942 resultados para C-60 ADDUCTS


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Per quanto riguarda le costruzioni in conglomerato cementizio armato gettato in opera, i sistemi strutturali più comunemente utilizzati sono quelli a telaio (con trasmissione di momento flettente), a setti portanti o una combinazione di entrambi. A partire dagli anni ’60, numerosissimi sono stati gli studi relativamente al comportamento sismico di strutture in c.a. a telaio. Lo stesso si può affermare per le costruzioni costituite da pareti miste a telai. In particolare, l’argomento della progettazione sismica di tali tipologie di edifici ha sempre riguardato soprattutto gli edifici alti nei quali, evidentemente, l’impiego delle pareti avveniva allo scopo di limitarne la elevata deformabilità. Il comportamento sismico di strutture realizzate interamente a pareti portanti in c.a. è stato meno studiato negli anni, nonostante si sia osservato che edifici realizzati mediante tali sistemi strutturali abbiano mostrato, in generale, pregevoli risorse di resistenza nei confronti di terremoti anche di elevata intensità. Negli ultimi 10 anni, l’ingegneria sismica si sta incentrando sull’approfondimento delle risorse di tipologie costruttive di cui si è sempre fatto largo uso in passato (tipicamente nei paesi dell’Europa continentale, in America latina, negli USA e anche in Italia), ma delle quali mancavano adeguate conoscenze scientifiche relativamente al loro comportamento in zona sismica. Tali tipologie riguardano sostanzialmente sistemi strutturali interamente costituiti da pareti portanti in c.a. per edifici di modesta altezza, usualmente utilizzati in un’edilizia caratterizzata da ridotti costi di realizzazione (fabbricati per abitazioni civili e/o uffici). Obiettivo “generale” del lavoro di ricerca qui presentato è lo studio del comportamento sismico di strutture realizzate interamente a setti portanti in c.a. e di modesta altezza (edilizia caratterizzata da ridotti costi di realizzazione). In particolare, le pareti che si intendono qui studiare sono caratterizzate da basse percentuali geometriche di armatura e sono realizzate secondo la tecnologia del cassero a perdere. A conoscenza dello scrivente, non sono mai stati realizzati, fino ad oggi, studi sperimentali ed analitici allo scopo di determinare il comportamento sismico di tali sistemi strutturali, mentre è ben noto il loro comportamento statico. In dettaglio, questo lavoro di ricerca ha il duplice scopo di: • ottenere un sistema strutturale caratterizzato da elevate prestazioni sismiche; • mettere a punto strumenti applicativi (congruenti e compatibili con le vigenti normative e dunque immediatamente utilizzabili dai progettisti) per la progettazione sismica dei pannelli portanti in c.a. oggetto del presente studio. Al fine di studiare il comportamento sismico e di individuare gli strumenti pratici per la progettazione, la ricerca è stata organizzata come segue: • identificazione delle caratteristiche delle strutture studiate, mediante lo sviluppo/specializzazione di opportune formulazioni analitiche; • progettazione, supervisione, ed interpretazione di una estesa campagna di prove sperimentali eseguita su pareti portanti in c.a. in vera grandezza, al fine di verificarne l’efficace comportamento sotto carico ciclico; • sviluppo di semplici indicazioni (regole) progettuali relativamente alle strutture a pareti in c.a. studiate, al fine di ottenere le caratteristiche prestazionali desiderate. I risultati delle prove sperimentali hanno mostrato di essere in accordo con le previsioni analitiche, a conferma della validità degli strumenti di predizione del comportamento di tali pannelli. Le elevatissime prestazioni riscontrate sia in termini di resistenza che in termini di duttilità hanno evidenziato come le strutture studiate, così messe a punto, abbiano manifestato un comportamento sismico più che soddisfacente.

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Zielsetzung ist der synthetische Zugang zu metallorganischen Verbindungen, die Propylenoxid koordinativ polymerisieren und deren Aktivität sich durch gezielte Variation der sterischen oder elektronischen Eigenschaften kontrollieren läßt. Zur Bearbeitung dieser Aufgabe werden zwei verschiedene Klassen von Komplexen synthetisiert und charakterisiert: Vorwiegend durch Salzmetathese werden mehrere Yttriumamide der allgemeinen Formel Y(NRR´)3(THF)x erhalten. Dabei erfolgt eine Diskussion der Auswirkungen sterischer und elektronischer Variation der beiden Amido-Substituenten R und R´, die sich in der Bildung von „at“-Komplexen, Lösungsmitteladdukten und größeren Aggregaten äußern. Durch Alkaneliminierung wird eine umfassende Reihe von Aluminiumkomplexen methylen- und thioverbrückter Bisphenolatoliganden dargestellt. Die Verbindungen besitzen unter Ausschluß zusätzlicher Basen dimere oder mehrkernige Strukturen, deren Diskussion schwerpunktsmäßig anhand ihres Verhaltens in Lösung erfolgt. Die Aluminiumkomplexe werden in anschließenden Reaktionen zu Lösungsmitteladdukten und Aluminaten umgesetzt.Die Yttriumamide initiieren die Ringöffnungspolymerisation von Propylenoxid bei Temperaturen von 60 oder 80 °C. Die Polymerisation erfolgt nach einem koordinativen Mechanismus, eine zu niedrige Katalysatoreffizienz schließt jedoch die Yttriumamide als Vorläufer zu definierten „single site“-Katalysatoren aus. Mit der Kombination aus neutralen Aluminiumkomplexen mit den entsprechenden Aluminaten verläuft die Ringöffnungspolymerisation von Propylenoxid bei Raumtemperatur schnell und kontrolliert. Es läßt sich ein prinzipiell neuer Mechanismus belegen, bei dem die Polymerisation unter synergistischer Wirkung eines Aluminiumphenolato-Komplexes mit dem korrespondierenden „at“-Komplex erfolgt.

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Diabetes mellitus umfasst eine heterogene Gruppe von Stoffwechselfunktionsstörungen, die durch hohe Blut-Glukose-Werte gekennzeichnet sind. Zwei Haupttypen von Diabetes mellitus wurden definiert: Typ 1- und Typ 2-Diabetes. Repaglinid ist ein neuer, schnell wirksamer, bei Typ 2-Diabetikern eingesetzter prandialer Glukose-Regulator mit einer kurzen Plasmahalbwertszeit (<1 Stunde) und der erste Vertreter der Carbamoylmethylbenzoesäure Familie, der in klinischen Studien getestet wurde. Die 18F- und 11C-markierten Repaglinid-Derivate (S)-2-(2-[18F]Fluorethoxy)-4-((3-methyl-1-(2-piperidin-1-yl-phenyl)-butylcarbamoyl)-methyl)-benzoesäure ([18F]Fluorethoxy-desethoxy-Repaglinid) und (S)-2-([11C]Methoxy)-4-([3-methyl-1-(2-piperidin-1-yl-phenyl)-butyl-carba-moyl]-benzoesäure ([11C]Methoxy-desethoxy-Repaglinid) wurden als potentielle Tracer für die nicht-invasive Quantifizierung des Sulfonylharnstoffrezeptor-Typ1-Status (SUR-1) der Insulin-sezernierenden -Zellen mittels Positronen-Emissions-Tomographie (PET) synthetisiert. [18F]Fluorethoxy-desethoxy-Repaglinide konnte in einer radiochemischen Ausbeute (RCA) von 20% nach 135 Minuten mit einer radiochemischen Reinheit >98% unter Verwendung des sekundären Markierungsvorläufers 2-[18F]Fluorethyltosylat erhalten werden. Die spezifische Aktivität lag im Bereich von 50-60 GBq/µmol. Für die radioaktive Synthese des [11C]Methoxy-desethoxy-Repaglinids wurde der sekundäre Markierungsvorläufer [11C]Methyliodid verwendet. Der 11C-Radiotracer wurde in einer RCA von 35% (bezogen auf [11C]CO2) mit einer spezifischen Aktivität von 40-70 GBq/µmol erhalten. Um die Eigenschaften des fluorierten sowie des methoxylierten Repaglinids zu charakterisieren, wurde die Affinität beider Verbindungen zum humanen SUR-1 evaluiert. [19F]Fluorethoxy-desethoxy-Repaglinid und Methoxy-desethoxy-Repaglinid induzierten Verdrängungskurven mit Hill-Koeffizienten nahe 1 und ergaben Dissotiationskonstanten (KD) von 142 nM beziehungsweise 83 nM - vergleichsweise geringe Verluste relativ zu Original-Repaglinid. Die biologische Aktivität wurde mittels Insulin-Sekretionstests an isolierten Ratten-Inselzellen gezeigt und war ebenfalls mit der des Repaglinids vergleichbar. Schließlich wurde die Biodistribution des [18F]Fluorethoxy-desethoxy-Repaglinids in gesunden Sprague-Dawley-Ratten durch Messung der Konzentration der Verbindung in verschiedenen Organen nach intravenöser Injektion untersucht. Das pankreatische Gewebe zeigte im Zeitintervall zwischen 10 und 30 Minuten nach Injektion eine stabile Akkumulation von etwa 0.12% der injizierten Dosis. 50% dieser Tracer-Akkulmulation konnten durch zusätzliche Injektion von nicht-radioaktiv-markiertem Repaglinid verdrängt werden, was auf eine mögliche Eignung des [18F]Fluorethoxy-desethoxy-Repaglinids für in vivo-Untersuchungen mittels PET schließen lässt. Eine erste humane PET-Studie zeigte zwar ebenfalls eine stabile, allerdings nur geringere Akkumulation von [18F]Fluorethoxy-desethoxy-Repaglinid im Pankreas und eine überproportional hohe Aktivitätsanreicherung in der Leber. Die Radioaktivitäts-akkumulation im Blut fiel nach wenigen Minuten unter die des Pankreas.

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In der vorliegenden Arbeit wird der Vx-Zyklus und der Ddx-Zyklus unterschiedlicher Pflanzen hinsichtlich ihrer Regulation untersucht. Es konnte an Hand von in vivo Messungen gezeigt werden, dass bei zwei Kieselalgen unterschiedlicher Ordnung (Pennales bzw. Centrales) und einer Haptophyte mit Ddx-Zyklus die Dtx-Epoxidase delta-pH-reguliert ist. Im Gegensatz dazu steht die nicht-regulierte Zx-Epoxidase des Vx-Zyklus einer Raphidophyceae, einer Grünalge und einer aquatischen Höheren Pflanze. Es konnte gezeigt werden, dass der Grund für diese unterschiedliche Regulation der beiden Epoxidasen die verschiedenen Quench-Eigenschaften der Pigmente Dtx bzw. Zx ist. Durch parallele Messungen des NPQ und des De-Epoxidierungsgrads wurde deutlich, dass Zx zum Aufbau eines Quenching direkt den im Licht aufgebauten delta-pH benötigt, während Dtx alleine ausreichend ist, um ein Quenching zu verursachen. Bei diesen in vivo Messungen wurde außerdem deutlich, dass die Aktivitäten der untersuchten Epoxidasen große Unterschiede aufweisen. Diese sind abhängig von der entsprechenden Pigmentierung des jeweiligen Lichtsammelsystems, stehen also in Zusammenhang mit den Carotinoidbiosynthesen. Es konnte gezeigt werden, dass bei allen untersuchten Organismen, die eine Xanthophyll-dominierte Antenne mit Fx als Massenpigment enthielten, die Umsatzraten der Epoxidase sehr hoch waren, im Gegensatz zu Chl-dominierten Antennen. Nach diesen Erkenntnissen wurde die Dtx-Epoxidase weiter untersucht und so erstmalig durch Western-Blotting identifiziert. Es ergaben sich, allerdings erst nach zusätzlicher Proteinstabilisierung, zwei Signale, eins bei 60 kDa, das andere bei 57 kDa. Hierbei ist nach wie vor unklar, warum das Antiserum zwei Signale lieferte und ob es sich dabei um Isoformen, um anderweitige Modifizierungen, oder um eine Kreuzreaktion handelt. Auch der Mechanismus der delta-pH-Regulation der Dtx-Epoxidase konnte trotz in vivo und in vitro durchgeführter Studien nicht endgültig geklärt werden. Allerdings konnten verschiedene Mechanismen, wie z.B. eine direkte pH-Abhängigkeit des Enzyms, eine Regulation durch Reduktion und Oxidation oder durch Phosphorylierung und Dephosphorylierung, auf Grund der Daten falsifiziert werden. Es konnte schließlich die Regulation mit Hilfe eines transmembranen Rezeptors als das einzige, mit allen Daten konsistente Regulationsmodell vorgeschlagen werden.

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This thesis focuses on studying molecular structure and internal dynamics by using pulsed jet Fourier transform microwave (PJ-FTMW) spectroscopy combined with theoretical calculations. Several kinds of interesting chemical problems are investigated by analyzing the MW spectra of the corresponding molecular systems. First, the general aspects of rotational spectroscopy are summarized, and then the basic theory on molecular rotation and experimental method are described briefly. ab initio and density function theory (DFT) calculations that used in this thesis to assist the assignment of rotational spectrum are also included. From chapter 3 to chapter 8, several molecular systems concerning different kind of general chemical problems are presented. In chapter 3, the conformation and internal motions of dimethyl sulfate are reported. The internal rotations of the two methyl groups split each rotational transition into several components line, allowing for the determination of accurate values of the V3 barrier height to internal rotation and of the orientation of the methyl groups with respect to the principal axis system. In chapter 4 and 5, the results concerning two kinds of carboxylic acid bi-molecules, formed via two strong hydrogen bonds, are presented. This kind of adduct is interesting also because a double proton transfer can easily take place, connecting either two equivalent or two non-equivalent molecular conformations. Chapter 6 concerns a medium strong hydrogen bonded molecular complex of alcohol with ether. The dimer of ethanol-dimethylether was chosen as the model system for this purpose. Chapter 7 focuses on weak halogen…H hydrogen bond interaction. The nature of O-H…F and C-H…Cl interaction has been discussed through analyzing the rotational spectra of CH3CHClF/H2O. In chapter 8, two molecular complexes concerning the halogen bond interaction are presented.

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Stress-aktivierte-Protein-Kinasen (c-Jun-N-terminal kinases) SAPK/JNK werden sehr schnell nach Exposition von Zellen mit verschiedensten Noxen, wie beispielsweise Genotoxinen, aktiviert. Sie sind allerdings noch nicht als Teil der DNA-Schadensantwort etabliert. In dieser Arbeit sollte gezeigt werden, das SAPK/JNK einen wichtigen Teil innerhalb der DNA-Schadensantwort spielen. Aus diesem Grund wurde zu frühen (z.B.: 4 h) als auch zu späten Zeiten (z.B.: 24 h) die Bildung von DNA-Addukten nach Cisplatin Exposition untersucht und überprüft, ob diese mit dem Aktivierungsstatus der SAPK/JNK nach Cisplatinbehandlung korreliert. Menschliche Fibroblasten, die einen Defekt in der Transkription gekoppelten Nukleotid-Exzisionsreparatur (TC-NER) aufwiesen, wie beispielsweise CSB-Zellen (Cockayne Syndrom B) oder XPA-Zellen (Xeroderma Pigmentosum A), sind charakterisiert durch einen erhöhten Phosphorylierungsstatus der SAPK/JNK, 16 h nach Cisplatingabe, im Vergleich zu normalen Wildtyp-Fibroblasten. Die nach Cisplatin Exposition beobachtete Aktivierung der SAPK/JNK ist quantitativ jedoch nicht vergleichbar mit dem Level an gebildeten Cisplatin-DNA-Addukten, wie in den Southwestern- und Massenspektrometrischen Untersuchungen gezeigt werden konnte. Es konnten jedoch Parallelen zwischen der Aktivierung der SAPK/JNK, sowie den gezeigten γ-H2AX-Foci als auch der Aktivierung von Check-Point Kinasen gefunden werden. Dies lässt darauf schließen, dass DNA-Doppelstrangbrüche (DSB) an der späten Aktivierung des SAPK/JNK Signalweges beteiligt sind. Dementsprechend lässt sich ebenfalls in Zellen, die einen Defekt in der Reparatur von Doppelstrangsbrüchen aufweisen, wie beispielsweise DNA-PKcs Zellen, eine erhöhte, durch Cisplatin hervorgerufene späte Phosphorylierung der SAPK/JNK als auch eine vermehrte γ-H2AX-Foci Bildung und Check-Point Kinasen Aktivierung nachweisen. Vergleichend dazu zeigten Zellen mit einem Defekt in ATM (Ataxia telegiectasia mutated protein) oder XPC keine erhöhte Phosphorylierung zu späten Zeiten nach Cisplatin Behandlung. Weiterhin bleibt festzuhalten, dass die späte, durch Cisplatin hervorgerufene Schadensantwort unabhängig von p53, ER-Stress oder MKP-1 ist. Die SAPK/JNK Aktivierung nach Cisplatin Exposition erfordert funktionsfähige Rho-GTPasen und kann durch pharmakologische Hemmung der Tyrosin-Kinasen und durch N-Acetylcystein gehemmt werden. Es lässt sich zusammenfassend sagen, dass die durch Cisplatin induzierte späte SAPK/JNK Aktivierung durch die Formation von DSB initiiert wird und XPC, Rho-Proteine sowie Tyrosin Kinasen an der Signalweiterleitung beteiligt sind.

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In older patients with acute myeloid leukemia (AML), the prevention of relapse has remained one of the major therapeutic challenges, with more than 75% relapses after complete remission. The anti-CD33 immunotoxin conjugate gemtuzumab ozogamicin (GO) has shown antileukemic remission induction activity in patients with relapsed AML. Patients with AML or refractory anemia with excess blasts in first complete remission attained after intensive induction chemotherapy were randomized between 3 cycles of GO (6 mg/m(2) every 4 weeks) or no postremission therapy (control) to assess whether GO would improve outcome. The 2 treatment groups (113 patients receiving GO vs 119 control patients) were comparable with regard to age (60-78 years, median 67 years), performance status, and cytogenetics. A total of 110 of 113 received at least 1 cycle of GO, and 65 of 113 patients completed the 3 cycles. Premature discontinuation was mainly attributable to incomplete hematologic recovery or intercurrent relapse. Median time to recovery of platelets 50 x 10(9)/L and neutrophils 0.5 x 10(9)/L after GO was 14 days and 20 days. Nonhematologic toxicities were mild overall, but there was 1 toxic death caused by liver failure. There were no significant differences between both treatment groups with regard to relapse probabilities, nonrelapse mortality, overall survival, or disease-free survival (17% vs 16% at 5 years). Postremission treatment with GO in older AML patients does not provide benefits regarding any clinical end points. The HOVON-43 study is registered at The Netherlands Trial Registry (number NTR212) and at http://www.controlled-trials.com as ISRCTN77039377.

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We present the first molecular model of the coordination complex formed by Cu(I) and imidazole-epichlorohydrin polymers. Our calculations show that the Cu(I) ion has linear coordination and the whole complex has neutral charge. Our model suggests salt couple pairing as the driving force for the formation of the surface-confined precipitation, which is crucial to obtain flat surfaces in industrial copper deposition processes, required for mass fabrication of state-of-the-art electronic and memory devices.

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Elevated serum ferritin levels may reflect a systemic inflammatory state as well as increased iron storage, both of which may contribute to an unfavorable outcome of chronic hepatitis C (CHC). We therefore performed a comprehensive analysis of the role of serum ferritin and its genetic determinants in the pathogenesis and treatment of CHC. To this end, serum ferritin levels at baseline of therapy with pegylated interferon-alpha and ribavirin or before biopsy were correlated with clinical and histological features of chronic hepatitis C virus (HCV) infection, including necroinflammatory activity (N = 970), fibrosis (N = 980), steatosis (N = 886), and response to treatment (N = 876). The association between high serum ferritin levels (> median) and the endpoints was assessed by logistic regression. Moreover, a candidate gene as well as a genome-wide association study of serum ferritin were performed. We found that serum ferritin ≥ the sex-specific median was one of the strongest pretreatment predictors of treatment failure (univariate P < 0.0001, odds ratio [OR] = 0.45, 95% confidence interval [CI] = 0.34-0.60). This association remained highly significant in a multivariate analysis (P = 0.0002, OR = 0.35, 95% CI = 0.20-0.61), with an OR comparable to that of interleukin (IL)28B genotype. When patients with the unfavorable IL28B genotypes were stratified according to high versus low ferritin levels, SVR rates differed by > 30% in both HCV genotype 1- and genotype 3-infected patients (P < 0.001). Serum ferritin levels were also independently associated with severe liver fibrosis (P < 0.0001, OR = 2.67, 95% CI = 1.68-4.25) and steatosis (P = 0.002, OR = 2.29, 95% CI = 1.35-3.91), but not with necroinflammatory activity (P = 0.3). Genetic variations had only a limited impact on serum ferritin levels. Conclusion: In patients with CHC, elevated serum ferritin levels are independently associated with advanced liver fibrosis, hepatic steatosis, and poor response to interferon-alpha-based therapy.

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BACKGROUND: The effect of alcohol on liver disease in HIV infection has not been well characterized. METHODS: We performed a cross-sectional multivariable analysis of the association between lifetime alcohol use and liver fibrosis in a longitudinal cohort of HIV-infected patients with alcohol problems. Liver fibrosis was estimated with 2 noninvasive indices, "FIB-4," which includes platelets, liver enzymes, and age; and aspartate aminotransferase/platelet ratio index ("APRI"), which includes platelets and liver enzymes. FIB-4 <1.45 and APRI <0.5 defined the absence of liver fibrosis. FIB-4 >3.25 and APRI >1.5 defined advanced liver fibrosis. The main independent variable was lifetime alcohol consumption (<150 kg, 150 to 600 kg, >600 kg). RESULTS: Subjects (n = 308) were 73% men, mean age 43 years, 49% with hepatitis C virus (HCV) infection, 60% on antiretroviral therapy, 49% with an HIV RNA load <1,000 copies/ml, and 18.7% with a CD4 count <200 cells/mm(3) . Forty-five percent had lifetime alcohol consumption >600 kg, 32.7% 150 to 600 kg, and 22.3% <150 kg; 33% had current heavy alcohol use, and 69% had >9 years of heavy episodic drinking. Sixty-one percent had absence of liver fibrosis and 10% had advanced liver fibrosis based on FIB-4. In logistic regression analyses, controlling for age, gender, HCV infection, and CD4 count, no association was detected between lifetime alcohol consumption and the absence of liver fibrosis (FIB-4 <1.45) (adjusted odds ratio [AOR] = 1.12 [95% CI: 0.25 to 2.52] for 150 to 600 kg vs. <150 kg; AOR = 1.11 [95% CI: 0.52 to 2.36] for >600 kg vs. <150 kg; global p = 0.95). Additionally, no association was detected between lifetime alcohol use and advanced liver fibrosis (FIB-4 >3.25). Results were similar using APRI, and among those with and without HCV infection. CONCLUSIONS: In this cohort of HIV-infected patients with alcohol problems, we found no significant association between lifetime alcohol consumption and the absence of liver fibrosis or the presence of advanced liver fibrosis, suggesting that alcohol may be less important than other known factors that promote liver fibrosis in this population.

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Hepatocellular cancer is the fifth most frequent cancer in men and the eighth in women worldwide. Established risk factors are chronic hepatitis B and C infection, chronic heavy alcohol consumption, obesity and type 2 diabetes, tobacco use, use of oral contraceptives, and aflatoxin-contaminated food. Almost 90% of all hepatocellular carcinomas develop in cirrhotic livers. In Western countries, attributable risks are highest for cirrhosis due to chronic alcohol abuse and viral hepatitis B and C infection. Among those with alcoholic cirrhosis, the annual incidence of hepatocellular cancer is 1-2%. An important mechanism implicated in alcohol-related hepatocarcinogenesis is oxidative stress from alcohol metabolism, inflammation, and increased iron storage. Ethanol-induced cytochrome P-450 2E1 produces various reactive oxygen species, leading to the formation of lipid peroxides such as 4-hydroxy-nonenal. Furthermore, alcohol impairs the antioxidant defense system, resulting in mitochondrial damage and apoptosis. Chronic alcohol exposure elicits hepatocyte hyperregeneration due to the activation of survival factors and interference with retinoid metabolism. Direct DNA damage results from acetaldehyde, which can bind to DNA, inhibit DNA repair systems, and lead to the formation of carcinogenic exocyclic DNA etheno adducts. Finally, chronic alcohol abuse interferes with methyl group transfer and may thereby alter gene expression.

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BACKGROUND: Morbidity and mortality of individuals co-infected with HIV and hepatitis C virus (HCV) is often determined by the course of their HCV infection. Only a selected proportion of those in need of HCV treatment are studied in randomized controlled trials (RCTs). We analysed the prevalence of HCV infection in a large cohort, the number of individuals requiring treatment, the eligibility for HCV treatment, and the outcome of the combination therapy with pegylated interferon-a and ribavirin in routine practice. METHODS: We analysed prescription patterns of HCV treatment and treatment outcomes among participants from the Swiss HIV Cohort Study with detectable hepatitis C viraemia (between January 2001 and October 2004). Efficacy was measured by the number of patients with undetectable HCV RNA at the end of therapy (EOTR) and at 6 months after treatment termination (SVR). Intention-to-continue-treatment principles were used. RESULTS: A total of 2150 of 7048 (30.5%) participants were coinfected with HCV; HCV RNA was detected in 60%, and not assessed in 26% of HCV-antibody-positive individuals. One hundred and sixty (12.5%) of HCV-RNA-positive patients started treatment. In patients infected with HCV genotypes 1/4 or 2/3, EOTR was achieved in 43.3% and 81.2% of patients, respectively, and SVR rates were 28.4% and 51.8%, respectively. More than 50% of the HCV-treated patients would have been excluded from two large published RCTs due to demographic, clinical and laboratory criteria. CONCLUSIONS: Despite clinical and psychosocial obstacles encountered in clinical practice, HCV treatment in HIV-coinfected individuals is feasible with results similar to those obtained in RCTs.

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BACKGROUND: Patients coinfected with hepatitis C virus (HCV) and HIV experience higher mortality rates than patients infected with HIV alone. We designed a study to determine whether risks for later mortality are similar for HCV-positive and HCV-negative individuals when subjects are stratified on the basis of baseline CD4+ T-cell counts. METHODS: Antiretroviral-naive individuals, who initiated highly active antiretroviral therapy (HAART) between 1996 and 2002 were included in the study. HCV-positive and HCV-negative individuals were stratified separately by baseline CD4+ T-cell counts of 50 cell/microl increments. Cox-proportional hazards regression was used to model the effect of these strata with other variables on survival. RESULTS: CD4+ T-cell strata below 200 cells/microl, but not above, imparted an increased relative hazard (RH) of mortality for both HCV-positive and HCV-negative individuals. Among HCV-positive individuals, after adjustment for baseline age, HIV RNA levels, history of injection drug use and adherence to therapy, only CD4+ T-cell strata of <50 cells/microl (RH=4.60; 95% confidence interval [CI] 2.72-7.76) and 50-199 cells/microl (RH=2.49; 95% CI 1.63-3.81) were significantly associated with increased mortality when compared with those initiating therapy at cell counts >500 cells/microl. The same baseline CD4+ T-cell strata were found for HCV-negative individuals. CONCLUSION: In a within-groups analysis, the baseline CD4+ T-cell strata that are associated with increased RHs for mortality are the same for HCV-positive and HCV-negative individuals initiating HAART. However, a between-groups analysis reveals a higher absolute mortality risk for HCV-positive individuals.