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Maintenance of the lipid composition is important for proper function and homeostasis of the mitochondrion. In Trypanosoma brucei, the enzymes involved in the biosynthesis of the mitochondrial phospholipid, phosphatidylglycerol (PG), have not been studied experimentally. We now report the characterization of T. brucei phosphatidylglycerophosphate synthase (TbPgps), the rate-limiting enzyme in PG formation, which was identified based on its homology to other eukaryotic Pgps. Lipid quantification and metabolic labelling experiments show that TbPgps gene knock-down results in loss of PG and a reduction of another mitochondria-specific phospholipid, cardiolipin. Using immunohistochemistry and immunoblotting of digitonin-isolated mitochondria, we show that TbPgps localizes to the mitochondrion. Moreover, reduced TbPgps expression in T. brucei procyclic forms leads to alterations in mitochondrial morphology, reduction in the amounts of respiratory complexes III and IV and, ultimately, parasite death. Using native polyacrylamide gel electrophoresis we demonstrate for the first time in a eukaryotic organism that TbPgps is a component of a 720 kDa protein complex, co-migrating with T. brucei cardiolipin synthase and cytochrome c1, a protein of respiratory complex III.

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OBJECTIVE We investigated clinical outcomes after treatment of coronary bifurcation lesions with second generation drug eluting stents (DES). DESIGN Post hoc analysis of a randomised, multicentre, non-inferiority trial. SETTING Multicentre study. PATIENTS All comers study with minimal exclusion criteria. INTERVENTIONS Patients were treated with either zotarolimus or everolimus eluting stents. The patient population was divided according to treatment of bifurcation or non-bifurcation lesions and clinical outcomes were compared between groups. MAIN OUTCOMES MEASURES Clinical outcomes within 2-year follow-up. RESULTS A total of 2265 patients were included in the present analysis. Two-year follow-up data were available in 2223 patients: 1838 patients in the non-bifurcation group and 385 patients in the bifurcation group. At 2-year follow-up the bifurcation and the non-bifurcation lesion groups showed no significant differences in terms of cardiac death (2.3 vs 2.1, p=0.273), target lesion failure (9.7% vs 13.8%, p=0.255), major adverse cardiac events (11.5% vs 15.1%, p=0.305), target lesion revascularisation (4.7% vs 6.0%, p=0.569), and definite or probable stent thrombosis (1.6% vs 1.8%, p=0.419). CONCLUSIONS The use of second generation DES for the treatment of coronary bifurcation lesions was associated with similar long term mortality and clinical outcomes compared with non-bifurcation lesions.

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Wie wirkt sich Arbeitslosigkeit ostdeutscher Eltern auf Bildungschancen von Kindern im gesellschaftlichen Umbruch aus? Es wird ein theoretisches Modell entwickelt, das relevante Mechanismen der Bildungsentscheidung sowohl auf der Ebene des Familienhaushaltes, insbesondere der Eltern-Kind-Beziehungen, als auch auf der individuellen Ebene des Kindes berücksichtigt. Neben Einkommensverlusten sind auf der Haushaltsebene Kapazitäten für die Anpassung und Verarbeitung von Arbeitslosigkeit, die Beeinträchtigung des Familienklimas, Störung der Kommunikation zwischen Eltern und Kindern wichtige Faktoren, die die Bildungsentscheidungen beim Übergang auf das Gymnasium modifizieren. Darüber hinaus beeinträchtigt auch die Abnahme des sozialen und kulturellen Kapitals des Elternhauses infolge von Arbeitslosigkeit die persönliche Entwicklung des Kindes und dessen Schulleistungen. Mit Längsschnittdaten über 327 Familien und 569 Kinder in Dresden wurde festgestellt, dass häufige wie langanhaltende Arbeitslosigkeit der Eltern die Bildungschancen betroffener Kinder verschlechtert. Insgesamt sind soziales und kulturelles Kapital des Elternhauses weitaus bedeutsamer für Bildungschancen als sozio-ökonomische Verluste im Transformationsprozess.

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Two healthy dogs were anaesthetized to undergo elective orthopaedic procedures. After premedication with methadone and acepromazine, general anaesthesia was induced with midazolam and S-ketamine. Immediately after anaesthetic induction, seizures occurred in both dogs. In the first dog the syndrome was characterized by tonic and clonic motor activity, muscular hypertone, hypersalivation, urination, defecation and hyperthermia. In the second dog muscular twitches of the temporal and masseter regions were observed, followed by increased skeletal muscles tone, hypersalivation, spontaneous urination and increase in body temperature. Recoveries from anaesthesia were uneventful and no seizures were observed. Considering the temporal association between anaesthetic induction and occurrence of seizures, and the fact that other causative factors could not be identified, it is hypothesized that S-ketamine played a role in determining the convulsive phenomena observed in these patients. S-ketamine might carry the potential for inducing seizures in otherwise healthy dogs, despite the concomitant use of GABA-ergic drugs.

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Hintergrund: Bei der Durchführung von summativen Prüfungen wird üblicherweise eine Mindestreliabilität von 0,8 gefordert. Bei praktischen Prüfungen wie OSCEs werden manchmal 0,7 akzeptiert (Downing 2004). Doch was kann man sich eigentlich unter der Präzision einer Messung mit einer Reliabilität von 0,7 oder 0,8 vorstellen? Methode: Mittels verschiedener statistischer Methoden wie dem Standardmessfehler oder der Generalisierbarkeitstheorie lässt sich die Reliabilität in ein Konfidenzintervall um eine festgestellte Kandidatenleistung übersetzen (Brennan 2003, Harvill 1991, McManus 2012). Hat ein Kandidat beispielsweise bei einer Prüfung 57 Punkte erreicht, schwankt seine wahre Leistung aufgrund der Messungenauigkeit der Prüfung um diesen Wert (z.B. zwischen 50 und 64 Punkte). Im Bereich der Bestehensgrenze ist die Messgenauigkeit aber besonders wichtig. Läge die Bestehensgrenze in unserem Beispiel bei 60 Punkten, wäre der Kandidat mit 57 Punkten zwar pro forma durchgefallen, allerdings könnte er aufgrund der Schwankungsbreite um seine gemessene Leistung in Wahrheit auch knapp bestanden haben. Überträgt man diese Erkenntnisse auf alle KandidatInnen einer Prüfung, kann man die Anzahl der Grenzfallkandidaten bestimmen, also all jene Kandidatinnen, die mit Ihrem Prüfungsergebnis so nahe an der Bestehensgrenze liegen, dass ihr jeweiliges Prüfungsresultate falsch positiv oder falsch negativ sein kann. Ergebnisse: Die Anzahl der GrenzfallkandidatInnen in einer Prüfung ist, nicht nur von der Reliabilität abhängig, sondern auch von der Leistung der KandidatInnen, der Varianz, dem Abstand der Bestehensgrenze zum Mittelwert und der Schiefe der Verteilung. Es wird anhand von Modelldaten und konkreten Prüfungsdaten der Zusammenhang zwischen der Reliabilität und der Anzahl der Grenzfallkandidaten auch für den Nichtstatistiker verständlich dargestellt. Es wird gezeigt, warum selbst eine Reliabilität von 0.8 in besonderen Situationen keine befriedigende Präzision der Messung bieten wird, während in manchen OSCEs die Reliabilität fast ignoriert werden kann. Schlussfolgerungen: Die Berechnung oder Schätzung der Grenzfallkandidaten anstatt der Reliabilität verbessert auf anschauliche Weise das Verständnis für die Präzision einer Prüfung. Wenn es darum geht, wie viele Stationen ein summativer OSCE benötigt oder wie lange eine MC-Prüfung dauern soll, sind Grenzfallkandidaten ein valideres Entscheidungskriterium als die Reliabilität. Brennan, R.L. (2003) Generalizability Theory. New York, Springer Downing, S.M. (2004) ‘Reliability: on the reproducibility of assessment data’, Medical Education 2004, 38, 1006–12 Harvill, L.M. (1991) ‘Standard Error of Measurement’, Educational Measurement: Issues and Practice, 33-41 McManus, I.C. (2012) ‘The misinterpretation of the standard error of measurement in medical education: A primer on the problems, pitfalls and peculiarities of the three different standard errors of measurement’ Medical teacher, 34, 569 - 76

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OBJECTIVE To explore the risk of endometrial cancer in relation to metformin and other antidiabetic drugs. METHODS We conducted a case-control analysis to explore the association between use of metformin and other antidiabetic drugs and the risk of endometrial cancer using the UK-based General Practice Research Database (GPRD). Cases were women with an incident diagnosis of endometrial cancer, and up to 6 controls per case were matched in age, sex, calendar time, general practice, and number of years of active history in the GPRD prior to the index date. Odds ratios (ORs) with 95% confidence intervals (95% CI) were calculated and results were adjusted by multivariate logistic regression analyses for BMI, smoking, a recorded diagnosis of diabetes mellitus, and diabetes duration. RESULTS A total of 2554 cases with incident endometrial cancer and 15,324 matched controls were identified. Ever use of metformin compared to never use of metformin was not associated with an altered risk of endometrial cancer (adj. OR 0.86, 95% CI 0.63-1.18). Stratified by exposure duration, neither long-term (≥25 prescriptions) use of metformin (adj. OR 0.79, 95% CI 0.54-1.17), nor long-term use of sulfonylureas (adj. OR 0.96, 95% CI 0.65-1.44), thiazolidinediones (≥15 prescriptions; adj. OR 1.22, 95% CI 0.67-2.21), or insulin (adj. OR 1.05 (0.79-1.82) was associated with the risk of endometrial cancer. CONCLUSION Use of metformin and other antidiabetic drugs were not associated with an altered risk of endometrial cancer.

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Epileptic seizures are associated with high behavioral stereotypy of the patients. In the EEG of epilepsy patients characteristic signal patterns can be found during and between seizures. Here we use ordinal patterns to analyze EEGs of epilepsy patients and quantify the degree of signal determinism. Besides relative signal redundancy and the fraction of forbidden patterns we introduce the fraction of under-represented patterns as a new measure. Using the logistic map, parameter scans are performed to explore the sensitivity of the measures to signal determinism. Thereafter, application is made to two types of EEGs recorded in two epilepsy patients. Intracranial EEG shows pronounced determinism peaks during seizures. Finally, we demonstrate that ordinal patterns may be useful for improving analysis of non-invasive simultaneous EEG-fMRI.

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Quintessenz • Das Erkennen von Frühwarnzeichen, Erheben einer Risikoeinschätzung bei Eintritt und der professionelle Umgang mit aggressiven Verhaltensweisen können zu Schadensbegrenzung und geringerem Verletzungsrisiko bei Patienten, Angehörigen und medizinischem Personal beitragen. • Nicht zögern bei pharmakotherapeutischen und nichtmedikamentösen, der Sicherheit dienenden Massnahmen gegen Gewalt und Aggression. • Bei selbst- und fremdaggressivem Verhalten werden Krisengespräch und Kriseninterventionsmassnahmen in der Regel durch einen psychiatrischen Dienst, auf der psychiatrischen Abteilung Isolations- und Zwangsmassnahmen ausgeführt. • Bei Selbst- und Fremdgefährdung im Rahmen einer psychischen Störung und/oder Intoxikation können die Anordnung einer fürsorgerischen Unterbringung und Einweisung in eine psychiatrische Klinik in Begleitung der Sanität und/oder Polizei erforderlich sein. • Die Teilnahme an Kursen für Aggressionsmanagement ist insbesondere für Personal von Psychiatrie und Notfallzentren empfohlen.