64 resultados para Ovid (Mich.)
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INTRODUCTION The objective of this systematic review was to assess the short- and long-term release of components of orthodontic adhesives and polycarbonate brackets in the oral environment. METHODS Electronic database searches of published and unpublished literature were performed. The following electronic databases with no language and publication date restrictions were searched: MEDLINE (via Ovid and PubMed), EMBASE (via Ovid), Cochrane Oral Health Group's Trials Register, and CENTRAL. Unpublished literature was searched on ClinicalTrials.gov, the National Research Register, and Pro-Quest Dissertation Abstracts and Thesis database. The reference lists of all eligible studies were checked for additional studies. Two review authors performed data extraction independently and in duplicate using data collection forms. Disagreements were resolved by discussion or the involvement of an arbiter. RESULTS No randomized controlled trial was identified. In the absence of randomized controlled trials, observational studies were included. Eleven studies met the inclusion criteria. All were observational studies conducted in vivo or in vitro. The bisphenol-A release from orthodontic bonding resins was found to be between 0.85 and 20.88 ng per milliliter in vivo, and from traces to 65.67 ppm in vitro. Polycarbonate brackets released amounts of 22.24 μg per gram in ethanol solution and 697 μg per gram after 40 months in water. Bis-GMA and TEGDMA leaching in vitro reached levels of 64 and 174 mg per 10 μL, respectively. Because of the heterogeneity in methodologies and reporting, only qualitative synthesis was performed. CONCLUSIONS The available evidence on this topic derived from observational in-vivo and in-vitro studies that represent a moderate level of evidence. The variety of setups and the different units allied to the diversity of reporting among studies did not allow calculation of pooled estimates.
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Lacebacks may be used to limit unwanted incisor proclination during initial orthodontic alignment; however, their use has not met with universal approval. This systematic review aims to appraise the evidence in relation to the effectiveness of lacebacks in controlling incisor position during initial alignment. Electronic database searches of published literature (MEDLINE via Ovid, Cochrane Central Register of Controlled Trials, LILACS, and IBECS) and unpublished literature were performed. Search terms used included randomized controlled trial, controlled clinical trial, random allocation, double blind method, orthodontics, and laceback. Data were extracted using custom forms. Risk of bias assessment was made using the Cochrane Collaboration risk of bias tool. The quality of the evidence was also assessed using GRADE. Mean differences in incisor inclination and antero-posterior changes in incisor and molar position during alignment were calculated. Two studies involving 97 participants were found to be at low risk of bias and were included in the quantitative synthesis. The random effects meta-analysis demonstrated that the use of lacebacks was associated with 0.5 mm greater posterior movement of the incisors during alignment; this finding was of limited clinical importance and statistically non-significant [95 per cent confidence interval (CI): -1.25, 0.25, P = 0.19]. Little difference (0.46 mm) was also found between laceback and non-laceback groups with regards to mesial molar movement (95 per cent CI: -0.33, 1.24, P = 0.26). According to the GRADE assessment, the overall quality of evidence relating to the use of lacebacks was high. There is no evidence to support the use of lacebacks for the control of the sagittal position of the incisors during initial orthodontic alignment.
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Die Beiträge des vorliegenden Bandes sind in einer doppelten Weise mit Manfred G. Schmidt verbunden. Sie wurden von Schülern oder von wissenschaftlichen Weggefährten verfasst und sie beziehen sich inhaltlich auf sein Werk. Die thematische Breite der Beiträge entspricht der Breite seines Werkes: Die Aufsätze analysieren Staatstätigkeiten –Wirtschafts-, Sozial- und Bildungspolitiken --, sie untersuchen Parteien, Institutionen, Demokratien und Autokratien, sie beantworten theoretisch-konzeptuelle oder empirische Fragen, sie nutzen die vergleichende Methode oder liefern einen Beitrag zum Verständnis des politischen Systems Deutschlands und sie sprengen engere Fachgrenzen, indem sie wissenschaftliche Kontexte und praktische Folgen von politikwissenschaftlicher Forschung und Lehre thematisieren. Zu all’ diesen Themen hat Manfred Schmidt wichtige Beiträge geliefert. Es war ein Vergnügen diese Festschrift zusammenzustellen. Die schwerste Entscheidung betraf die anzufragenden Kolleginnen und Kollegen. Einfach war die Identifikation von Kollegen am Heidelberger Institut, die besonders eng mit Manfred Schmidt zusammengearbeitet haben und von Schülern und von ihm geprägten Wissenschaftlern, die heute politikwissenschaftliche Professuren innehaben oder auf dem Weg dorthin sind. Bei der Auswahl von Autoren aus dem großen Kreis der Doktoranden spielten auch der Zufall und die Erreichbarkeit eine Rolle. Besonders schwierig war es, die Zahl der etablierten Forscher und Forscherinnen zu limitieren, die das Werk von Manfred G. Schmidt besonders schätzen und mit ihm in verschiedenen Funktionen wissenschaftlich verbunden waren. Mit guten Gründen hätte ich noch viele andere Kolleginnen und Kollegen anfragen können. Nur die Begrenzung des Seitenumfangs hat mich daran gehindert. Daraus wird auch schon deutlich, dass es keineswegs schwierig war, die Autoren zu gewinnen. Für viele war es eine Freude und Ehre an diesem Band mitzuwirken. Ich bedanke mich ganz herzlichen bei allen, die so engagiert zu diesem Projekt beigetragen haben. Frank Castles hat sich Zeit genommen, mit mir auf dem Krindenhof oberhalb des Thunersees die Konzeption des Bandes zu diskutieren; Dietmar Braun, Wolfgang Merkel und Ferdinand Müller-Rommel und viele andere Kollegen standen jederzeit mit Rat und Tat zur Verfügung. Ein besonderer Dank geht an die Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter meiner Arbeitsgruppe – allen voran David Weisstanner und Monique Stoll – die in vielen Stunden mühevoller und konzentrierter Arbeit Korrekturen in die Manuskripte übertrugen, die Literaturlisten überprüften und anglichen sowie Tabellen und Graphiken standardisierten. Manfred Schmidts Heidelberger Sekretärin, Ingeborg Zimmermann, begleitete und unterstützte die Arbeiten aufmerksam und mit Feuereifer. Klaus Armingeon im Januar 2013.
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BACKGROUND This review is an update of the first Cochrane publication on selenium for preventing cancer (Dennert 2011).Selenium is a metalloid with both nutritional and toxicological properties. Higher selenium exposure and selenium supplements have been suggested to protect against several types of cancers. OBJECTIVES Two research questions were addressed in this review: What is the evidence for:1. an aetiological relation between selenium exposure and cancer risk in humans? and2. the efficacy of selenium supplementation for cancer prevention in humans? SEARCH METHODS We conducted electronic searches of the Cochrane Central Register of Controlled Trials (CENTRAL, 2013, Issue 1), MEDLINE (Ovid, 1966 to February 2013 week 1), EMBASE (1980 to 2013 week 6), CancerLit (February 2004) and CCMed (February 2011). As MEDLINE now includes the journals indexed in CancerLit, no further searches were conducted in this database after 2004. SELECTION CRITERIA We included prospective observational studies (cohort studies including sub-cohort controlled studies and nested case-control studies) and randomised controlled trials (RCTs) with healthy adult participants (18 years of age and older). DATA COLLECTION AND ANALYSIS For observational studies, we conducted random effects meta-analyses when five or more studies were retrieved for a specific outcome. For RCTs, we performed random effects meta-analyses when two or more studies were available. The risk of bias in observational studies was assessed using forms adapted from the Newcastle-Ottawa Quality Assessment Scale for cohort and case-control studies; the criteria specified in the Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions were used to evaluate the risk of bias in RCTs. MAIN RESULTS We included 55 prospective observational studies (including more than 1,100,000 participants) and eight RCTs (with a total of 44,743 participants). For the observational studies, we found lower cancer incidence (summary odds ratio (OR) 0.69, 95% confidence interval (CI) 0.53 to 0.91, N = 8) and cancer mortality (OR 0.60, 95% CI 0.39 to 0.93, N = 6) associated with higher selenium exposure. Gender-specific subgroup analysis provided no clear evidence of different effects in men and women (P value 0.47), although cancer incidence was lower in men (OR 0.66, 95% CI 0.42 to 1.05, N = 6) than in women (OR 0.90, 95% CI 0.45 to 1.77, N = 2). The most pronounced decreases in risk of site-specific cancers were seen for stomach, bladder and prostate cancers. However, these findings have limitations due to study design, quality and heterogeneity that complicate interpretation of the summary statistics. Some studies suggested that genetic factors may modify the relation between selenium and cancer risk-a hypothesis that deserves further investigation.In RCTs, we found no clear evidence that selenium supplementation reduced the risk of any cancer (risk ratio (RR) 0.90, 95% CI 0.70 to 1.17, two studies, N = 4765) or cancer-related mortality (RR 0.81, 95% CI 0.49 to 1.32, two studies, N = 18,698), and this finding was confirmed when the analysis was restricted to studies with low risk of bias. The effect on prostate cancer was imprecise (RR 0.90, 95% CI 0.71 to 1.14, four studies, N = 19,110), and when the analysis was limited to trials with low risk of bias, the interventions showed no effect (RR 1.02, 95% CI 0.90 to 1.14, three studies, N = 18,183). The risk of non-melanoma skin cancer was increased (RR 1.44, 95% CI 0.95 to 1.17, three studies, N = 1900). Results of two trials-the Nutritional Prevention of Cancer Trial (NPCT) and the Selenium and Vitamin E Cancer Trial (SELECT)-also raised concerns about possible increased risk of type 2 diabetes, alopecia and dermatitis due to selenium supplements. An early hypothesis generated by NPCT that individuals with the lowest blood selenium levels at baseline could reduce their risk of cancer, particularly of prostate cancer, by increasing selenium intake has not been confirmed by subsequent trials. As the RCT participants were overwhelmingly male (94%), gender differences could not be systematically assessed. AUTHORS' CONCLUSIONS Although an inverse association between selenium exposure and the risk of some types of cancer was found in some observational studies, this cannot be taken as evidence of a causal relation, and these results should be interpreted with caution. These studies have many limitations, including issues with assessment of exposure to selenium and to its various chemical forms, heterogeneity, confounding and other biases. Conflicting results including inverse, null and direct associations have been reported for some cancer types.RCTs assessing the effects of selenium supplementation on cancer risk have yielded inconsistent results, although the most recent studies, characterised by a low risk of bias, found no beneficial effect on cancer risk, more specifically on risk of prostate cancer, as well as little evidence of any influence of baseline selenium status. Rather, some trials suggest harmful effects of selenium exposure. To date, no convincing evidence suggests that selenium supplements can prevent cancer in humans.
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Wie sollen Unterricht und Schule im Jahr 2020 gestaltet sein? Meine Antwort auf diese Frage ist alt und neu zugleich: Die künftigen Entwicklungen sollten der Schule ermöglichen, die Grundlagen ihres Bildungsauftrags besser zu erfüllen – also das Lernen besser zu begleiten und zu unterstützen. Damit bewege ich mich in längst bekannten Gefilden. Als Impulse möchte ich zwei Postulate setzen, von denen das erste auf breite Zustimmung treffen könnte, das zweite eine nachhaltige Veränderung der Schullandschaft implizieren würde: 1. Damit schulisches Lernen besser gelingen kann, müssen sich Lehrpersonen zu Expertinnen und Experten des Lernens entwickeln. 2. Schule sollte sich nicht nur auf Schülerinnen und Schüler beschränken, sondern Lernangebote künftig ebenso an Lehrpersonen, Eltern und an Personen, die am Lernen interessiert sind, richten.
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Auch der Lebenslauf unterliegt einem gesellschaftlichen Wandel. Übergänge zwischen Phasen bergen Unsicherheiten in sich. > Ist die Gestaltung des eigenen Lebenslaufs anspruchsvoller geworden? Transitionen (Übergange) sind abhängig von: 1. Gesellschaftlichen Rahmenbedingungen, alters- und zeitspezifischen Erwartungen (z.B. Pensionierung) 2. Menschen unterscheiden sich stark, wie sie Übergange in ihrem Lebenslauf bewältigen 3. Individuellen körperlichen, psychischen, sozialen Ansprüchen, Möglichkeiten und Ressourcen > Wie hat sich das verändert in den letzten Jahren und Jahrzehnten in ihrem Leben? Gewinne und Verluste in der zweiten Lebenshälfte: > Wie bewerten Sie Ihre zweite Lebenshälfte im Hinblick auf Gewinne und Verluste? Zeit heilt Wunden, doch Zeit allein genügt nicht – es braucht auch Eigeninitiative! > Wie gelang es mir, mich selber nach Übergängen/Krisen wieder aufzufangen? > Gelang es mir, jemanden aus meinem Umfeld bei einem Übergang zu unterstützen? Resilienz (Widerstandsfähigkeit) – stark durchs Leben 1. Soziale Kontakte aufbauen und erhalten (Familie, Freunde, Kirche etc.). 2. Krisen nicht als unüberwindliches Problem betrachten. 3. Realistische Ziele setzen. 4. Die Opferrolle verlassen, aktiv werden. 5. An die eigene Kompetenz glauben. 6. Eine Langzeitperspektive einnehmen. 7. Für sich selbst sorgen. > Welche Punkte sind einfach, welche eher schwierig umzusetzen? Schlüsselqualifikationen für die Bewältigung von biografischen Übergängen: • Selbstverantwortlichkeit, Gewissenhaftigkeit • Zielstrebigkeit, Wille, Ausdauer • Sinnvolle Betätigung, Kreativität • Optimismus und Zuversicht – Humor Selbstverantwortlichkeit ist bis ins hohe Alter lernbar und ver-lernbar. Die Umgebung kann Selbstverantwortlichkeit fördern oder verwehren. Zielstrebigkeit und die eigenen Standards: > Hartnäckig verfolgen oder flexibel anpassen? Was ist besser? Kreativität / Schaffenskraft: • Offen, staunend • Denken im „sowohl – als auch“, aushalten, wenn etwas mehrdeutig ist • Hingabe, Fleiss, Frustrationstoleranz, Beharrlichkeit Erfolgreich, weil • Überzeugt, das Richtige zu tun • Selbstwirksam: der Glaube an sich und daran, dass man „es“ kann • Eigene Standards: Geduld, Ausdauer, Fleiss > In welchen Punkten bin ich mit zunehmendem Alter stärker geworden?
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Im Russischen Reich bildete sich ab den 1860er Jahren im Untergrund eine radikale Gegenelite heraus, welche die bisher geltenden Autoritäten, Konventionen und Werte in Frage stellte und durch etwas Besseres ersetzen wollte. In diesen Netzwerken fanden vor allem junge Menschen aus dem europäischen Teil des Russischen Reiches zusammen. Nationale Identitäten schienen sekundär. Russisch diente als Verständigungssprache. Entscheidend für die Aufnahme in diese Gegengesellschaft war einerseits die „persönliche Qualifikation“, andererseits eine gewisse schulische Bildung. Die verschiedensten radikalen Netzwerke können als Gesamtheit mit dem Begriff radikales Milieu gefasst werden. Dabei lehne ich mich an den Milieubegriff des Soziologen M. Rainer Lepsius an. Dieser definierte Milieus als „soziale Einheiten, die durch eine Koinzidenz mehrerer Strukturdimensionen […] gebildet werden.“ (Demokratie in Deutschland, 1993, 38). Die Strukturdimensionen des radikalen Milieus in Russland von den 1860er Jahren bis 1917 waren: a) Intellektuelle, meist „privilegierte“, städtische Mitglieder, b) Organisation in Zirkeln, c) eine Identität als Gegengesellschaft mit Gegenwerten, die eine Gegenrealität aufbaute sowie d) die Zugehörigkeit durch Kooptation. Obwohl sie den autokratischen Staat ablehnten, organisierten sich die Radikalen aber im imperialen Raum; ihre soziale Zusammensetzung spiegelte mit bestimmten Einschränkungen die ethnische und soziale Pluralität des Gesamtreiches wieder. In ihren autobiographischen Texten deuteten sich die Radikalen als „imperiale Gegenelite“. Dabei lässt sich auch ein Gefälle zwischen Zentrum und Peripherie feststellen: Die führenden Zirkel befanden sich meist in den grossen Städten des Reiches wie St. Petersburg, Moskau und Kiew oder im Exil und waren von dort aus gegenüber den Sympathisanten in den Provinzstädten oder gegenüber den Verbannten in Sibirien bei der Setzung interner Diskurse wegweisend.
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PURPOSE To systematically appraise whether anti-infective protocols are effective in preventing biologic implant complications and implant loss after a mean observation period ≥ 10 years after loading. MATERIALS AND METHODS An electronic search of Medline via PubMed and Embase via Ovid databases complemented by manual search was conducted up to October 31, 2012. Studies were included provided that they were published in English, German, French, or Italian, and conducted on ≥ 20 partially and fully edentulous patients with dental implants and regular (≥ 1×/year) supportive periodontal therapy (SPT) over a mean observation period ≥ 10 years. Assessment of the identified studies and data extraction were performed independently by two reviewers. Authors were contacted if required. Collected data were reported by descriptive methods. RESULTS The initial electronic search resulted in the identification of 994 titles from Medline via PubMed and 531 titles from Embase via Ovid databases, respectively. After elimination of duplicate titles and exclusion of 60 full-text articles, 143 articles were analyzed, resulting in 15 studies eligible for qualitative analysis. The implant survival rate ranged from 85.7% to 99.2% after a mean observation period ≥ 10 years. One comparative study assessed the effects of regular SPT on the occurrence of biologic complications and implant loss. Overall, regular diagnosis and implementation of anti-infective therapeutic protocols were effective in the management of biological complications and prevention of implant loss. Residual probing depths at the end of active periodontal therapy and development of reinfection during supportive periodontal therapy (SPT) represented a significant risk for the onset of peri-implantitis and implant loss. Comparative studies indicated that implant survival and success rates were lower in periodontally compromised vs noncompromised patients. CONCLUSIONS In order to achieve high long-term survival and success rates of dental implants and their restorations, enrollment in regular SPT including anti-infective preventive measures should be implemented. Therapy of peri-implant mucositis should be considered as a preventive measure for the onset of peri-implantitis. Completion of active periodontal therapy should precede implant placement in periodontally compromised patients.
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Die Tanzwissenschaft sieht sich stets mit methodischen Herausforderungen und mit der Schwierigkeit konfrontiert Tanzereignisse in eine diskursive Form zu bringen. Es gilt, singuläre und adäquate – oft interdisziplinäre – Methoden für den jeweiligen Untersuchungsgegenstand zu finden. In meinem Beitrag möchte ich danach fragen, inwiefern sich eine jeweilige Methode aus dem konkreten Untersuchungsgegenstand heraus ergeben kann. Exemplarisch beschäftige ich mich mit der ‚improvisierten Choreographie’ Accords von Thomas Hauert und der Kompanie ZOO. Das choreographische Prinzip in Accords ist das improvisierte Unisono. Die Tanzenden orientieren sich aneinander, übernehmen Bewegungen voneinander und agieren vergleichbar einem Vogel- oder Fischschwarm. Mittels der Denkfigur des Schwarms möchte ich diese so entstehenden ‚schwärmenden Konstellationen’ beschreiben und die Funktions- und Operationsregeln dieses Gebildes analysieren. Des Weiteren sollen mit dieser epistemologischen Figur die kinästhetischen Übertragungsprozesse diskutiert werden, die sich zwischen den Tanzenden ereignen. Die Schwarmfigur scheint geradezu prädestiniert für die Betrachtung einer Tanzimprovisation. Beide Phänomene – der Schwarm und die Improvisation gleichermassen – zeichnen sich aus durch Transitorik, Performativität, Kontingenz und Emergenz. Dennoch gilt es nicht nur nach dem Potenzial eines solchen Vorgehens und der Produktivität dieser epistemologischen Denkfigur zu fragen, sondern auch mögliche Schwierigkeiten zu problematisieren.
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The objective of this review study was to encompass the relevant literature and current best practice options for this challenging, sometimes incurable problem. The source of the data was Ovid MEDLINE from 1946 to 2014. Review methods consisted of articles with clinical correlates. The most important cause of recurrence is enucleation with rupture and incomplete tumor excision at operation. Incomplete pseudocapsule, extracapsular extension, pseudopods of pleomorphic adenoma tissue, and satellite pleomorphic beyond the pseudocapsule are also likely linked to recurrent pleomorphic adenoma. Most recurrent pleomorphic adenoma are multinodular. Magnetic resonance imaging is the imaging study of choice for recurrent pleomorphic adenoma. Nerve integrity monitoring may reduce morbidity for recurrent pleomorphic adenoma. Treatment of recurrent pleomorphic adenoma must be individualized. Total parotidectomy, given the multicentricity of recurrent pleomorphic adenoma, is appropriate in many patients, but may be inadequate to control recurrent pleomorphic. There is accumulating evidence from retrospective series that postoperative radiation therapy results in significantly better local control. LEVEL OF EVIDENCE NA Laryngoscope, 2014.
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BACKGROUND Many studies have measured the intensity of end of life care. However, no summary of the measures used in the field is currently available. OBJECTIVES To summarise features, characteristics of use and reported validity of measures used for evaluating intensity of end of life care. METHODS This was a systematic review according to PRISMA guidelines. We performed a comprehensive literature search in Ovid Medline, Embase, The Cochrane Library of Systematic Reviews and reference lists published between 1990-2014. Two reviewers independently screened titles, abstracts, full texts and extracted data. Studies were eligible if they used a measure of end of life care intensity, defined as all quantifiable measures describing the type and intensity of medical care administered during the last year of life. RESULTS A total of 58 of 1590 potentially eligible studies met our inclusion criteria and were included. The most commonly reported measures were hospitalizations (n = 44), intensive care unit admissions (n = 39) and chemotherapy use (n = 27). Studies measured intensity of care in different timeframes ranging from 48 hours to 12 months. The majority of studies were conducted in cancer patients (n = 31). Only 4 studies included information on validation of the measures used. None evaluated construct validity, while 3 studies considered criterion and 1 study reported both content and criterion validity. CONCLUSIONS This review provides a synthesis to aid in choosing intensity of end of life care measures based on their previous use but simultaneously highlights the crucial need for more validation studies and consensus in the field.
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Mit Kuno verbindet mich nicht allein das lnteresse an einer Theorie der Religion (Füssel, Huber, & Walpen, 1990). Mit dieser allerdings habe ich mich in den letztenJahren am intensivsten auseinandergesetzt. Daher erscheint es mir sinnvoll, zu dieser Thematik meinen Beitrag zu seiner Festschrift zu leisten. Kurzgefasst geht es darin um prosoziale Effekte religiôser Konstruktsysteme. Es lasst sich namlich zeigen, dass sie einen ideologischen Mechanismus zu neutralisieren vermôgen, wenn sie einen determinierenden Einfluss auf das Verhalten ausüben. Dabei spielt der Glaube, der nach einem allseits bekannten Diktum sogar Berge versetzen kann, eine entscheidende Rolle. Daher lese ich in dem Oberthema der Festschrift einen «Genitivus subjectivus». Es lautet dann: Suchet zuerst die Gerechtigkeit, die Gott realisiert bzw. realisieren wird. lch beginne mit der Darstellung einer sozialpsychologischen Theorie, die zu erklaren versucht, warum Menschen, die von einem ungerechten Ereignis getroffen werden, zu allem Überfluss auch noch die Schuld daran in die Schuhe geschoben bekommen. ln einem zweiten Schritt definiere ich, was ich unter religiôsen Konstruktsystemen verstehe und wie sie in sozialwissenschaftlichen Studien gemessen werden kônnen. Darauf aufbauend versuche ich zu prazisieren, wie religiôse Konstruktsysteme den Mechanismus der Schuldzuschreibung beeinflussen. Dazu greife ich aufDaten zurück, die ich 1999 in einer eigenen Untersuchung mit einer reprasentativen Stichprobe von Studierenden der Universitat Freiburg im Uechtland erhoben habe.
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The aim of this study was to analyse the osseointegrative potential of phosphoserine-tethered dendrons when applied as surface functionalisation molecules on titanium implants in a sheep model after 2 and 8 weeks of implantation. Uncoated and dendron-coated implants were implanted in six sheep. Sandblasted and etched (SE) or porous additive manufactured (AM) implants with and without additional dendron functionalisation (SE-PSD; AM-PSD) were placed in the pelvic bone. Three implants per group were examined histologically and six implants were tested biomechanically. After 2 and 8 weeks the bone-to-implant contact (BIC) total values of SE implants (43.7 ± 12.2; 53.3 ± 9.0 %) and SE-PSD (46.7 ± 4.5; 61.7 ± 4.9 %) as well as AM implants (20.49 ± 5.1; 43.9 ± 9.7 %) and AM-PSD implants (19.7 ± 3.5; 48.3 ± 15.6 %) showed no statistically significant differences. For SE-PSD and AM-PSD a separate analysis of only the cancellous BIC demonstrated a statistically significant difference after 2 and 8 weeks. Biomechanical findings proved the overall increased stability of the porous implants after 8 weeks. Overall, the great effect of implant macro design on osseointegration was further supported by additional phosphoserine-tethered dendrons for SE and AM implants.
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AIM To identify the ideal timing of first permanent molar extraction to reduce the future need for orthodontic treatment. MATERIALS AND METHODS A computerised database and subsequent manual search was performed using Medline database, Embase and Ovid, covering the period from January 1946 to February 2013. Two reviewers (JE and ME) extracted the data independently and evaluated if the studies matched the inclusion criteria. Inclusion criteria were specification of the follow-up with clinical examination or analysis of models, specification of the chronological age or dental developmental stage at the time of extraction, no treatment in between, classification of the treatment result into perfect, good, average and poor. The search was limited to human studies and no language limitations were set. RESULTS The search strategy resulted in 18 full-text articles, of which 6 met the inclusion criteria. By pooling the data from maxillary sites, good to perfect clinical outcome was estimated in 72% (95% confidence interval 63%-82%). Extractions at the age of 8-10.5 years tended to show better spontaneous clinical outcomes compared to the other age groups. By pooling the data from mandibular sites, extractions performed at the age of 8-10.5 and 10.5-11.5 years showed significantly superior spontaneous clinical outcome with a probability of 50% and 59% likelihood, respectively, to achieve good to perfect clinical result (p<0.05) compared to the other age groups (<8 years of age: 34%, >11.5 years of age: 44%). CONCLUSION Prevention of complications after first permanent molars extractions is an important issue. The overall success rate of spontaneous clinical outcome for maxillary extraction of first permanent molars was superior to mandibular extraction. Extractions of mandibular first permanent molars should be performed between 8 and 11.5 years of age in order to achieve a good spontaneous clinical outcome. For the extraction in the maxilla, no firm conclusions concerning the ideal extraction timing could be drawn.