43 resultados para Montgolfier, Jacques-Etienne, 1745-1799.


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BACKGROUND: Second-generation everolimus-eluting stents (EES) and third generation biolimus-eluting stents (BES) have been shown to be superior to first-generation paclitaxel-eluting stents (PES) and second-generation sirolimus-eluting stents (SES). However, neointimal proliferation and very late stent thrombosis is still an unresolved issue of drug-eluting stent (DES) implantation overall. The Absorb™ (Abbott Vascular, Abbott Park, IL, USA) is the first CE approved DES with a bioresorbable vascular scaffold (BVS) thought to reduce long-term complication rates. The EVERBIO II trial was set up to compare the BVS safety and efficacy with both EES and BES in all patients viable for inclusion. METHODS/DESIGN: The EVERBIO II trial is a single-center, assessor-blinded, randomized trial. The study population consists of all patients aged≥18 years old undergoing percutaneous coronary intervention. Exclusion criterion is where the lesion cannot be treated with BVS (reference vessel diameter>4.0 mm). A total of 240 patients will be enrolled and randomly assigned into 3 groups of 80 with either BVS, EES or BES implantation. All patients will undergo a follow-up angiography study at 9 months. Clinical follow-up for up to 5 years will be conducted by telephone. The primary endpoint is in-segment late lumen loss at 9 months measured by quantitative coronary angiography. Secondary endpoints are patient-oriented major adverse cardiac event (MACE) (death, myocardial infarction and target-vessel revascularization), device-oriented MACE (cardiac death, myocardial infarction and target-lesion revascularization), stent thrombosis according to ARC and binary restenosis at follow-up 12 months angiography. DISCUSSION: EVERBIO II is an independent, randomized study, aiming to compare the clinical efficacy, angiographic outcomes and safety of BVS, EES and BES in all comer patients. TRIAL REGISTRATION: The trial listed in clinicaltrials.gov as NCT01711931.

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In den letzten drei Jahrzehnten ist das Interesse an einer historischen Verortung und Aufarbeitung der Entstehung neuzeitlicher Religionsverständnisse stetig gewachsen. Erst 2011 hat Michael Bergunder in der ZfR die Forderung nach einer konsequenten Historisierung von „Religion“ erneuert. Die Umsetzung eines solchen Programms orientiert sich bis heute stark an elitären, akademischen, intellektuellen Quellen, die in eine direkte Genealogie mit der im 19. Jahrhundert entstehenden Religionswissenschaft zu bringen sind. Mit der Forderung nach der Historisierung von Alltagsverständnissen von „Religion“ muss diese Perspektive jedoch erweitert werden, um auch nicht-elitäre Diskursstränge erfassen zu können. Zudem ist eine stärkere und konkretere historische Verortung der Diskursbeiträge anzustreben. Der Beitrag möchte zu einem solchen Programm einen Beitrag leisten, indem er die im April 1799 im Dorf Schwarzenbach bei Luzern gehaltene Predigt des katholischen Vikars Andreas Estermann zum Ausgangspunkt nimmt, die unter dem programmatischen Titel „Was ist Religion?“ stand. An ihr lässt sich zeigen, wie stark in diesem Fall die konkrete Ausformung des Religionsverständnisses von den Kontextfaktoren der Französischen Revolution, ihrer Umsetzung in der Helvetik, der lokalen Unruhen und Säkularisationen abhängig ist. Zudem kann gezeigt werden, wie Elemente eines oft im späten 19. Jahrhundert verorteten „protestantischen“ Religionsbegriffs bereits im späten 18. Jahrhundert in einem katholischen Kontext angelegt sind. Der Artikel stellt damit einige gängige Grundannahmen zur Geschichte moderner Religionsverständnisse in Frage.

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Das Buch bietet einen hervorragenden Einstieg in die Arbeiten von Jacques Rancière. Zentrale Theorieannahmen werden dargestellt und deren Bedeutung für die Kultur- und Sozialwissenschaften der Gegenwart aufgezeigt. Ist es notwendig, angesichts der Rezeptionsflut in den letzten Jahren, überhaupt noch Worte bezüglich der Aktualität der Arbeiten Jacques Rancières zu verlieren? Tatsachlich gibt es wahrscheinlich gegenwärtig wenige Philosophen, die in ganz unterschiedlichen Kontexten so stark aufgegriffen und zitiert werden wie der französische Denker Rancière. Dieses Buch führt – mit einem durchaus kritischen Impetus – in das Denken und in die Arbeiten Jacques Rancières ein.

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Dent disease is a rare X-linked tubulopathy characterized by low molecular weight proteinuria, hypercalciuria, nephrocalcinosis and/or nephrolithiasis, progressive renal failure, and variable manifestations of other proximal tubule dysfunctions. It often progresses over a few decades to chronic renal insufficiency, and therefore molecular characterization is important to allow appropriate genetic counseling. Two genetic subtypes have been described to date: Dent disease 1 is caused by mutations of the CLCN5 gene, coding for the chloride/proton exchanger ClC-5; and Dent disease 2 by mutations of the OCRL gene, coding for the inositol polyphosphate 5-phosphatase OCRL-1. Herein, we review previously reported mutations (n = 192) and their associated phenotype in 377 male patients with Dent disease 1 and describe phenotype and novel (n = 42) and recurrent mutations (n = 24) in a large cohort of 117 Dent disease 1 patients belonging to 90 families. The novel missense and in-frame mutations described were mapped onto a three-dimensional homology model of the ClC-5 protein. This analysis suggests that these mutations affect the dimerization process, helix stability, or transport. The phenotype of our cohort patients supports and extends the phenotype that has been reported in smaller studies.