998 resultados para Heinrich, der Jüngere, Duke of Brunswick-Wolfenbüttel, 1489-1568.


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Analytical solutions of a cubic equation with real coefficients are established using the Cardano method. The method is first applied to simple third order equation. Calculation of volume in the van der Waals equation of state is afterwards established. These results are exemplified to calculate the volumes below and above critical temperatures. Analytical and numerical values for the compressibility factor are presented as a function of the pressure. As a final example, coexistence volumes in the liquid-vapor equilibrium are calculated. The Cardano approach is very simple to apply, requiring only elementary operations, indicating an attractive method to be used in teaching elementary thermodynamics.

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The centenary of Alfred Werner's Nobel Prize in Chemistry has prompted this retrospect on his important contributions for the development of stereochemistry and for the understanding of the nature of the coordination compounds. His genealogy has been described, including a discussion on the famous Jørgensen-Werner controversy. As an extension, it has also been reported the German biography of Heinrich Rheinboldt, the founder of the Chemistry School at the University of São Paulo, and his relation with Werner's scientific heritage.

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Diese Arbeit sucht nach den Erwerbstätigkeiten und Kompetenzen deutscher Philosophie-Absolvent(inn)en und nach der Wahrheit ihrer angeblichen Arbeitslosenquote. Anhand von EU-Papieren werden Anknüpfungspunkte für kompetenzorientierte Philosophie-Lehre aufgezeigt. Es wird dargestellt, wie Philosoph(inn)en die Kompetenzdiskussion sowohl in Deutschland als auch – über die OECD – international beeinfluss(t)en und mit gestalt(et)en. Die notwendige Voraussetzung für Lernen und Kompetenzentwicklung ist die Plastizität unseres Gehirnes. Biographisch beginnt das Lernen in der Schule und findet sein vorläufiges Ende in der Arbeitswelt. Diese Arbeit versucht, den zwischen schul- und arbeitsweltorientierten Kompetenzforschern bestehenden Graben zu überwinden. Problemlösefähigkeit in internationalen Teams wird für die gelingende Zukunft unserer Welt als wesentliche fachübergreifende Kompetenz erachtet. Für den in Deutschland sehr einflussreichen Kompetenzforscher John Erpenbeck ist die Selbstorganisationsfähigkeit ein Ankerpunkt. Für den Entwickler der noch heute in Deutschland anerkannten Kompetenzbereiche (Sach-, Sozial- und Selbstkompetenz), Heinrich Roth, liegt die "Höchstform menschlicher Handlungsfähigkeit" in der moralischen Selbstbestimmung. Die Zukunft wird zeigen, inwieweit das Verständnis von Regeln, Werten und Normen bei den arbeitswissenschaftlichen Kompetenzforschern im Korsett einer jeweiligen Unternehmensphilosophie verbleibt, oder inwieweit die Selbstorganisationsfähigkeit im Sinne einer moralischen Selbstbestimmung des Einzelnen die Unternehmensphilosophie prägt. In literaturhistorischen Anhängen wird ein assoziatives Feld von Einzelinformationen dargeboten, die einen roten Faden im Sinne eines sich aufbauenden Argumentes vermissen lassen. Vordergründig wird nur ein loses Band von John Dewey und William James bis Heinrich Roth und die heutige Zeit hergestellt. Hintergründig will der Autor darauf hinweisen, dass es einen Unterschied macht, ob sich der Begriff "Selbstorganisationsfähigkeit" aus einer physikalischen oder einer biologischen Wurzel entwickelt. Der Autor sieht keinen zwingenden Grund für das Bestehen eines eigenständigen Studienganges "Philosophie". Allerdings kann er auch nicht erkennen, warum er abgeschafft werden sollte.

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We clarify and develop the results of a previous paper on the birth of a closed universe of negative spatial curvature and multiply connected topology. In particular we discuss the initial instanton and the second topology change in more detail, This is followed by a short discussion of the results.

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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)

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Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)

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Untersuchung zur Pathogenese der 'Bypass graft disease' Histomorphologische Untersuchungen und in vitro Zellkulturanalysen bilden die Grundlage für Fortschritte im Verständnis der pathologischen Mechanismen der aortokoronaren 'Bypass graft disease'. In der vorliegenden Arbeit wurde die pathomorphologische Veränderung der Gefäßanatomie im Verlauf der 'Bypass graft disease' an Hand histologischer Präparate explantierter humaner venöser Bypass-Läsionen analysiert. Erstmalig wurde ein histomorphologisches Klassifizierungsschema (Typ I - Typ III) beschrieben. Morphometrische Analysen zeigten, dass die Fläche der Neointima und Media im Verlauf der pathologischen Umgestaltung der Bypass-Architektur (Typ I zu Typ III) deutlich zunimmt. Bestimmungen der Zelldichte dokumentierten eine deutlich größere Zellzahl in allen Gefäßwandschichten der Bypass-Läsionen bei der Gegenüberstellung mit einer Kontrollgruppe nativer Venen, wobei im Verlauf der 'Bypass graft disease' (Typ I zu Typ III) eine Abnahme der Zelldichte zu beobachten war. Erstmalig durchgeführte Untersuchungen zur Proliferationsaktivität in aortokoronaren Bypass-Läsionen im Vergleich zu nativen Gefäßen präsentierten eine deutlich höhere zelluläre Proliferation in den Bypass-Präparaten. Diese war am stärksten in Typ III Läsionen ausgeprägt. Expressionsstudien im in vitro Zellkulturmodellsystem identifiziereten die homodimeren Isotypen (AA / BB) des Wachstumsfaktors PDGF als Stimulatoren der Transkriptionsfaktoren c-fos und c-myc in primärkultivierten humanen Muskelzellen der Aorta.

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BACKGROUND: Stroke patients with diabetes and admission hyperglycaemia have worse outcomes than non-diabetics, with or without intravenous thrombolysis. Poor vessel recanalization was reported in diabetics treated with intravenous thrombolysis. AIMS: This study aimed to determine the impact of admission glucose and diabetes on recanalization and outcome after intra-arterial thrombolysis. METHODS: We analysed 389 patients (213 men, 176 women) treated with intra-arterial thrombolysis. The association of diabetes and admission glucose value with recanalization, outcome, mortality, and symptomatic intracranial haemorrhage was determined. Recanalization was classified according to thrombolysis in myocardial infarction grades. Outcome was measured using the modified Rankin Scale at three-months and categorized as favourable (modified Rankin Scale 0-2) or poor (modified Rankin Scale 3-6). RESULTS: The rate of partial or complete recanalization (thrombolysis in myocardial infarction 2-3) did not differ between patients with and without diabetes (67% vs. 66%; P = 1·000). Mean admission glucose values were similar in patients with poor recanalization (thrombolysis in myocardial infarction 0-1) and patients with partial or complete recanalization (thrombolysis in myocardial infarction 2-3; 7·3 vs. 7·3 mmol/l; P = 0·746). Follow-up at three-months was obtained in 388 of 389 patients. Clinical outcome was favourable (modified Rankin Scale 0-2) in 189 patients (49%) and poor (modified Rankin Scale 3-6) in 199 patients (51%). Mortality at three-months was 20%. Diabetics were more likely to have poor outcome (72% vs. 48%; P = 0·001) and to be dead (30% vs. 19%; P = 0·044) at three-months. After multivariable analysis, there remained an independent relationship between diabetes and outcome (P = 0·003; odds ratio 3·033, 95% confidence interval 1·452-6·336), but not with mortality (P = 0·310; odds ratio 1·436; 95% confidence interval 0·714-2·888). Moreover, higher age (P = 0·001; odds ratio 1·039; 95% confidence interval 1·017-1·061), higher baseline National Institutes of Health Stroke Scale score (P < 0·0001; odds ratio 1·130; 95% confidence interval 1·079-1·182), location of vessel occlusion as categorical variable (P < 0·0001), poor collaterals (P = 0·02; odds ratio 1·587; 95% confidence interval 1·076-2·341), poor vessel recanalization (P < 0·0001; odds ratio 4·713; 95% confidence interval 2·627-8·454), and higher leucocyte count (P = 0·032; odds ratio 1·094; 95% confidence interval 1·008-1·188) were independent baseline predictors of poor outcome. Higher admission glucose was associated with poor outcome (P = 0·006) and mortality (P < 0·0001). After multivariate analyses, glucose remained independently associated with poor outcome (P = 0·019; odds ratio 1·150; 95% confidence interval 1·023-1-292) and mortality (P = 0·005; odds ratio 1·183; 95% confidence interval 1052-1·331). The rate of symptomatic intracranial haemorrhage was similar in diabetics and non-diabetics (6·7% vs. 4·6%; P = 0·512). Mean admission glucose was higher in patients with symptomatic intracranial haemorrhage than without (8·58 vs. 7·26 mmol/l; P = 0·010). Multivariable analysis confirmed an independent association between admission glucose and symptomatic intracranial haemorrhage (P = 0·027; odds ratio 1·187; 95% confidence interval 1·020-1·381). CONCLUSIONS: Diabetes and glucose value on admission did not influence recanalization after intra-arterial thrombolysis; nevertheless, they were independent predictors of poor outcome after intra-arterial thrombolysis and a higher admission glucose value was an independent predictor of symptomatic intracranial haemorrhage. This indicates that factors on the capillary, cellular, or metabolic level may account for the worse outcome in patients with elevated glucose value and diabetes.

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In Switzerland, the first course of intravenous steroids for treatment of episodes of demyelinating CNS disease is usually administered in an inpatient setting. We prospectively evaluated short term tolerance of treatment with special emphasis on sleep quality.

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Despite many years of clinical experience with cefepime, data regarding the outcome of patients suffering from bloodstream infections (BSIs) due to Enterobacter cloacae (Ecl) are scarce. To address the gap in our knowledge, 57 Ecl responsible for 51 BSIs were analysed implementing phenotypic and molecular methods (microarrays, PCRs for bla and other genes, rep-PCR to analyse clonality). Only two E. cloacae (3.5%) were ESBL-producers, whereas 34 (59.6%) and 18 (31.6%) possessed inducible (Ind-Ecl) or derepressed (Der-Ecl) AmpC enzymes, respectively. All isolates were susceptible to imipenem, meropenem, gentamicin and ciprofloxacin. Der-Ecl were highly resistant to ceftazidime and piperacillin/tazobactam (both MIC₉₀≥256 μg/mL), whereas cefepime retained its activity (MIC₉₀ of 3 μg/mL). rep-PCR indicated that the isolates were sporadic, but Ecl collected from the same patients were indistinguishable. In particular, three BSIs initially due to Ind-Ecl evolved (under ceftriaxone or piperacillin/tazobactam treatment) into Der-Ecl because of mutations or a deletion in ampD or insertion of IS4321 in the promoter. These last two mechanisms have never been described in Ecl. Mortality was higher for BSIs due to Der-Ecl than Ind-Ecl (3.8% vs. 29.4%; P=0.028) and was associated with the Charlson co-morbidity index (P=0.046). Using the following directed treatments, patients with BSI showed a favourable treatment outcome: cefepime (16/18; 88.9%); carbapenems (12/13; 92.3%); ceftriaxone (4/7; 57.1%); piperacillin/tazobactam (5/7; 71.4%); and ciprofloxacin (6/6; 100%). Cefepime represents a safe therapeutic option and an alternative to carbapenems to treat BSIs due to Ecl when the prevalence of ESBL-producers is low.