998 resultados para Pestalozzi, Johann Heinrich


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Thanks to the Editor of this book for the invitation to continue the series of IASSW Presidents with Prof. Dr. Heinrich Schiller, MSW. It is an honour to pay tribute to one of my role models as a social worker and social work teacher and to a friend of many years.

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Die 1700 erschienene Fürstliche Bau-Lust des Herzogs Heinrich von Sachsen-Römhild (1650-1710) dokumentiert in Wort und Bild systematisch die von 1692 bis 1698 in der Residenz und ihrem näheren Umfeld errichteten Festarchitekturen und Lustbauten des Herzogs. Es ist bislang das einzig bekannt gewordene Werk seiner Art, da es sowohl auf Veranlassung des Bauherrn erschien, der zudem als Autor fungiert, als auch ausschließlich die ephemere Architektur und nicht auf das Fest selbst fokussiert. Die Bandbreite der Festbauten reicht von floralen Raumausstattungen bis hin zu mehrere Gebäude umfassenden eigenständigen architektonischen Komplexen. Architektur und Ausstattung werden ausführlich beschrieben und in Kupferstichen gezeigt. Dabei wird klar, inwiefern Festarchitekturen formal von Festanlässen abhängig sind. Ebenfalls wird deutlich, dass nicht die Architektur selbst, sondern ihre Ausstattung entscheidend für eine spezifische Aussage ist. Die einzelnen Elemente werden dabei je nach Anlass abgewandelt und immer wieder aufs Neue verwendet.

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There is controversy whether determination of antibodies against myelin, myelin oligodendrocyte glycoprotein, and myelin basic protein in serum from patients with a first episode suggestive of multiple sclerosis is of prognostic value. We evaluated whether detection of antimyelin antibodies in serum indicates a worse course with earlier time to a second relapse and increased progression of disability. We conducted a prospective study at the Department of Neurology, Inselspital Bern, Switzerland from 2004 to 2008 in patients presenting with a clinically isolated syndrome (CIS) and a follow-up of at least 4 months. Antimyelin antibodies were assessed by Western blot. Results were correlated with clinical course and sex. Among 93 consecutive patients with a CIS, 74 (80%) were positive for either one or both antimyelin antibodies. A relapse occurred in 49 (53%) and the median EDSS was 2 (range 1-3.5) after a mean observation period of 20 months. Presence of antimyelin antibodies at CIS neither increased the risk for a second relapse nor for progression of disability. Stratification for gender did not reveal differences for any of the clinical surrogates. The sole determination of antimyelin antibodies in serum is of limited prognostic value for the identification of patients with different short-term course.