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Segmented filamentous bacterium (SFB) is a symbiont that drives postnatal maturation of gut adaptive immune responses. In contrast to nonpathogenic E. coli, SFB stimulated vigorous development of Peyer's patches germinal centers but paradoxically induced only a low frequency of specific immunoglobulin A (IgA)-secreting cells with delayed accumulation of somatic mutations. Moreover, blocking Peyer's patch development abolished IgA responses to E. coli, but not to SFB. Indeed, SFB stimulated the postnatal development of isolated lymphoid follicles and tertiary lymphoid tissue, which substituted for Peyer's patches as inductive sites for intestinal IgA and SFB-specific T helper 17 (Th17) cell responses. Strikingly, in mice depleted of gut organized lymphoid tissue, SFB still induced a substantial but nonspecific intestinal Th17 cell response. These results demonstrate that SFB has the remarkable capacity to induce and stimulate multiple types of intestinal lymphoid tissues that cooperate to generate potent IgA and Th17 cell responses displaying only limited target specificity.

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Der bildhafte Titel dieses Buches ist einem Brief der Lyrikerin Else Lasker-Schüler aus den 1930er Jahren entnommen und schildert ihre hohe Stimmung beim Flanieren durch die ruhige Stadt Bern. «Solche Spaziergänge, schwebend, lassen das Leben ertragen», schreibt sie weiter. Dass das Leben zu ertragen sei, ja mitunter «stratosphärisch» leicht sich anfühle, verweist jedoch auch auf die Lasten und die Bedrängnis jener Jahre, die Anfechtungen, denen Juden und Jüdinnen vielerorts in Europa ausgesetzt waren. Der Titel verdeutlicht, dass hier Texte versammelt sind, die ein breites Spektrum an jüdischen Erfahrungen, Denkvorgängen und Erinnerungsfiguren aus verschiedenen Epochen dokumentieren: vom mittelalterlichen Privileg über die stigmatisierende Ausschliessung bis zur gewaltsamen Vertreibung, von der bürgerlichen Emanzipation im 19. Jahrhundert über die Ohnmacht während der Zeit der Schoah bis zur öffentlich-rechtlichen Anerkennung der jüdischen Religionsgemeinschaft. Durch die Verbindungen jüdischer Intellektueller mit Bern ergeben sich Einblicke in Sternstunden des europäischen Geisteslebens. Die jüdische künstlerische und politische Moderne war geprägt von Aufbruchstimmung und Exilerfahrung. Für viele wurde Bern zum Ort, wo ihr Traum vom Studium in Erfüllung ging. Und immer wieder spiegelt das Bild von der Wolkenstadt den Wechsel des Klimas: zwischen Judenhut und Alpenparadies, Schwermut und Traumhaftigkeit, Eigensinn und Höhenflug, Bangen und Bürgerlichkeit, liberalem Empfinden und Streben nach sozialer Beteiligung.

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In den sich ausdifferenzierenden Lebenswelten der Jüdinnen und Juden in der Schweiz sind in den letzten Jahrzehnten vermehrt neue Konflikte zutage getreten: Einerseits sind die Stellung der jüdischen Frauen in Gemeinden und Gottesdiensten sowie der Umgang mit Ehen zwischen jüdischen und nichtjüdischen Partnern und deren Kindern vermehrt in den Mittelpunkt der Aufmerksamkeit gerückt. Andererseits bilden charedische, das heisst streng orthodoxe Gemeinschaften ausserhalb der Einheitsgemeinden eine jüdische Milieugesellschaft, die als eine eigene Lebenswelt wahrgenommen wird.Hinzu kommt, dass heute in Israel beinahe so viele jüdische Schweizer und Schweizerinnen leben, wie es Juden und Jüdinnen in Gemeinden in der Schweiz gibt. Das Bild der jüdischen Schweizer und Schweizerinnen ist also höchst vielfältig. In diesen unterschiedlichen Lebenswelten stellen sich Fragen nach dem Regelwerk von Selbstorganisation, nach dem religiösen Wertekanon und den systemischen Wirkungen in- und ausserhalb der jüdischen Gemeinden.Im Zentrum der in diesem Band versammelten Beiträge stehen die so genannten Einheitsgemeinden, unter deren Dach die unterschiedlichen religiösen Richtungen unter Führung eines zumeist orthodoxen Rabbinats stehen. In diesen Gemeinden fühlt sich ein grosser Teil der Juden und Jüdinnen in der Schweiz beheimatet. Die Auseinandersetzungen zwischen orthodoxen, konservativen und liberalen Flügeln des Judentums haben diesen Willen zur Einheit immer wieder vor die Frage von Inklusion und Exklusion gestellt.

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The success rate in the development of psychopharmacological compounds is insufficient. Two main reasons for failure have been frequently identified: 1) treating the wrong patients and 2) using the wrong dose. This is potentially based on the known heterogeneity among patients, both on a syndromal and a biological level. A focus on personalized medicine through better characterization with biomarkers has been successful in other therapeutic areas. Nevertheless, obstacles toward this goal that exist are 1) the perception of a lack of validation, 2) the perception of an expensive and complicated enterprise, and 3) the perception of regulatory hurdles. The authors tackle these concerns and focus on the utilization of biomarkers as predictive markers for treatment outcome. The authors primarily cover examples from the areas of major depression and schizophrenia. Methodologies covered include salivary and plasma collection of neuroendocrine, metabolic, and inflammatory markers, which identified subgroups of patients in the Netherlands Study of Depression and Anxiety. A battery of vegetative markers, including sleep-electroencephalography parameters, heart rate variability, and bedside functional tests, can be utilized to characterize the activity of a functional system that is related to treatment refractoriness in depression (e.g., the renin-angiotensin-aldosterone system). Actigraphy and skin conductance can be utilized to classify patients with schizophrenia and provide objective readouts for vegetative activation as a functional marker of target engagement. Genetic markers, related to folate metabolism, or folate itself, has prognostic value for the treatment response in patients with schizophrenia. Already, several biomarkers are routinely collected in standard clinical trials (e.g., blood pressure and plasma electrolytes), and appear to be differentiating factors for treatment outcome. Given the availability of a wide variety of markers, the further development and integration of such markers into clinical research is both required and feasible in order to meet the benefit of personalized medicine. This article is based on proceedings from the "Taking Personalized Medicine Seriously-Biomarker Approaches in Phase IIb/III Studies in Major Depression and Schizophrenia" session, which was held during the 10th Annual Scientific Meeting of the International Society for Clinical Trials Meeting (ISCTM) in Washington, DC, February 18 to 20, 2014.

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Jakob Picard

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Picard

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L. Picard