994 resultados para Crash Test Criteria
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Along most of the U.S. east and gulf coasts from Long Island to the Mexican Border, bottom profiles extending over the Inner Continental Shelves normal from the coast display a characteristic two-sector shape. Near the coast, the 'shoreface' profile sector is steep and concave-up; the seaward 'ramp' sector is planar with a gradual slope away from the coast. As part of the Beach Evaluation Program at this Center, 9 profiles extending from the coast 30.5 km (19 miles) seaward at each of 49 localities were averaged to mathematically characterize the profiles and to develop and test criteria for discriminating among groups of profiles. Results indicate Inner Continental Shelf profiles can be mathematically defined by 4 parameters: a = ramp slope (0 - 0.00107); b = depth of the ramp at the shoreline, when the ramp is extended as a straight line below the shoreface sector (0 - 24.7 meters, 0 - 81 feet); c = distance from the shoreline to the shoreface-ramp boundary (0.2 - 20.6 km, 0.12 - 12.9 miles); and f = index of concavity of the shoreface sector (0.21 - 1.72). Values in parentheses are the range of values obtained for the 49 averaged profiles. An equation was developed to define bottom depth as a function of distance from shore incorporating these four parameters. Computed depths using the equation were found to be generally within 5% of actual profile depths. In most cases, no relationship was found between the geometric characteristics of the shoreface and the ramp.
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Hintergrund: Helicobacter pylori (H. pylori) zählt trotz abnehmender Inzidenz zu den häufigsten bakteriellen Infektionskrankheiten des Menschen. Die Infektion mit H. pylori ist ein Risikofaktor für Krankheiten wie gastroduodenale Geschwüre, Magenkarzinomen und MALT (Mucosa Associated Lymphoid Tissue)-Lymphomen. Zur Diagnostik von H. pylori stehen verschiedene invasive und nichtinvasive Verfahren zur Verfügung. Der 13C-Harnstoff-Atemtest wird zur Kontrolle einer Eradikationstherapie empfohlen, kommt in der Primärdiagnostik von H. pylori derzeit jedoch nicht standardmäßig in Deutschland zum Einsatz. Fragestellung: Welchen medizinischen und gesundheitsökonomischen Nutzen hat die Untersuchung auf H. pylori-Besiedlung mittels 13C-Harnstoff-Atemtest in der Primärdiagnostik im Vergleich zu invasiven und nichtinvasiven diagnostischen Verfahren? Methodik: Basierend auf einer systematischen Literaturrecherche in Verbindung mit einer Handsuche werden Studien zur Testgüte und Kosten-Effektivität des 13C-Harnstoff-Atemtests im Vergleich zu anderen diagnostischen Verfahren zum primären Nachweis von H. pylori identifiziert. Es werden nur medizinische Studien eingeschlossen, die den 13C-Harnstoff-Atemtest direkt mit anderen H. pylori-Testverfahren vergleichen. Goldstandard ist eines oder eine Kombination der biopsiebasierten Testverfahren. Für die gesundheitsökonomische Beurteilung werden nur vollständige gesundheitsökonomische Evaluationsstudien einbezogen, bei denen die Kosten-Effektivität des 13C Harnstoff-Atemtests direkt mit anderen H. pylori-Testverfahren verglichen wird. Ergebnisse: Es werden 30 medizinische Studien für den vorliegenden Bericht eingeschlossen. Im Vergleich zum Immunglobulin G (IgG)-Test ist die Sensitivität des 13C-Harnstoff-Atemtests zwölfmal höher, sechsmal niedriger und einmal gleich, und die Spezifität 13-mal höher, dreimal niedriger und zweimal gleich. Im Vergleich zum Stuhl-Antigen-Test ist die Sensitivität des 13C-Harnstoff-Atemtests neunmal höher, dreimal niedriger und einmal gleich, und die Spezifität neunmal höher, zweimal niedriger und zweimal gleich. Im Vergleich zum Urease-Schnelltest sind die Sensitivität des 13C-Harnstoff-Atemtests viermal höher, dreimal niedriger und viermal gleich und die Spezifität fünfmal höher, fünfmal niedriger und einmal gleich. Im Vergleich mit der Histologie ist die Sensitivität des 13C-Harnstoff-Atemtests einmal höher und zweimal niedriger und die Spezifität zweimal höher und einmal niedriger. In je einem Vergleich zeigt sich kein Unterschied zwischen 13C-Harnstoff-Atemtest und 14C-Harnstoff-Atemtest, sowie eine niedrigere Sensitivität und höhere Spezifität im Vergleich zur Polymerase-Kettenreaktion (PCR). Inwieweit die beschriebenen Unterschiede statistisch signifikant sind, wird in sechs der 30 Studien angegeben. Es werden neun gesundheitsökonomische Evaluationen in dem vorliegenden Bericht berücksichtigt. Die Test-and-Treat-Strategie mittels 13C-Harnstoff-Atemtest wird in sechs Studien mit einem Test-and-Treat-Verfahren auf Basis der Serologie sowie in drei Studien mit einem Test-and-Treat-Verfahren auf Basis des Stuhl-Antigen-Tests verglichen. Dabei ist das Atemtestverfahren dreimal kosteneffektiv gegenüber der serologischen Methode und wird von der Stuhl-Antigen-Test-Strategie einmal dominiert. Vier Studien beinhalten einen Vergleich der Test-and -Treat-Strategie auf Basis des 13C-Harnstoff-Atemtests mit einer empirischen antisekretorischen Therapie, wobei sich das Atemtesverfahren zweimal als kosteneffektive Prozedur erweist und zwei Studien einen Vergleich mit einer empirischen Eradikationstherapie. In fünf Studien wird das Test-and-Treat-Verfahren mittels 13C-Harnstoff-Atemtest einer endoskopiebasierten Strategie gegenübergestellt. Zweimal dominiert die Atemteststrategie die endoskopische Prozedur und einmal wird sie von dieser Strategie dominiert. Diskussion:Sowohl die medizinischen als auch die ökonomischen Studien weisen mehr oder minder gravierende Mängel auf und liefern heterogene Ergebnisse. So werden in der Mehrzahl der medizinischen Studien keine Angaben zur statistischen Signifikanz der berichteten Unterschiede zwischen den jeweiligen Testverfahren gemacht. Im direkten Vergleich weist der 13C-Harnstoff-Atemtest überwiegend eine höhere Testgüte als der IgG und der Stuhl-Antigen-Test auf. Aus den Vergleichen mit dem Urease-Schnelltest lassen sich keine Tendenzen bezüglich der Sensitivität ableiten, wohingegen die Spezifität des 13C-Harnstoff-Atemtests höher einzuschätzen ist. Für die Vergleiche des 13C-Harnstoff-Atemtest mit der Histologie, dem 14C-Harnstoff-Atemtest und der PCR liegen zu wenige Ergebnisse vor. In der eingeschlossenen ökonomischen Literatur deuten einige Studienergebnisse auf eine Kosten-Effektivität der Test-and-Treat-Strategie mittels 13C-Harnstoff-Atemtest gegenüber dem Test-and-Treat-Verfahren auf Basis der Serologie und der empirischen antiskretorischen Therapie hin. Um Tendenzen bezüglich der Kosten-Effektivität der Atemteststrategie gegenüber der Test-and-Treat-Strategie mittels Stuhl-Antigen-Test sowie der empirischen Eradikationstherapie abzuleiten, mangelt es an validen Ergebnissen bzw. ökonomischer Evidenz. Die Untersuchungsresultate hinsichtlich eines Vergleichs mit endoskopiebasierten Verfahren fallen diesbezüglich zu heterogen aus. Insgesamt kann keines der ökonomischen Modelle der Komplexität des Managements von Patienten mit dyspeptischen Beschwerden gänzlich gerecht werden. Schlussfolgerungen/Empfehlungen: Zusammenfassend ist festzuhalten, dass die Studienlage zur medizinischen und ökonomischen Beurteilung des 13C-Harnstoff-Atemtests im Vergleich zu anderen diagnostischen Methoden nicht ausreichend ist, um den Atemtest als primärdiagnostisches Standardverfahren im Rahmen einer Test-and-Treat-Strategie beim Management von Patienten mit dyspeptischen Beschwerden für die deutsche Versorgungslandschaft insbesondere vor dem Hintergrund der Leitlinien der Deutschen Gesellschaft für Verdauungs- und Stoffwechselkrankheiten (DGVS) anstelle einer endoskopiebasierten Methode zu empfehlen.
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La tesi presenta la storia e le caratteristiche dei materiali compositi con particolare riguardo ai CFRP, alle resine termoplastiche e ai materiali termoindurenti. Sono, poi, riportati i risultati di alcuni esperimenti condotti su questi materiali con lo scopo di analizzarne le proprietà e capire se possono essere adatti o meno ad un particolare utilizzo. In seguito, si procede con l'analisi del comportamento dei materiali compositi quando vengono soggetti ad impatti a bassa energia, al fine di verificare la variazione subita dalle proprietà dei materiali stessi. Da ultimo, lo studio tratta l'impiego dei CFRP, delle resine termoplastiche e dei materiali termoindurenti nell'industria aerospaziale ed automobilistica.
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The insulin hypoglycemia test (IHT) is widely regarded as the 'gold standard' for dynamic stimulation of the hypothalamic-pituitary-adrenal (HPA) axis. This study aimed to investigate the temporal relationship between a rapid decrease in plasma glucose and the corresponding rise in plasma adenocorticotropic hormone (ACTH), and to assess the reproducibility of hormone responses to hypoglycemia in normal humans. Ten normal subjects underwent IHTs, using an insulin dose of 0.15 U/kg. Of these, eight had a second IHT (IHT2) and three went on to a third test (IHT3). Plasma ACTH and cortisol were measured at 15-min intervals and, additionally, in four IHT2s and the three IHT3s, ACTH was measured at 2.5- or 5-min intervals. Mean glucose nadirs and mean ACTH and cortisol responses were not significantly different between IHT1, IHT2 and IHT3. Combined data from all 21 tests showed the magnitude of the cortisol responses, but not the ACTH responses, correlated significantly with the depth and duration of hypoglycemia. All subjects achieved glucose concentrations of of less than or equal to 1.6 mmol/l before any detectable rise in ACTH occurred. In the seven tests performed with frequent sampling, an ACTH rise never preceeded the glucose nadir, but occurred at the nadir, or up to 15 min after. On repeat testing, peak ACTH levels varied markedly within individuals, whereas peak cortisol levels were more reproducible (mean coefficient of variation 7%). In conclusion, hypoglycemia of less than or equal to 1.6 mmol/l was sufficient to cause stimulation of the HPA axis in all 21 IHTs conducted in normal subjects. Nonetheless; our data cannot reveal whether higher glucose nadirs would stimulate increased HPA axis activity in all subjects. Overall, the cortisol response to hypoglycemia is more reproducible than the ACTH response but, in an individual subject, the difference in peak cortisol between two IHTs may exceed 100 nmol/l.
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The previous research performed laboratory experiments to measure the impacts of the curing on the indirect tensile strength of both CIR-foam and CIR-emulsion mixtures. However, a fundamental question was raised during the previous research regarding a relationship between the field moisture content and the laboratory moisture content. Therefore, during this research, both temperature and moisture conditions were measured in the field by embedding the sensors at a midpoint and a bottom of the CIR layer. The main objectives of the research are to: (1) measure the moisture levels throughout a CIR layer and (2) develop a moisture loss index to determine the optimum curing time of CIR layer before HMA overlay. To develop a set of moisture loss indices, the moisture contents and temperatures of CIR-foam and CIR-emulsion layers were monitored for five months. Based on the limited field experiment, the following conclusions are derived: 1. The moisture content of the CIR layer can be monitored accurately using the capacitance type moisture sensor. 2. The moisture loss index for CIR layers is a viable tool in determining the optimum timing for an overlay without measuring actual moisture contents. 3. The modulus back-calculated based on the deflection measured by FWD seemed to be in a good agreement with the stiffness measured by geo-gauge. 4. The geo-gauge should be considered for measuring the stiffness of CIR layer that can be used to determine the timing of an overlay. 5. The stiffness of CIR-foam layer increased as a curing time increased and it seemed to be more influenced by a temperature than moisture content. The developed sets of moisture loss indices based on the field measurements will help pavement engineers determine an optimum timing of an overlay without continually measuring moisture conditions in the field using a nuclear gauge.
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We study biased, diffusive transport of Brownian particles through narrow, spatially periodic structures in which the motion is constrained in lateral directions. The problem is analyzed under the perspective of the Fick-Jacobs equation, which accounts for the effect of the lateral confinement by introducing an entropic barrier in a one-dimensional diffusion. The validity of this approximation, based on the assumption of an instantaneous equilibration of the particle distribution in the cross section of the structure, is analyzed by comparing the different time scales that characterize the problem. A validity criterion is established in terms of the shape of the structure and of the applied force. It is analytically corroborated and verified by numerical simulations that the critical value of the force up to which this description holds true scales as the square of the periodicity of the structure. The criterion can be visualized by means of a diagram representing the regions where the Fick-Jacobs description becomes inaccurate in terms of the scaled force versus the periodicity of the structure.
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To plan testing activities, testers face the challenge of determining a strategy, including a test coverage criterion that offers an acceptable compromise between the available resources and test goals. Known theoretical properties of coverage criteria do not always help and, thus, empirical data are needed. The results of an experimental evaluation of several coverage criteria for finite state machines (FSMs) are presented, namely, state and transition coverage; initialisation fault and transition fault coverage. The first two criteria focus on FSM structure, whereas the other two on potential faults in FSM implementations. The authors elaborate a comparison approach that includes random generation of FSM, construction of an adequate test suite and test minimisation for each criterion to ensure that tests are obtained in a uniform way. The last step uses an improved greedy algorithm.
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The staining pattern of peanut (Arachis hypogaea L.) seeds with a tetrazolium solution was evaluated to determine the adequate conditions of seed quality evaluations. Three seed lots with different vigour levels and similar moisture content were pre-conditioned using the combination of five periods of time (4, 8, 12, 16 and 20 hours) and four temperatures (20, 25, 30 and 35 degrees C) and then exposed to a 1.0% tetrazolium solution for three hours. The moisture content levels of seeds conditioned for 8 hours at the temperatures of 25, 30 or 35 degrees C, for 12 hours at 20 or 25 degrees C and for 16 hours at 20 degrees C, were above 30%. In this range of moisture level, the staining in tetrazolium was clear and uniform, reflecting an appropriate conditioning of the seeds. However, under a practical point of view, the period of 16 hours at 20 degrees C showed to be the best option, since it allows to start the pre-conditioning an late afternoon of one day and submit the seeds for staining in the following morning.
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To protect motorists and avoid tort liability, highway agencies expend considerable resources to repair damaged longitudinal barriers, such as w-beam guardrails. With limited funding available, though, highway agencies are unable to maintain all field-installed systems in the ideal as-built condition. Instead, these agencies focus on repairing only damage that has a detrimental effect on the safety performance of the barrier. The distinction between minor damage and more severe performance-altering damage, however, is not always clear. This paper presents a critical review of current United States (US) and Canadian criteria on whether to repair damaged longitudinal barrier. Barrier repair policies were obtained via comprehensive literature review and a survey of US and Canadian transportation agencies. In an analysis of the maintenance procedures of 40 US States and 8 Canadian transportation agencies, fewer than one-third of highway agencies were found to have quantitative measures to determine when barrier repair is warranted. In addition, no engineering basis for the current US barrier repair guidelines could be found. These findings underscore the importance of the development of quantitative barrier repair guidelines based on a strong technical foundation.
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National Highway Traffic Safety Administration, Washington, D.C.
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National Highway Traffic Safety Administration, Washington, D.C.
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National Highway Traffic Safety Administration, Washington, D.C.
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National Highway Traffic Safety Administration, Washington, D.C.
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Mode of access: Internet.
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National Highway Traffic Safety Administration, Washington, D.C.