996 resultados para Guérin, Eugénie de, 1805-1848.


Relevância:

20.00% 20.00%

Publicador:

Resumo:

Molecular markers reliably predicting failure or success of Bacillus Calmette-Guérin (BCG) in the treatment of nonmuscle-invasive urothelial bladder cancer (NMIBC) are lacking. The aim of our study was to evaluate the value of cytology and chromosomal aberrations detected by fluorescence in situ hybridization (FISH) in predicting failure to BCG therapy. Sixty-eight patients with NMIBC were prospectively recruited. Bladder washings collected before and after BCG instillation were analyzed by conventional cytology and by multitarget FISH assay (UroVysion, Abbott/Vysis, Des Plaines, IL) for aberrations of chromosomes 3, 7, 17 and 9p21. Persistent and recurrent bladder cancers were defined as positive events during follow-up. Twenty-six of 68 (38%) NMIBC failed to BCG. Both positive post-BCG cytology and positive post-BCG FISH were significantly associated with failure of BCG (hazard ratio (HR)= 5.1 and HR= 5.6, respectively; p < 0.001 each) when compared to those with negative results. In the subgroup of nondefinitive cytology (all except those with unequivocally positive cytology), FISH was superior to cytology as a marker of relapse (HR= 6.2 and 1.4, respectively). Cytology and FISH in post-BCG bladder washings are highly interrelated and a positive result predicts failure to BCG therapy in patients with NMIBC equally well. FISH is most useful in the diagnostically less certain cytology categories but does not provide additional information in clearly malignant cytology.

Relevância:

20.00% 20.00%

Publicador:

Resumo:

In dem Beitrag wird der Genesis des Totenkults von 1848/49 und ebenso des Kults um lebende Revolutionsheroen sowie den Formen, den Wandlungen und der Funktion der darauf basierenden Erinnerungskulturen nachgegangen. Gezeigt wird u.a. erstens, dass der revolutionäre Totenkult in Deutschland nicht geeignet war, zu einem Nationalmythos zu werden, der die verschiedenen sozialen Gruppen und politischen Strömungen einte. Die öffentliche Erinnerung an die gefallenen Revolutionäre spaltete die Nation vielmehr nachhaltig, in Deutschland, nicht dagegen in anderen europäischen Ländern wie Ungarn oder Italien. Die pathetisch-feierliche Erinnerung an die unterschiedlichen Toten der Revolution von 1848/49 und die jenen unterschobene politische Sendung gab den Parteien jedenfalls in Deutschland überhaupt erst Kontur. Die entstehende Linke wie die Rechte verstanden sich als Testamentsvollstrecker des vermeintlichen politischen Willens der im Kampf gefallenen Revolutionäre bzw. ihrer Kontrahenten, der im Kampf „für König und Vaterland“ getöteten Soldaten. Der Totenkult wurde – erstens – für beide Seiten zum politischen Code; für die Linke markiert er zugleich den Beginn einer Art revolutionärer Familientradition. Der Totenkult, gleich welcher Couleur, implizierte Inklusion – und ebenso Exklusion: War der Totenkult zum politischen Code geworden, wurde ihm als zusätzliches Element das politische und soziale Gegenüber als Feindbild implementiert. Kollektive Ausgrenzung erlaubte, die jeweiligen, zumeist komplexen histo­risch-politischen Konfliktkonstellationen auszublenden bzw. auf griffige und personalisierte Grundmuster zu reduzieren. Zweitens: Obgleich zur ‚Parteisache’ geworden, war der von einer mal kleineren, mal größeren Minderheit zelebrierte Totenkult um die am 18. März 1848 in Berlin gefallenen Barrikadenkämpfer in der gesamtnationalen Erinnerung latent immer präsent. Drittens: Die Totenkulte sowie die politische Funktionalisierung von Begräbnissen sollten nicht den Blick dafür verstellen, dass ihnen schon relativ bald ein gleichfalls quasi-religiös aufgeladener Kult um herausragende lebende Revolutionäre wie Friedrich Hecker u.a. an die Seite trat. Auch dieser überlebte das Revolutionsjahr 1848 um Jahrzehnte, im Grunde – ruft man sich die zahlreichen Hecker-Devotionalien des Jahres 1998 in Erinnerung – bis heute.

Relevância:

20.00% 20.00%

Publicador:

Resumo:

BACKGROUND: Various reasons exist for so-called bacillus Calmette-Guérin (BCG) failure in patients with non-muscle-invasive urothelial bladder carcinoma (NMIBC). OBJECTIVE: To explore whether urothelial carcinoma of the upper urinary tract (UUT) and/or prostatic urethra may be a cause for BCG failure. DESIGN, SETTING, AND PARTICIPANTS: Retrospective analysis of 110 patients with high-risk NMIBC repeatedly treated with intravesical BCG, diagnosed with disease recurrence, and followed for a median time of 9.1 yr. INTERVENTION: Two or more intravesical BCG induction courses without maintenance. OUTCOME MEASUREMENTS AND STATISTICAL ANALYSIS: Primary outcome was pattern of disease recurrence (BCG failure) within the urinary tract categorised into UUT and/or urethral carcinoma (with or without intravesical recurrence), and intravesical recurrence alone. Secondary outcome was survival. Predictors of UUT and/or urethral carcinoma and the effect of pattern of disease recurrence on cancer-specific survival were assessed with multivariable Cox regression analysis adjusting for multiple clinical and tumour characteristics. RESULTS AND LIMITATIONS: Of the 110 patients, 57 (52%) had UUT and/or urethral carcinoma (with or without intravesical recurrence), and 53 (48%) had intravesical recurrence alone. In patients with UUT and/or urethral carcinoma, bladder carcinoma in situ (Tis) before the first and second BCG course was present in 42 of 57 (74%) and 47 of 57 (82%) patients, respectively. On multivariable analysis, bladder Tis before the first and/or second BCG course was the only independent predictor of UUT and/or urethral carcinoma. Of the 110 patients, 69 (63%) were alive at last follow-up visit, 18 (16%) had died due to metastatic urothelial carcinoma, and 23 (21%) had died of other causes. Pattern of disease recurrence within the urinary tract was not an independent predictor of cancer-specific survival. Main study limitations were retrospective design and limited power for survival analysis. CONCLUSIONS: In our patients with high-risk NMIBC failing after two or more courses of intravesical BCG, UUT and/or urethral carcinoma was detected in >50% of the cases during follow-up. The vast majority of these patients had bladder Tis before the first and/or second BCG course. In patients experiencing the so-called BCG failure, a diagnostic work-up of UUT and prostatic urethra should always be performed to exclude urothelial carcinoma before additional intravesical therapy or even a radical cystectomy is considered.