971 resultados para FitzGibbon, James, 1780-1863.
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Der Beitrag beschreibt eine doppelte, verfremdete und letztendlich tragische Spiegelung in der Wahrnehmung von Architektur zwischen Europa und Indien: zwischen 1780 und 1856 entstanden in der nordindischen Stadt Lucknow mehrere große Baukomplexe, die von den indisch-islamischen Herrschern der Stadt in europäisch-klassizistischen Formen gestaltet wurden. Nach dem indischen Aufstand, der in den Jahren 1857 und 1858 gegen die britische Herrschaft in Lucknow losbrach, wurden diese Bauten zum Gegenstand einer scharfen europäischen Architekturkritik. Der erste Abschnitt – "Das Eigene und das Fremde" – betrachtet die westliche Rezeption dieser europäisch-klassizistischen Bauten, die über Jahrzehnte durch ein Negativurteil bestimmt war, das sich aus der politischen Interpretation des indischen Aufstands erklärt. Der zweite Abschnitt – "Kopie und Synthese" – geht auf die Suche nach den Zusammenhängen für die positive Europarezeption in Lucknow und für die negative Kritik dieser Bauten in Europa. Es erweist sich, dass die Praxis von Architekturkopie und die Wahrnehmung europäischer Stilformen bei der Übernahme klassizistischer Motive in Indien deutlich anders war als das exakte und moralisch überhöhte Verständnis von Stilformen im Europa nach 1850.
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Der Beitrag beschreibt eine doppelte, verfremdete und letztendlich tragische Spiegelung in der Wahrnehmung von Architektur zwischen Europa und Indien: zwischen 1780 und 1856 entstanden in der nordindischen Stadt Lucknow mehre-re große Baukomplexe, die von den indisch-islamischen Herrschern der Stadt in europäisch-klassizistischen Formen gestaltet wurden. Nach dem indischen Auf-stand, der in den Jahren 1857 und 1858 gegen die britische Herrschaft in Lucknow losbrach, wurden diese Bauten zum Gegenstand einer scharfen europäi-scher Architekturkritik. Der erste Abschnitt – "Das Eigene und das Fremde" – betrachtet die westliche Rezeption dieser europäisch-klassizistischen Bauten, die über Jahrzehnte durch ein Negativurteil bestimmt war, das sich aus der politischen Interpretation des indischen Aufstands erklärt. Der zweite Abschnitt – "Kopie und Synthese" – geht auf die Suche nach den Zusammenhängen für die positive Europarezeption in Lucknow und für die negative Kritik dieser Bauten in Europa. Es erweist sich, dass die Praxis von Architekturkopie und die Wahrnehmung europäischer Stilfor-men bei der Übernahme klassizistischer Motive in Indien deutlich anders war als das exakte und moralisch überhöhte Verständnis von Stilformen im Europa nach 1850.
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This voluminous book which draws on almost 1000 references provides an important theoretical base for practice. After an informative introduction about models, maps and metaphors, Forte provides an impressive presentation of several perspectives for use in practice; applied ecological theory, applied system theory, applied biology, applied cognitive science, applied psychodynamic theory, applied behaviourism, applied symbolic interactionism, applied social role theory, applied economic theory, and applied critical theory. Finally he completes his book with a chapter on “Multi theory practice and routes to integration.”
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BACKGROUND: Prognostic models for children starting antiretroviral therapy (ART) in Africa are lacking. We developed models to estimate the probability of death during the first year receiving ART in Southern Africa. METHODS: We analyzed data from children ≤10 years old who started ART in Malawi, South Africa, Zambia or Zimbabwe from 2004-2010. Children lost to follow-up or transferred were excluded. The primary outcome was all-cause mortality in the first year of ART. We used Weibull survival models to construct two prognostic models: one with CD4%, age, WHO clinical stage, weight-for-age z-score (WAZ) and anemia and one without CD4%, because it is not routinely measured in many programs. We used multiple imputation to account for missing data. RESULTS: Among 12655 children, 877 (6.9%) died in the first year of ART. 1780 children were lost to follow-up/transferred and excluded from main analyses; 10875 children were included. With the CD4% model probability of death at 1 year ranged from 1.8% (95% CI: 1.5-2.3) in children 5-10 years with CD4% ≥10%, WHO stage I/II, WAZ ≥-2 and without severe anemia to 46.3% (95% CI: 38.2-55.2) in children <1 year with CD4% <5%, stage III/IV, WAZ< -3 and severe anemia. The corresponding range for the model without CD4% was 2.2% (95% CI: 1.8-2.7) to 33.4% (95% CI: 28.2-39.3). Agreement between predicted and observed mortality was good (C-statistics=0.753 and 0.745 for models with and without CD4% respectively). CONCLUSION: These models may be useful to counsel children/caregivers, for program planning and to assess program outcomes after allowing for differences in patient disease severity characteristics.
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PURPOSE A common treatment for pediatric femur fractures is intramedullary nail (IMN) insertion. Elastic stable intramedullary nails (ESINs) are often used for these procedures in heavier patients, but the potential for complications and malunion is greater. We describe here a rigid IMN specifically designed for adolescents, the adolescent lateral entry femoral nail (ALFN). The purpose of this study was to compare the recovery and complications for patients treated with ESINs to those treated with the ALFN. METHODS Our study design was a retrospective cohort study. We performed a review of medical records of 22 children ages 10-17 requiring surgical fixation of a femur fracture for a 2½-year period. Patients selected for the study had traumatic diaphyseal femur fractures and were treated with ESINs without end-caps or ALFNs. Our analyses evaluated injury, surgical, and outcome information for all patients. RESULTS Twenty-two patients were eligible for inclusion and were divided into two groups according to their treatment: the ESIN group with 7 patients and the ALFN group with 15 patients. We then performed a comparison of complications and recovery for these patients. The mean time to full weight-bearing was significantly less for the ALFN group (4.1 weeks; SD, 2.2), than the ESIN group (9.4 weeks; SD 3.9). There was no statistical difference in the incidence of major or minor complications. CONCLUSIONS Older, heavier pediatric patients treated for femur fracture with ALFNs had a shorter recovery time than similar patients treated with ESINs. However, the outcomes for both groups were satisfactory.
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Bernhard Mandl
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Enth.: Zur Geschichte der Juden Wiesbadens in der ersten Hälfte des 19. Jh. / von Adolf Kober. Rückblick auf die fünfzigjährige Tätigkeit des Synagogen-Gesangvereins / von Benedict Straus
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veröffentlicht vom Sim[e]on Leon [v.] Schwabacher
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von N. M. Gelber
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par André Spire
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von G. Wolf