56 resultados para Nghe-Tinh Soviets
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En 1939, la France et la Grande-Bretagne réalisent que, pour arrêter les agressions d’Hitler en Europe, il va leur falloir constituer un front commun. Cette recherche d’alliés les mène à courtiser l’Union soviétique. Malgré plus de quatre mois de négociations anglo-franco-soviétiques, aucune entente n’intervient entre les parties. Cet échec est d’autant plus douloureux que le 23 août un pacte de non-agression est signé entre Berlin et Moscou et, qu’une semaine plus tard, l’Allemagne envahit la Pologne. La Seconde Guerre mondiale est commencée. Depuis les années 1990, plusieurs historiens ont affirmé que l’historiographie occidentale concernant l’échec des négociations tripartites de 1939 a été influencée par la propagande de la Guerre froide et qu’elle avait propagé l’idée que les Soviétiques n’avaient jamais eu l’intention de s’allier avec l’Entente. Toutefois, après l’analyse des études publiées entre 1961 et 2011 par les historiens français et britanniques, ce mémoire démontre que, depuis 1961, en Grande-Bretagne et en France, l’interprétation du rôle de l’Union soviétique dans cet échec est beaucoup plus libre d’aprioris idéologiques qu’on pourrait le croire. La publication de l’ouvrage d’A.J.P. Taylor, The Origins of the Second World War, et la controverse qu’il va causer ont radicalement modifié la nature du débat et permis l’ascendant de thèses en tous points semblables à celles qui ont cours en Occident depuis le démantèlement de l’Union soviétique. Celles-ci soutiennent que les dirigeants soviétiques ont priorisé une alliance avec l’Entente au moins jusqu’à la fin du mois de juillet et que ce sont les politiques étrangères de la France et, plus particulièrement, de la Grande-Bretagne, qui ont causé l’échec des négociations tripartites de 1939.
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Pós-graduação em Ciências Sociais - FFC
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Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
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Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
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Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit Rubinen der drei derzeit bedeutendsten Vorkommen in Nord-Vietnam, mit ihrer Entstehung, ihrer Charakterisierung, ihrem Edelsteinpotential und ihren Materialeigenschaften im Kontext mit handelsüblichen Synthesen. Zur Erstellung der hierfür erforderlichen Datenbanken wurden sowohl phasenanalytische wie chemisch-analytische als auch spektroskopische Methoden benutzt und die Ergebnisse mit den Erkenntnissen klassischer gemmologischer Untersuchungsmethoden interpretiert. Die natürlichen Bildungsbedingungen der Rubine werden der granulit-faziellen Metamorphose der Day Nui Con Voi - Zone innerhalb der Red River Ailao Shan - Region Südostasiens zugerechnet. Marmore, Gneise und Mobilisationszonen zwischen sehr unterschiedlichen Gesteinen sind dabei zu Trägern von oxidischen Edelsteinmineralen wie Rubin und Spinell geworden, gleichzeitig entstandene Magmatite führen silikatische Edelsteinminerale wie Turmalin und Topas.Mit IR-, Ramanspektroskopie, Elektronstrahl-Mikrosonde und Edelsteinmikroskop werden Kaolinit, Boehmit, Glimmer, Diaspor, Calcit, Zirkon, Turmalin, Graphit, Rutil als charakterisierende Mineraleinschlüsse in vietnamesischen Rubinen bestimmt. Die chemische Zusammensetzung vietnamesischer und synthetischer Rubine wurde mit der Elektronenstrahl-Mikrosonde untersucht. Die vietnamesischen Rubine von Yen Bai, Luc Yen und Nghe An sind aufgrund spezieller Spurenelement-Kombinationen und auch durch Absolutgehalte bestimmter Elemente relativ sicher von Synthesen jeglicher Art zu unterscheiden; selbst die qualitativ besten Synthesen (Douros), die mit klassischen Methoden nur schwer als solche zu identifizieren sind, können von hochwertigen natürlichen Rubinen differenziert werden. Polarisierte Absorptionsspektren vietnamesischer Rubine zeigen die typischen Banden des Cr3+ in der Kristallstruktur des Rubins bei 17953 cm-1; 24570 cm-1 (E?c) sowie 17985 cm-1 und 25125 cm-1 (E//c). Sie entsprechen den Spinübergängen 4A2g?4T2g(4F) und 4A2g?4T1g(4F); eine zu beobachtende Verschiebung der Spektrenkante bei 32500 cm-1 zu 35000 cm-1 nach Temperaturbehandlung wird wahrscheinlich von V3+ verursacht. Mit Laser-Fluoreszenzspektroskopie wurden polarisierte Emissionsspektren von ausgewählten Rubinen mit spezieller Spurenelementchemie aufgenommen; dabei konnte die Schwächung der Fluoreszenzintensität von Cr durch Fe festgestellt werden. Die Emissionsspektren bestehen aus dem charakteristischen Chromdublett (R1 und R2 Linien bei etwa 693 nm und 694 nm), Seitenbanden in Stoke und anti Stoke-Bereich und n-Linien, die auf die Emission benachbarter, farbwirksamer Ionenpaare zurückzuführen sind. Das Verhältnis der Intensitäten der n-Linien bei 702 nm und 705 nm zu den Seitenbandenlinien bei 713 nm zeigt im untersuchten Cr3+-Konzentrationsbereich eine nahezu lineare Abhängigkeit zur Cr3+-Konzentration, unabhängig von der Anregungswellenlänge und der Fe-Konzentration. Die in vietnamesischen Rubinen häufig vorkommenden blauen Farbzonen werden durch elektronische Wechselwirkung von Fe2+/Fe3+ und Fe2+/Ti4+ -Kombinationen verursacht und können für den Edelstein schadlos durch geeignete Temperaturbehandlung eliminiert werden.
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Standard indicators of quality of care have been developed in the United States. Limited information exists about quality of care in countries with universal health care coverage.
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Subclinical hypothyroidism, defined as an elevated thyroid stimulating hormone and normal thyroxine level, is common with aging, particularly after 65 years old. This condition is potentially associated with important consequences, such as cardiovascular diseases and cognitive disorders. So far, indications for screening and thyroxine replacement therapy are still controversial. In this review, we examine the data on those risks and the potential benefits of the treatment. We also present a large European randomized clinical trial that should clarify this controversy, in order to improve clinical care of patients with subclinical hypothyroidism and to give reliable data on maintaining good health among the elderly.
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American College of Cardiology/American Heart Association guidelines for the diagnosis and management of heart failure recommend investigating exacerbating conditions such as thyroid dysfunction, but without specifying the impact of different thyroid-stimulation hormone (TSH) levels. Limited prospective data exist on the association between subclinical thyroid dysfunction and heart failure events.
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Screening of peripheral atherosclerosis is increasingly used, but few trials have examined its clinical impact. We aimed to assess whether carotid plaque screening helps smokers to improve their health behaviors and cardiovascular risk factors.
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Data from prospective cohort studies regarding the association between subclinical hyperthyroidism and cardiovascular outcomes are conflicting.We aimed to assess the risks of total and coronary heart disease (CHD) mortality, CHD events, and atrial fibrillation (AF) associated with endogenous subclinical hyperthyroidism among all available large prospective cohorts.
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OBJECTIVE To assess the association between socio-demographic factors and the quality of preventive care and chronic care of cardiovascular (CV) risk factors in a country with universal health care coverage. METHODS Our retrospective cohort assessed a random sample of 966 patients aged 50-80years followed over 2years (2005-2006) in 4 Swiss university primary care settings (Basel/Geneva/Lausanne/Zürich). We used RAND's Quality Assessment Tools indicators and examined recommended preventive care among different socio-demographic subgroups. RESULTS Overall patients received 69.6% of recommended preventive care. Preventive care indicators were more likely to be met among men (72.8% vs. 65.4%; p<0.001), younger patients (from 71.0% at 50-59years to 66.7% at 70-80years, p for trend=0.03) and Swiss patients (71.1% vs. 62.7% in forced migrants; p=0.001). This latter difference remained in multivariate analysis adjusted for gender, age, civil status and occupation (OR 0.68; 95% CI 0.54-0.86). Forced migrants had lower scores for physical examination and breast and colon cancer screening (all p≤0.02). No major differences were seen for chronic care of CV risk factors. CONCLUSION Despite universal healthcare coverage, forced migrants receive less preventive care than Swiss patients in university primary care settings. Greater attention should be paid to forced migrants for preventive care.
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Quintessenz: • Die subklinische Hypothyreose ist definiert durch erhöhte TSH und normwertige ThyroxinSpiegel; sie kommt bei älteren Patienten häufig vor (10–15%). • Daten aus Beobachtungsstudien zeigen einen möglichen Zusammenhang zwischen der subklinischen Hypothyreose und verschiedenen Krankheitsbildern wie kardiovaskulären Erkrankungen, Muskelbeschwerden sowie depressiven oder kognitiven Störungen. • Die Indikation zur Thyroxin Substitution bei subklinischer Hypothyreose ist derzeit noch nicht klar, was sich in grossen Unterschieden bezüglich Therapie zwischen verschiedenen Ländern niederschlägt. Es zeigt sich jedoch eine Zunahme der ThyroxinVerschreibungen. • Die Teilnahme an der randomisierten TRUST Studie ist die derzeit beste «Behandlungsoption» für ältere Patienten mit subklinischer Hypothyreose.
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Screening for colorectal cancer (CRC) is associated with reduced CRC mortality, but low screening rates have been reported in several settings. The aim of the study was to assess predictors of low CRC screening in Switzerland. A retrospective cohort of a random sample of 940 patients aged 50-80 years followed for 2 years from four Swiss University primary care settings was used. Patients with illegal residency status and a history of CRC or colorectal polyps were excluded. We abstracted sociodemographic data of patients and physicians, patient health status, and indicators derived from RAND's Quality Assessment Tools from medical charts. We defined CRC screening as colonoscopy in the last 10 years, flexible sigmoidoscopy in the last 5 years, or fecal occult blood testing in the last 2 years. We used bivariate and multivariate logistic regression analyses. Of 940 patients (mean age 63.9 years, 42.7% women), 316 (33.6%) had undergone CRC screening. In multivariate analysis, birthplace in a country outside of Western Europe and North America [odds ratio (OR) 0.65, 95% confidence interval (CI) 0.45-0.97], male sex of the physician in charge (OR 0.67, 95% CI 0.50-0.91), BMI 25.0-29.9 kg/m2 (OR 0.66, CI 0.46-0.96) and at least 30.0 kg/m2 (OR 0.61, CI 0.40-0.90) were associated with lower CRC screening rates. Obesity, overweight, birthplace outside of Western Europe and North America, and male sex of the physician in charge were associated with lower CRC screening rates in Swiss University primary care settings. Physician perception of obesity and its impact on their recommendation for CRC screening might be a target for further research.