860 resultados para Kröger, Tarja: Vuosilomalaki


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Boberach: Der Mandatsverzicht wird mit dem Belagerungszustand begründet, die von Landgerichtsrat Ulfert beantragte Dankadresse an den König für die oktroyierte Verfassung abgelehnt

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Boberach: Der Entwurf schafft keine Volkswehr, die die Märzerrungenschaften bewahren kann. Uniformierung ist nicht nötig. Die Disziplinarvorschriften sind zu streng

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Welsch (Projektbearbeiter): Anforderungen an die Wahlmänner nach der Oktroyierung der preußischen Verfassung (5. Dez. 1848)

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PURPOSE Advancement of the greater trochanter alters the function of the gluteus medius muscle. However, with the exception of clinical studies and biomechanical lever arm studies, no publications that analyze the consequences of advancement of the greater trochanter on the muscle function exist. The aim of the study was to analyze the mechanical changes of gluteus medius after osteotomy of the greater trochanter in a lab setting. METHODS An anatomical study of origin and insertion of the gluteus medius was carried out on four hips. Based on the dissections, a string model was developed dividing the muscle into five sectors. Changes in muscle fiber length were measured for every 10° of flexion, internal and external rotation and abduction with the trochanter in anatomic, proximalized and distalized positions. RESULTS Distalization of the trochanter leads to an imbalance of muscle action, moving the isometric sector of the muscle anteriorly with more muscle sectors being active during flexion and less during extension. Stretching of the muscle increases passive forces but decreases the force generation capacity of the muscle and at the same time increased muscle fiber excursion may require more energy consumption, which may explain earlier fatigue of the abductor musculature after distalization of the trochanter. For abduction, distalization of the muscle attachment leads to a change in contraction pattern from isometric to isotonic. Optimal balancing and excursion of the muscle is when the tip of the greater trochanter is at level with the hip rotation center. CONCLUSIONS In hips with high riding trochanter, the optimal position is at the level of the center of hip rotation. Excessive distalization should be avoided. As the conclusions and considerations are based on a lab setting, transfer to clinical practice may not necessarily apply.

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Prospektive 1-Jahres-Follow-up-Untersuchung in der kombinierte multidimensionale Früherkennung und alters- und fachübergreifende integrierte Versorgung (Interventionsbedingung, n = 120) mit einer Standardbehandlung (historische Kontrollgruppe, n = 105) bei Jugendlichen und jungen Erwachsenen in der frühen Phase einer psychotischen Störung verglichen wird. Daten bei Aufnahme in die Studie weisen auf eine hohe Komplexität und Schwere der Erkrankung hin. Primäres Zielkriterium ist die Rate einer 6-monatigen kombiniert symptomatischen und funktionalen Remission zum Studienendpunkt.

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Gerhard Krüger

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Tyrosine kinase inhibitors represent today's treatment of choice in chronic myeloid leukemia (CML). Allogeneic hematopoietic stem cell transplantation (HSCT) is regarded as salvage therapy. This prospective randomized CML-study IIIA recruited 669 patients with newly diagnosed CML between July 1997 and January 2004 from 143 centers. Of these, 427 patients were considered eligible for HSCT and were randomized by availability of a matched family donor between primary HSCT (group A; N=166 patients) and best available drug treatment (group B; N=261). Primary end point was long-term survival. Survival probabilities were not different between groups A and B (10-year survival: 0.76 (95% confidence interval (CI): 0.69-0.82) vs 0.69 (95% CI: 0.61-0.76)), but influenced by disease and transplant risk. Patients with a low transplant risk showed superior survival compared with patients with high- (P<0.001) and non-high-risk disease (P=0.047) in group B; after entering blast crisis, survival was not different with or without HSCT. Significantly more patients in group A were in molecular remission (56% vs 39%; P=0.005) and free of drug treatment (56% vs 6%; P<0.001). Differences in symptoms and Karnofsky score were not significant. In the era of tyrosine kinase inhibitors, HSCT remains a valid option when both disease and transplant risk are considered.Leukemia advance online publication, 20 November 2015; doi:10.1038/leu.2015.281.

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Background Mindfulness has its origins in an Eastern Buddhist tradition that is over 2500 years old and can be defined as a specific form of attention that is non-judgmental, purposeful, and focused on the present moment. It has been well established in cognitive-behavior therapy in the last decades, while it has been investigated in manualized group settings such as mindfulness-based stress reduction and mindfulness-based cognitive therapy. However, there is scarce research evidence on the effects of mindfulness as a treatment element in individual therapy. Consequently, the demand to investigate mindfulness under effectiveness conditions in trainee therapists has been highlighted. Methods/Design To fill in this research gap, we designed the PrOMET Study. In our study, we will investigate the effects of brief, audiotape-presented, session-introducing interventions with mindfulness elements conducted by trainee therapists and their patients at the beginning of individual therapy sessions in a prospective, randomized, controlled design under naturalistic conditions with a total of 30 trainee therapists and 150 patients with depression and anxiety disorders in a large outpatient training center. We hypothesize that the primary outcomes of the session-introducing intervention with mindfulness elements will be positive effects on therapeutic alliance (Working Alliance Inventory) and general clinical symptomatology (Brief Symptom Checklist) in contrast to the session-introducing progressive muscle relaxation and treatment-as-usual control conditions. Treatment duration is 25 therapy sessions. Therapeutic alliance will be assessed on a session-to-session basis. Clinical symptomatology will be assessed at baseline, session 5, 15 and 25. We will conduct multilevel modeling to address the nested data structure. The secondary outcome measures include depression, anxiety, interpersonal functioning, mindful awareness, and mindfulness during the sessions. Discussion The study results could provide important practical implications because they could inform ideas on how to improve the clinical training of psychotherapists that could be implemented very easily; this is because there is no need for complex infrastructures or additional time concerning these brief session-introducing interventions with mindfulness elements that are directly implemented in the treatment sessions.

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Achtsamkeit hat seine Ursprünge in einer über 2500 Jahre alten, östlich-buddhistischen Tradition und kann konzeptualisiert werden als eine spezifische Form der Aufmerksamkeit, die nicht-bewertend, absichtsvoll und auf den aktuellen Moment fokussiert ist. Zentrale Ziel dieser Studie zu identifizieren, ob Übungen mit Achtsamkeitselementen, die zu Beginn von Therapiesitzungen durchgeführt werden, helfen können, den therapeutischen Prozess zu verbessern. Spezifischer werden die Effekte einer kurzen Übung mit Achtsamkeitselementen auf den therapeutischen Prozess und Behandlungserfolg unter Effectiveness-Bedingungen untersucht, die von ambulanten Patienten und Therapeuten gemeinsam zu Beginn jeder Therapiestunde durchgeführt wird. Dabei werden 150 Patienten vor dem Start ihrer therapeutischen Behandlung und nach Abschluss einer sechs Sitzungen andauernden diagnostischen Phase randomisiert auf entweder eine Achtsamkeitsinterventionsgruppe (AIG), eine Kontrollgruppe (KG), die eine Kurzversion von Progressiver Muskelrelaxation (PMR) durchführt, oder auf eine Treatment As Usual (TAU)-Gruppe. Das Studiendesign und erste Ergebnisse einer Vorstudie werden skizziert.

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57 Briefe und Beilage zwischen Kreuz-Verlag und Max Horkheimer, 1965-1973, sowie Manuskripte von 2 Rundfunksendungen:; a) Ansgar Skriver: Israel im Frühjahr, 1965; b) Reimar Lenz: Zersetzung, Diagnose eines epidemischen Begriffs, 1965; 17 Briefe und Beilage zwischen Professor Gerhard [u. Erna] Krüger und Max Horkheimer, 1952-1955;

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4 Briefe mit Antwort von Kohlhammer Verlag an Max Horkheimer, 1953, 1957; 12 Briefe mit Antwort und Beialge von Professor Hans Kohn an Max Horkheimer, 1953-1958; 3 Briefe mit Antwort von Professor Hans Kohn an Theodor W. Adorno, 1957-1958; 1 Brief mit Antwort von Professor Hans Kohn an Helmut Viebrock, 1958; 1 Brief von Theodor W. Adorno an Helmut Vriebrock, 1957; 2 Briefe mit 1 Antwort zwischen Rudolph Kolisch und Max Horkheimer, 1957; 1 Telegram von Professor Rudolph Kolisch an R. K., 1956; 1 Brief von Max Horkheiemr an den Kölner Universitäts-Verlag, 1957; 1 Drucksache von der Kölner Zeitschrift für Soziologie, 1953; 1 Drucksache von dem Kongress für Internationale Wissenschaftsgeschichte, 1951; 1 Brief mit Beilage von dem Königsteiner Kreis an Max Horkheimer, 1951; 1 Drucksache mit Beilage von der Zeitschrift "Konkret", 1958; 2 Briefe mit 1 Antwort zwischen Sekretärin Mathilde Koppen und Max Horkheimer, 1951, 1956; 2 Telegramme von Fritz Kortner an Max Horkheimer, 1952; 4 Briefe mit Antwort von Siegfried Kracauer an Max Horkheimer, 1951-1956; 1 Brief von Max Horkheimer an Professor Alexander Mitscherlich, 1956; 1 Brief mit Antwort von Hildegard Krämer an Max Horkheimer, 1956; 2 Briefe mit 1 Antwort von Dr. Rudolf Krämer-Badoni an Max Horkheimer, 1950, 1951; 2 Briefe mit Antwort von Professor Julius Kraft an Max Horkheimer, 1956, 1958; 1 Brief mit Antwort von Max Horkheimer an den Präsident d. LVA Heinrich Kraft, 1955; 2 Briefe mit Antwort von Werner Kraft an Max Horkheimer, 1953; 1 Brief von Angelo Kramer an Max Horkheimer, 1955; 2 Briefe von dem Architekt Ferdinand C. A. F. Kramer an Max Horkheimer, 1952; 2 Briefe mit Antwort von dem evangelischen Studentenpfarrer Dr. Rudolf Krapp an Max Horkheimer, 1958; 1 Brief mit Antwort und Beilage von dem Rechtsreferendar Heinz Kraus, 1956; 1 Drucksache von dem Frankfurter Studentenlied, 1956; 1 Aktennotiz von Professor Otto F. Kraushaar, 1953; 1 Brief von Max Horkheimer an den Regierungspräsident Wiesbaden,1952; 1 Aktennotiz von Klaus Kremer, 1958; 1 Brief von Dr. Stephanie Krenn an Max Horkheimer, 1952; 1 Aktennotiz von Dean Krasomil, 1952; 1 Brief mit Beilage von Anneliese Kreutz an Max Horkheimer, 1955; 1 Brief von Anneliese Kreutz an Professor Wilhelm Sturmfels, 1955; 1 Brief mit Antwort und Beilage von Robert H. Kreutzer an Max Horkheimer, 1954; 1 Brief mit Antwort von Professor Hans Hermann Kritzinger an Max Horkheimer, 1952; 2 Briefe mit Antwort von dem Betriebspsychologe Ludwig Kroeber-Keneth an Max Horkheimer, 1954; 1 Brief mit Antwort und Beilage von Professor Oswald Kroh an Max Horkheimer, 1952; 1 Todesanzeige von Professor Oswald Kroh, 1955; 1 Brief mit Antwort von Professor Wilhelm Kromphardt an Max Horkheimer, 1958; 1 Brief mit Antwort von Max Horkheimer an den Zirkus Krone, 1956; 1 Gutachten über Hans Joachim Krüger, 1958; 1 Brief mit Antwort von Melitta Krüger an Max Horkheimer, 1958; 2 Briefe mit Antwort und Beilage von dem Privatdozent Otto Kühne an Max Horkheimer, 1954, 1957; 1 Brief von Max Horkheimer an den Ministerialrat Dr. Dr. Kühn, 1953; 1 Vermählungsanzeige von Walter Kühn, 1957; 1 Aktennotiz von dem Rundfunk Dr. Kuhnert, ohne Jahr; 1 Brief von P. W. Krüger an Max Horkheimer, 1951; 1 Vermählungsanzeige mit Antwort von Hans K. Kullmer, 1953; 3 Briefe mit Antwort und Beilage von Dr. rer. pol. Ulrich Küntzel an Max Horkheimer, 1952; 1 Brief mit Antwort von dem Professor Fritz Baade an Max Horkheimer, 1952; 3 Breife mit Antwort von dem Verlag Walter de Gruyter an Max Horkheimer, 1954, 1955; 1 Brief mit Antwort von Max Horkheimer an den Kürschners Deutscher Gelehrten-Kalender, 1954; 2 Drucksachen von der Sektkellerei Kupferberg & Co, 1956; 3 Briefe mit Antwort von dem Reisebüro Kuoni an Max Horkheimer, 1957; 1 Brief mit Antwort von Max Horkheimer an das Kurhaus "Zur Rose" Bad Meinberg, 1956; 2 Briefe mit Antwort und Beilage von der Kurhessische Gesellschaft für Kunst und Wissenschaft an Max Horkheimer, 1954; 1 Gutachten von Thomas Gabor Kürthy, 1958; 1 Brief mit Antwort von Max Horkheimer an den Generaldirektor Dr. Kuss, 1953; 1 Brief mit Antwort von Professor Joseph J. Kwiat an Max Horkheimer, 1955;

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Carl Krüger

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Carl Krüger

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