schule realisiert werden. Unter einer Tagesschule versteht man heute in der Schweiz überwiegend eine schulische Institution mit einem den ganzen Tag abdeckenden Angebot. Sie setzt sich aus dem Unterricht und (Tagesschul-)Angeboten wie Mittagessen, Hausaufgabenbetreuung, freiem Spiel, geleiteten Sequenzen und Kursen u.a. zusammen. Teilweise verschmelzen die beiden Teile im Schultag (Schüpbach, 2010).

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BACKGROUND Although well-established for suspected lower limb deep venous thrombosis, an algorithm combining a clinical decision score, d-dimer testing, and ultrasonography has not been evaluated for suspected upper extremity deep venous thrombosis (UEDVT). OBJECTIVE To assess the safety and feasibility of a new diagnostic algorithm in patients with clinically suspected UEDVT. DESIGN Diagnostic management study. (ClinicalTrials.gov: NCT01324037) SETTING: 16 hospitals in Europe and the United States. PATIENTS 406 inpatients and outpatients with suspected UEDVT. MEASUREMENTS The algorithm consisted of the sequential application of a clinical decision score, d-dimer testing, and ultrasonography. Patients were first categorized as likely or unlikely to have UEDVT; in those with an unlikely score and normal d-dimer levels, UEDVT was excluded. All other patients had (repeated) compression ultrasonography. The primary outcome was the 3-month incidence of symptomatic UEDVT and pulmonary embolism in patients with a normal diagnostic work-up. RESULTS The algorithm was feasible and completed in 390 of the 406 patients (96%). In 87 patients (21%), an unlikely score combined with normal d-dimer levels excluded UEDVT. Superficial venous thrombosis and UEDVT were diagnosed in 54 (13%) and 103 (25%) patients, respectively. All 249 patients with a normal diagnostic work-up, including those with protocol violations (n = 16), were followed for 3 months. One patient developed UEDVT during follow-up, for an overall failure rate of 0.4% (95% CI, 0.0% to 2.2%). LIMITATIONS This study was not powered to show the safety of the substrategies. d-Dimer testing was done locally. CONCLUSION The combination of a clinical decision score, d-dimer testing, and ultrasonography can safely and effectively exclude UEDVT. If confirmed by other studies, this algorithm has potential as a standard approach to suspected UEDVT. PRIMARY FUNDING SOURCE None.

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Der Schulhausbau ist im 19. Jahrhundert einem starken Wandel unterworfen. In diesem Buch wird erstmals der Frage nachgegangen, wie und weshalb Normen für den Schulhausbau in der Schweiz von 1830 bis 1930 generiert und in formale Regelungen umgesetzt werden. Die Annahme, Erneuerungen im Schulhausbau betreffend Hygiene, Ergonomie, Ästhetik und Pädagogik hätten erst seit der Wende zum 20. Jahrhundert, insbesondere unter dem Einfluss der Reformpädagogik, stattgefunden, lässt das 19. Jahrhundert in Sachen Schulhausbau als rückständig erscheinen. Dabei wird vergessen, dass in dieser Zeit, gerade was die Zahl der gebauten Schulhäuser und die Entwicklung von Normen betrifft, eine intensive Arbeit geleistet wurde, die unter den historischen Umständen innovativ war. Die Organisation des Unterrichts, Licht und Luft im Schulzimmer und die Gesundheit der Schulkinder haben bereits das frühe 19. Jahrhundert normativ, praktisch und technisch beschäftigt. Gegen Ende des 19. Jahrhunderts findet eine über institutionelle und kantonale Grenzen hinausgehende öffentliche Diskussion statt, die breit rezipiert und professionalisiert wird. Verschiedene professionelle Akteure knüpfen an vorangegangene normative Debatten, staatliche Regulative, bestehende Traditionen und historische Kontexte an, um unterschiedlich motivierte, von Professionalisierungsprozessen beeinflusste Ansprüche an den Schulhausbau zu legitimieren, bis das Schulhaus zum „geheimen Miterzieher“ stilisiert wird.

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PURPOSE Infections are a major cause of morbidity and mortality in pediatric cancer patients. The aim of this study was to establish the microbiological spectrum and the susceptibility patterns of bacteremia-causing bacteria in pediatric cancer patients with febrile neutropenia in relation to the use of prophylactic and empirical antibiotics. METHODS We analyzed positive blood cultures of pediatric cancer patients presenting with febrile neutropenia between 2004 and 2011 in Groningen and Amsterdam (the Netherlands) and in Bern (Switzerland), using different antibiotic prophylactic and empirical regimens. RESULTS A total of 156 patients with 202 bacteremias, due to 248 bacteria species, were enrolled. The majority (73%) of bacteremias were caused by Gram-positive bacteria. Gram-negative bacteria, especially Pseudomonas aeruginosa, were observed significantly more often in Bern, where no fluoroquinolone prophylaxis was used. Ciprofloxacin-resistant bacteria were cultured more often from patients who did receive ciprofloxacin prophylaxis, compared to the patients who did not (57 versus 11%, p = 0.044). CONCLUSIONS Gram-positive bacteria predominated in this study. We showed that the use of prophylactic antibiotics in pediatric cancer patients was associated with increased resistance rates, which needs further study. The strategy for empiric antimicrobial therapy for febrile neutropenia should be adapted to local antibiotic resistance patterns.

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BACKGROUND The effectiveness and durability of endovascular revascularization therapies for chronic critical limb ischemia (CLI) are challenged by the extensive burden of infrapopliteal arterial disease and lesion-related characteristics (e.g., severe calcification, chronic total occlusions), which frequently result in poor clinical outcomes. While infrapopliteal vessel patency directly affects pain relief and wound healing, sustained patency and extravascular care both contribute to the ultimate "patient-centric" outcomes of functional limb preservation, mobility and quality of life (QoL). METHODS/DESIGN IN.PACT DEEP is a 2:1 randomized controlled trial designed to assess the efficacy and safety of infrapopliteal arterial revascularization between the IN.PACT Amphirion™ paclitaxel drug-eluting balloon (IA-DEB) and standard balloon angioplasty (PTA) in patients with Rutherford Class 4-5-6 CLI. DISCUSSION This multicenter trial has enrolled 358 patients at 13 European centers with independent angiographic core lab adjudication of the primary efficacy endpoint of target lesion late luminal loss (LLL) and clinically driven target lesion revascularization (TLR) in major amputation-free surviving patients through 12-months. An independent wound core lab will evaluate all ischemic wounds to assess the extent of healing and time to healing at 1, 6, and 12 months. A QoL questionnaire including a pain scale will assess changes from baseline scores through 12 months. A Clinical Events Committee and Data Safety Monitoring Board will adjudicate the composite primary safety endpoints of all-cause death, major amputation, and clinically driven TLR at 6 months and other trial endpoints and supervise patient safety throughout the study. All patients will be followed for 5 years. A literature review is presented of the current status of endovascular treatment of CLI with drug-eluting balloon and standard PTA. The rationale and design of the IN.PACT DEEP Trial are discussed. IN.PACT DEEP is a milestone, prospective, randomized, robust, independent core lab-adjudicated CLI trial that will evaluate the role of a new infrapopliteal revascularization technology, the IA-DEB, compared to PTA. It will assess the overall impact on infrapopliteal artery patency, limb salvage, wound healing, pain control, QoL, and patient mobility. The 1-year results of the adjudicated co-primary and secondary endpoints will be available in 2014. TRIAL REGISTRATION NCT00941733

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