46 resultados para 665
em Université de Lausanne, Switzerland
Resumo:
GOAL: To evaluate the impact of the Ross operation, recently (1997) introduced in our unit, for the treatment of patients with congenital aortic valve stenosis. METHODS: The period from January 1997 to December 2000 was compared with the previous 5 years (1992-96). Thirty-seven children (< 16 yrs) and 49 young adults (16-50 yrs) with congenital aortic valve stenosis underwent one of these treatments: percutaneous balloon dilatation (PBD), aortic valve commissurotomy, aortic valve replacement and the Ross operation. The Ross operation was performed in 16 patients, mean age 24.5 yrs (range 9-46 yrs) with a bicuspid stenotic aortic valve, 7/10 adults with calcifications, 2/10 adults with previous aortic valve commissurotomy, 4/6 children with aortic regurgitation following PBD, and 1/6 children who had had a previous aortic valve replacement with a prosthetic valve and aortic root enlargement. RESULTS: PBD was followed by death in two neonates (fibroelastosis); all other children survived PBD. Although there were no deaths, PBD in adults was recently abandoned, owing to unfavourable results. Aortic valve commissurotomy showed good results in children (no deaths). Aortic valve replacement, although associated with good results (no deaths), has been recently abandoned in children in favour of the Ross operation. Over a mean follow-up of 16 months (2-40 months) all patients are asymptomatic following Ross operation, with no echocardiographic evidence of aortic valve regurgitation in 10/16 patients and with trivial regurgitation in 6/16 patients. CONCLUSIONS: The approach now for children and young adults with congenital aortic valve stenosis should be as follows: (1) PBD is the first choice in neonates and infants; (2) Aortic valve commissurotomy is the first choice for children, neonates and infants after failed PBD; (3) The Ross operation is increasingly used in children after failed PBD and in young adults, even with a calcified aortic valve.
Resumo:
(Résumé de l'ouvrage) Die RGG4 bietet in 15 665 Artikeln und Teilartikeln einen fundierten Überblick über Religion und Religionen, wie sie gelebt und gedacht wurden und werden. Sie bietet den neuesten Forschungsstand, dargestellt von 3 972 ausgewiesenen Kennern der jeweiligen Materie aus 74 Ländern. Die RGG4 führt die Tradition der ersten drei Auflagen fort: Aus der Mitte des evangelischen Glaubens ist weit mehr als die Theologie im Blick, nach deren Kriterien wird aber gewichtet.Die RGG4 erschließt die Themen in Form von biographischen Artikeln, Länder-, Orts-, Begriffs- und Ereignisartikeln sowie Artikeln über Gruppierungen und Institutionen. Knappe Definitionsartikel und Querverweise erleichtern die schnelle Information. Ausführliche Reihenartikel behandeln Stichworte wie "Abendmahl" oder "Christentum" aus vielerlei Perspektiven. Die RGG4 ist durch die Artikelvielfalt und die detailgenaue Darstellung ein Nachschlagewerk; zugleich ist sie eine Lehr- und Repetitionsbibliothek. Sie bringt mit einem ausgesucht lesbaren Schriftbild ein Maximum an Information auf einer Seite. Die acht Bände der RGG4 decken jeweils ganze Buchstaben ab. Der das Werk abschließende Registerband ermöglicht den Zugang zu dem in der RGG4 enthaltenen Wissen nach noch spezielleren Fragestellungen wie beispielsweise Namen und Stichworten, die keinen Haupteintrag haben. Selbstverständlich ist die RGG4 auf alterungsbeständigem Papier gedruckt, solide fadengeheftet und in Buckramleinen gebunden. Die RGG4 erhielt von der Stiftung Buchkunst die Auszeichnung "Eines der schönsten Bücher 1998. Vorbildlich gestaltet in Satz, Druck, Bild und Einband."
Resumo:
(Résumé de l'ouvrage) Die RGG4 bietet in 15 665 Artikeln und Teilartikeln einen fundierten Überblick über Religion und Religionen, wie sie gelebt und gedacht wurden und werden. Sie bietet den neuesten Forschungsstand, dargestellt von 3 972 ausgewiesenen Kennern der jeweiligen Materie aus 74 Ländern.
Resumo:
(Résumé de l'ouvrage) Die RGG4 bietet in 15 665 Artikeln und Teilartikeln einen fundierten Überblick über Religion und Religionen, wie sie gelebt und gedacht wurden und werden. Sie bietet den neuesten Forschungsstand, dargestellt von 3 972 ausgewiesenen Kennern der jeweiligen Materie aus 74 Ländern. Die RGG4 führt die Tradition der ersten drei Auflagen fort: Aus der Mitte des evangelischen Glaubens ist weit mehr als die Theologie im Blick, nach deren Kriterien wird aber gewichtet.Die RGG4 erschließt die Themen in Form von biographischen Artikeln, Länder-, Orts-, Begriffs- und Ereignisartikeln sowie Artikeln über Gruppierungen und Institutionen. Knappe Definitionsartikel und Querverweise erleichtern die schnelle Information. Ausführliche Reihenartikel behandeln Stichworte wie "Abendmahl" oder "Christentum" aus vielerlei Perspektiven. Die RGG4 ist durch die Artikelvielfalt und die detailgenaue Darstellung ein Nachschlagewerk; zugleich ist sie eine Lehr- und Repetitionsbibliothek. Sie bringt mit einem ausgesucht lesbaren Schriftbild ein Maximum an Information auf einer Seite. Die acht Bände der RGG4 decken jeweils ganze Buchstaben ab. Der das Werk abschließende Registerband ermöglicht den Zugang zu dem in der RGG4 enthaltenen Wissen nach noch spezielleren Fragestellungen wie beispielsweise Namen und Stichworten, die keinen Haupteintrag haben. Selbstverständlich ist die RGG4 auf alterungsbeständigem Papier gedruckt, solide fadengeheftet und in Buckramleinen gebunden. Die RGG4 erhielt von der Stiftung Buchkunst die Auszeichnung "Eines der schönsten Bücher 1998. Vorbildlich gestaltet in Satz, Druck, Bild und Einband."
Resumo:
(Résumé de l'ouvrage) Die RGG4 bietet in 15 665 Artikeln und Teilartikeln einen fundierten Überblick über Religion und Religionen, wie sie gelebt und gedacht wurden und werden. Sie bietet den neuesten Forschungsstand, dargestellt von 3 972 ausgewiesenen Kennern der jeweiligen Materie aus 74 Ländern. Die RGG4 führt die Tradition der ersten drei Auflagen fort: Aus der Mitte des evangelischen Glaubens ist weit mehr als die Theologie im Blick, nach deren Kriterien wird aber gewichtet.Die RGG4 erschließt die Themen in Form von biographischen Artikeln, Länder-, Orts-, Begriffs- und Ereignisartikeln sowie Artikeln über Gruppierungen und Institutionen. Knappe Definitionsartikel und Querverweise erleichtern die schnelle Information. Ausführliche Reihenartikel behandeln Stichworte wie "Abendmahl" oder "Christentum" aus vielerlei Perspektiven. Die RGG4 ist durch die Artikelvielfalt und die detailgenaue Darstellung ein Nachschlagewerk; zugleich ist sie eine Lehr- und Repetitionsbibliothek. Sie bringt mit einem ausgesucht lesbaren Schriftbild ein Maximum an Information auf einer Seite. Die acht Bände der RGG4 decken jeweils ganze Buchstaben ab. Der das Werk abschließende Registerband ermöglicht den Zugang zu dem in der RGG4 enthaltenen Wissen nach noch spezielleren Fragestellungen wie beispielsweise Namen und Stichworten, die keinen Haupteintrag haben. Selbstverständlich ist die RGG4 auf alterungsbeständigem Papier gedruckt, solide fadengeheftet und in Buckramleinen gebunden. Die RGG4 erhielt von der Stiftung Buchkunst die Auszeichnung "Eines der schönsten Bücher 1998. Vorbildlich gestaltet in Satz, Druck, Bild und Einband."
Resumo:
(Résumé de l'ouvrage) Die RGG4 bietet in 15 665 Artikeln und Teilartikeln einen fundierten Überblick über Religion und Religionen, wie sie gelebt und gedacht wurden und werden. Sie bietet den neuesten Forschungsstand, dargestellt von 3 972 ausgewiesenen Kennern der jeweiligen Materie aus 74 Ländern. Die RGG4 führt die Tradition der ersten drei Auflagen fort: Aus der Mitte des evangelischen Glaubens ist weit mehr als die Theologie im Blick, nach deren Kriterien wird aber gewichtet.Die RGG4 erschließt die Themen in Form von biographischen Artikeln, Länder-, Orts-, Begriffs- und Ereignisartikeln sowie Artikeln über Gruppierungen und Institutionen. Knappe Definitionsartikel und Querverweise erleichtern die schnelle Information. Ausführliche Reihenartikel behandeln Stichworte wie "Abendmahl" oder "Christentum" aus vielerlei Perspektiven. Die RGG4 ist durch die Artikelvielfalt und die detailgenaue Darstellung ein Nachschlagewerk; zugleich ist sie eine Lehr- und Repetitionsbibliothek. Sie bringt mit einem ausgesucht lesbaren Schriftbild ein Maximum an Information auf einer Seite. Die acht Bände der RGG4 decken jeweils ganze Buchstaben ab. Der das Werk abschließende Registerband ermöglicht den Zugang zu dem in der RGG4 enthaltenen Wissen nach noch spezielleren Fragestellungen wie beispielsweise Namen und Stichworten, die keinen Haupteintrag haben. Selbstverständlich ist die RGG4 auf alterungsbeständigem Papier gedruckt, solide fadengeheftet und in Buckramleinen gebunden. Die RGG4 erhielt von der Stiftung Buchkunst die Auszeichnung "Eines der schönsten Bücher 1998. Vorbildlich gestaltet in Satz, Druck, Bild und Einband."
Resumo:
The E3 ubiquitin ligase NEDD4-2 (encoded by the Nedd4L gene) regulates the amiloride-sensitive epithelial Na+ channel (ENaC/SCNN1) to mediate Na+ homeostasis. Mutations in the human β/γENaC subunits that block NEDD4-2 binding or constitutive ablation of exons 6-8 of Nedd4L in mice both result in salt-sensitive hypertension and elevated ENaC activity (Liddle syndrome). To determine the role of renal tubular NEDD4-2 in adult mice, we generated tetracycline-inducible, nephron-specific Nedd4L KO mice. Under standard and high-Na+ diets, conditional KO mice displayed decreased plasma aldosterone but normal Na+/K+ balance. Under a high-Na+ diet, KO mice exhibited hypercalciuria and increased blood pressure, which were reversed by thiazide treatment. Protein expression of βENaC, γENaC, the renal outer medullary K+ channel (ROMK), and total and phosphorylated thiazide-sensitive Na+Cl- cotransporter (NCC) levels were increased in KO kidneys. Unexpectedly, Scnn1a mRNA, which encodes the αENaC subunit, was reduced and proteolytic cleavage of αENaC decreased. Taken together, these results demonstrate that loss of NEDD4-2 in adult renal tubules causes a new form of mild, salt-sensitive hypertension without hyperkalemia that is characterized by upregulation of NCC, elevation of β/γENaC, but not αENaC, and a normal Na+/K+ balance maintained by downregulation of ENaC activity and upregulation of ROMK.
Resumo:
We studied profile of patients (n=1782) treated in specialized centers and general practice (GP) enrolled in methadone maintenance treatment (MMT) programs during 2001 in the Swiss Canton of Vaud. We found that GPs treated the majority of patients (76%). Specialized centers treated a higher proportion of patients with uncontrolled intravenous use of cocaine and heroin, and prescribed neuroleptics as concomitant medication three times more frequently than GPs. Patients treated in specialized centers were more likely to undergo screening for HIV, HBV, HCV, and receive complete HBV immunization. In conclusion, specialized centers are more likely to treat severely addicted patients and patients with a poor global assessment (physical, psychiatric, and social).
Resumo:
Adult height is a model polygenic trait, but there has been limited success in identifying the genes underlying its normal variation. To identify genetic variants influencing adult human height, we used genome-wide association data from 13,665 individuals and genotyped 39 variants in an additional 16,482 samples. We identified 20 variants associated with adult height (P < 5 x 10(-7), with 10 reaching P < 1 x 10(-10)). Combined, the 20 SNPs explain approximately 3% of height variation, with a approximately 5 cm difference between the 6.2% of people with 17 or fewer 'tall' alleles compared to the 5.5% with 27 or more 'tall' alleles. The loci we identified implicate genes in Hedgehog signaling (IHH, HHIP, PTCH1), extracellular matrix (EFEMP1, ADAMTSL3, ACAN) and cancer (CDK6, HMGA2, DLEU7) pathways, and provide new insights into human growth and developmental processes. Finally, our results provide insights into the genetic architecture of a classic quantitative trait.
Resumo:
BACKGROUND: Self-administered, general health risk screening questionnaires that are administered while patients wait in the doctor's office may be a reasonable and timesaving approach to address the requirements of preventive medicine in a typical 10-min medical visit. The psychometric characteristics of the Alcohol Use Disorders Identification Test (AUDIT) incorporated within a health questionnaire (H-AUDIT) have not been examined. METHODS: The reliability and validity of the self-administered AUDIT were compared between the H-AUDIT and the AUDIT used as a single scale (S-AUDIT) in 332 primary care patients. RESULTS: No major demographic or alcohol use characteristics were found between the 166 subjects who completed the H-AUDIT and the 166 individuals who completed the S-AUDIT. The test-retest reliability of the 166 subjects who completed the H-AUDIT [estimated by Spearman correlation coefficient at a 6-week interval (0.88), internal consistency (total correlation coefficients for all items ranged from 0.38 to 0.69; Cronbach alpha index 0.85), and the sensitivity and specificity of the H-AUDIT were used to identify at-risk drinkers' areas under receiver operating characteristic (0.77) and alcohol-dependent subjects' areas under receiver operating characteristic (0.89)] was similar to the same measurements obtained with the 166 individuals who completed the S-AUDIT. CONCLUSIONS: The AUDIT incorporated in a health risk screening questionnaire is a reliable and valid self-administered instrument to identify at-risk drinkers and alcohol-dependent individuals in primary care settings.
Resumo:
Background Morbidly obese patients are at high risk to develop gallstones, and rapid weight loss after bariatric surgery further enhances this risk. The concept of prophylactic cholecystectomy during gastric bypass has been challenged recently because the risk may be lower than reported earlier and because cholecystectomy during laparoscopic gastric bypass may be more difficult and risky. <p>Methods A review of prospectively collected data on 772 patients who underwent laparoscopic primary gastric bypass between January 2000 and August 2007 was performed. The charts of patients operated before 2004 were retrospectively reviewed regarding preoperative echography and histopathological findings.</p> <p>Results Fifty-eight (7.5%) patients had had previous cholecystectomy. In the remaining patients, echography showed gallstones or sludge in 81 (11.3%). Cholecystectomy was performed at the time of gastric bypass in 665 patients (91.7%). Gallstones were found intraoperatively in 25 patients (3.9%), for a total prevalence of gallstones of 21.2%. The age of patients with gallstones was higher than that of gallstone-free patients (43.5 vs 38.7 years, p < 0.0001). Of the removed specimens, 81.8% showed abnormal histologic findings, mainly chronic cholecystitis and cholesterolosis. Cholecystectomy was associated with no procedure-related complication, prolonged duration of surgery by a mean of 19 min (4-45), and had no effect on the duration of hospital stay. Cholecystectomy was deemed too risky in 59 patients (8.3%) who were prescribed a 6-month course of ursodeoxycolic acid.</p> <p>Conclusion Concomitant cholecystectomy can be performed safely in most patients during laparoscopic gastric bypass and does not prolong hospital stay. As such, it is an acceptable form of prophylaxis against stones forming during rapid weight loss. Whether it is superior to chemical prophylaxis remains to be demonstrated in a large prospective randomized study.</p>
Resumo:
Rapport de synthèse : Introduction : le vieillissement cutané est un processus biologique complexe auquel participe une exposition excessive au rayonnement ultraviolet du soleil. En particulier, les longueurs d'onde des rayons ultraviolets A et B (UV-A et UV-B) peuvent induire une augmentation de la synthèse de protéases, comme la métalloprotéinase matricielle 1 (MMP-1), qui est impliquée dans le processus de vieillissement. La thermothérapie par infrarouges, dont les longueurs d'onde sont plus longues que celles des UV, est largement utilisée à des fins thérapeutiques ou cosmétiques. Or, il a été démontré que les infrarouges en filtration aqueuse (IRFA) pouvaient induire une augmentation de la production de MMP-1 et par conséquent être nocifs. Il serait donc intéressant d'évaluer les effets des IRFA au niveau cellulaire et moléculaire. But Expérimental : étudier les effets des lampes à infrarouges en filtration aqueuse utilisées en clinique sur des fibroblastes cutanés humains en culture, afin d'analyser l'expression du gène codant pour la protéine MMP-1. Méthode : des fibroblastes cutanés humain ont été irradiés d'une part avec approximativement 88% d'IRFA (780-1400 nm) et 12% de lumière rouge (LR, 665-780 nm) avec 380 mW/cm2 IRFA(+LR) (333 mW/cm2 IRFA) et d'autre part avec des UV-A comme contrôle. Des courbes de survie cellulaire ont été établies après une exposition allant de 15 minutes à 8 heures au IRFA(+LR) (340-10880 J/cm2 wIRA(+RL), 300-9600 J/cm2 wIRA) ou de 15 à 45 minutes aux UV-A(+BL) (25-75 J/cm2 UV-A(+BL). L'induction de l'ARNm du gène de la MMP-1 a été analysé dans les fibroblastes cutanés humain à deux températures physiologiques (30°C et 37°C) lors d'expositions uniques de 15 à 60 minutes aux IRFA(+LR) (340-1360 J/cm2 IRFA(+LR), 300-1200 J/cm2 IRFA) ou de 30 minutes aux UV-A(+BL) (50 J/cm2 UVA(+BL)). De plus, nous avons effectué des irradiations répétées, une a chaque passage cellulaire jusqu'au passage. 10 de 15 minutes d'IRFA(+LR) 340 J/cm2 IRFA(+LR), 300 J/cm2 IRFA) . Résultats : une exposition unique aux UV-A (+BL) entraîne chez des fibroblastes cutanés humains une augmentation de la mort cellulaire, ainsi qu'une forte augmentation de l'expression du gène codant pour la MMP-1. L'augmentation mise en évidence pour cet ARNm varie en fonction de la technique utilisée : elle est de 11 ± 1 fois par RT-PCR classique, de 76 ± 2 fois par RT-PCR quantitative à 30°C, et de 75 ± 1 fois par RT-PCR quantitative à 37°C. Par contre, une exposition unique ou répétée aux IRFA (+LR) n'induit aucune augmentation de la mort cellulaire, ni de l'expression de l'ARNm de la MMP-1 chez ces fibroblastes. Conclusions : les résultats de cette étude montrent que, contrairement aux rayons ultraviolets, les IRFA (+LR) ne semblent impliqués ni dans le vieillissement, ni dans la mort cellulaire, même utilisés à des doses très élevées. Ces résultats sont en accord avec certaines investigations in vivo montrant une induction de MMP-1 par des UV et non des infrarouges. Ces dernières études suggèrent d'ailleurs plutôt un rôle protecteur des IRFA (+LR).
Resumo:
An important activity of mucosal surfaces is the production of antibodies (Abs) referred to as secretory immunoglobulin A (SIgA) that serve as a first line of defense to repel pathogenic microorganisms and provide a finely tuned balance to guarantee controlled survival of essential commensal bacteria. By excluding bacteria from the epithelial cell, SIgA participates in the cross-talk between the host and its intestinal content, ensuring appropriate homeostasis under normal conditions. Besides the classical view of immune exclusion function, SIgA Abs exhibit the striking feature to adhere to gastrointestinal M cells residing in the follicle-associated epithelium in organized structures called Peyer's patches. Selective binding of SIgA results in transport across the microfold (M) cells, a process that facilitates the association of the Ab with dendritic cells (DCs) located in the underlying subepithelial dome region of Peyer's patches. Limited entry of free SIgA and SIgA-coated bacteria via this pathway is crucial to the modulation of local immune responses in an environment that limits the onset of pro-inflammatory circuits. Such a mechanism would ensure homeostasis by allowing antigen recognition under neutralized conditions and by avoiding tissue dissemination, two features that endow SIgA with non-inflammatory properties in the mucosal environment.
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There are many negative impacts of obesity on fertility. Obese couples present decreased sperm count, decreased ovulation and conception rates, increased erectile dysfunction and spontaneous abortion rate as well as increased maternal and foetal complications of pregnancy. Moreover, obesity tends to decrease response to fertility treatments. Fortunately, intensive lifestyle modifications can restore fertility while decreasing pregnancy complications risk. With the increasing trend of obesity to affect young populations, taking care of these infertile couples rapidly is capital to restore fertility and decrease its related pregnancy complications.