120 resultados para romanian


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Semi-presidential systems of democratic governance risk ending up in a stalemate when it is not clear which of the two „heads” – head of State or head of Government – shall take the lead. The current political situation in Romania features some of the commonly observed characteristics of such an institutional blockade. However, after addressing these formal aspects of political Romania, the author argues for not forgetting to take into account the informal, actor-related factors. The nature of the Romanian political parties and party system seems to hinder the finding of a consensus needed to exit the self-imposed blockade. More specifically, it is the Democratic Party (PD) that is the key to understanding the recent developments. The Government of April the third has yet to prove its efficiency.

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In diesem Artikel möchten wir anhand eigener Untersuchungen und der Präsentation bereits vorhandener Studien einerseits einen Einblick in die Welt der 50+ Sprachkurse geben und andererseits mögliche Lösungen für eine an das Zielpublikum angepasste Didaktik vorstellen. Bei den erforschten Sprachkursen handelt es sich um drei unterschiedliche Kurstypen mit den dazugehörigen Kursteilnehmertypologien. Das erste Forschungsfeld umfasst Sprachkurse, die von der Berner Volkshochschule angeboten und teilweise von Personen im Alter von 50 und älter besucht werden. Zum zweiten Kurstyp gehören solche Kurse, die im Ausland besucht werden. Im vorliegenden Fall ein Italienischkurs in Sizilien mit einem expliziten Freizeitprogramm für Personen ab 50. Das dritte Untersuchungsfeld betrifft einen etwas anderen Typ von Kursteilnehmern, da es sich um einen Deutschkurs für pensionierte italienische MigrantInnen in Bern handelt. Die abschliessenden Vorschläge für eine an die älteren Kursteilnehmer angepasste Didaktik sollen dabei nicht als allgemeingültige Rezepte betrachtet werden, sondern als erste Anregungspunkte.

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Primary immunodeficiencies (PIDs)* belong to the group of rare diseases which need more awareness by the relevant medical disciplines. Below a review on recent progresses in diagnosis and treatment of PIDs is given. Reducing the regrettable delay in diagnosis of PIDs (worldwide) is possible only when awareness is increased by doctors who may encounter patients with PID. This review shall serve this purpose. Progresses in understanding what the link might be between one genetic defect presenting in various phenotypes or how various gene defects may manifest by very similar PID phenotypes helps building awareness. Knowledge of PID favours early diagnosis, a cornerstone of optimal, sometimes life-long care at justifiable costs. The complexity of PIDs calls for clinical laboratory and clinical diagnostic performed by experts only. Exciting laboratory diagnostic progresses in early diagnosis of the most severe forms of PID are reviewed below. Progresses in curative therapies for PIDs, such as hematopoietic stem cell transplantation and gene therapies, are mentioned in short. About 80% of PID patients suffer from an antibody deficiency syndrome and can profit from non-curative replacement therapies with human immunoglobulin G concentrates. Modes of application, safety and hints for dosing of replacement therapies to reduce frequencies of severe infections are mentioned below. Thanks to the increasing quality of care, patients survive adolescence. A glance is given on the problems of transition to the adult medicine setting.