3 resultados para Souvenir

em BORIS: Bern Open Repository and Information System - Berna - Suiça


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We describe a case of a 67-year old woman who develops three painful subcutaneous nodules with surrounding erythema and a central hemorrhagic crust localized on the left wrist and the upper back after having spent her holidays in Mexico. Soon after the first visit at our clinic she was able to extract a larva, allowing to diagnose a cutaneous myiasis from furuncular subtype. There is a worldwide distribution of myiasis, but with more species and abundance in lower socioeconomic regions of tropical and subtropical regions. With a higher number of returning travelers from these regions we are more often confronted with tropical infections or parasites implicating knowledge about differential diagnosis, diagnostic and therapeutic approaches.

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Schlussfolgerungen für die Praxis Bei entsprechender Exposition in einem Endemiegebiet und typischer Klinik mit schmerzlosem, zentral nekrotischem, kutanen Ulkus sollte an einen kutanen Anthrax gedacht werden. Bei Einsendung einer Probe in das Primärlabor sollte unbedingt über die Verdachtsdiagnose informiert werden, damit die entsprechenden Biosicherheitsvorgaben eingehalten und eine Gefährdung von Personal und Umwelt ausgeschlossen werden können. Nach Abnahme eines Wundabstrichs bzw. einer Biopsie sollte unverzüglich eine antibiotische Therapie mit Ciprofloxacin oder Clindamycin für sieben Tage eingeleitet werden. Schon der Verdachtsfall ist in der Schweiz innerhalb von zwei Stunden meldepflichtig.