125 resultados para person lifter


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We analyze interviewer related nonresponse differences in face-to-face surveys distinguishing three types of interviewers: those who have previous experience with the same high standard cross-sectional survey ("experienced"), those who were chosen by the survey agency to complete refusal conversions ("seniors"), and usual interviewers. The nonresponse components are obtaining household contact, target person contact, and target person cooperation. In addition we examine if interviewer homogeneity with respect to these components is different across the three interviewer groups. Data come from the European Social Survey (ESS) contact forms from four countries which participated during the three rounds 2002/04/06 and used the same survey agency that in turn used to some extent the same interviewers. To analyze interviewer effects, we use discrete two-level models. We find some evidence of better performance by both senior and experienced interviewers and indications of greater homogeneity for nonresponse components, especially for those that contain room for improvement. Surprisingly, the senior interviewers do not outperform those experienced. We conclude that survey agencies should make more efforts to decrease the comparatively high interviewer turnover.

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Between 1984 and 2006, 12 959 people with HIV/AIDS (PWHA) in the Swiss HIV Cohort Study contributed a total of 73 412 person-years (py) of follow-up, 35 551 of which derived from PWHA treated with highly active antiretroviral therapy (HAART). Five hundred and ninety-seven incident Kaposi sarcoma (KS) cases were identified of whom 52 were among HAART users. Cox regression was used to estimate hazard ratios (HR) and corresponding 95% confidence intervals (CI). Kaposi sarcoma incidence fell abruptly in 1996-1998 to reach a plateau at 1.4 per 1000 py afterwards. Men having sex with men and birth in Africa or the Middle East were associated with KS in both non-users and users of HAART but the risk pattern by CD4 cell count differed. Only very low CD4 cell count (<50 cells microl(-1)) at enrollment or at HAART initiation were significantly associated with KS among HAART users. The HR for KS declined steeply in the first months after HAART initiation and continued to be low 7-10 years afterwards (HR, 0.06; 95% CI, 0.02-0.17). Thirty-three out of 52 (63.5%) KS cases among HAART users arose among PWHA who had stopped treatment or used HAART for less than 6 months.

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To test hypotheses about the universality of personality traits, college students in 50 cultures identified an adult or college-aged man or woman whom they knew well and rated the 11,985 targets using the 3rd-person version of the Revised NEO Personality Inventory. Factor analyses within cultures showed that the normative American self-report structure was clearly replicated in most cultures and was recognizable in all. Sex differences replicated earlier self-report results, with the most pronounced differences in Western cultures. Cross-sectional age differences for 3 factors followed the pattern identified in self-reports, with moderate rates of change during college age and slower changes after age 40. With a few exceptions, these data support the hypothesis that features of personality traits are common to all human groups.

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Vocational rehabilitation is by definition a multidisciplinary intervention in a process linked to the facilitation of return to work or to the prevention of loss of the work. Clinical staff in contact with a person who has lost his job (general practitioner, specialized physician) must promote vocational rehabilitation. Medical rehabilitation for those with disabilities, whether new or old, has to be followed without delay by vocational rehabilitation. It is even better if these two intertwined processes are overlapping. They involve many professionals including physiotherapists, occupational therapists, psychologists, vocational trainers, job counsellors, teachers, case-managers, job placement agencies. Vocational rehabilitation has a financial cost, borne by many state organizations (security, social system, social affairs) as well as by employers and private insurances, which are in case of accident, concerned by this process. However, the evidence suggests that this is recouped 2- to 10-fold as suggested by the British Society of Rehabilitation Medicine

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BACKGROUND: This study compared the incidence of fatal and nonfatal AIDS and non-AIDS events in HIV-positive individuals with a CD4 cell count more than 350  cells/μl among viral load strata: low (<500  copies/ml), intermediate (500-9999.9  copies/ml) and high (≥ 10000  copies/ml). METHODS: Individuals contributed person-years at risk if their most recent CD4 cell count was more than 350  cells/μl. Follow-up was censored if their CD4 cell count dropped below 350  cells/μl. Poisson regression analysis investigated the relationship between viraemia and the incidence of AIDS and non-AIDS events. RESULTS: Three hundred and fifty-four AIDS events occurred during 51 732  person-years of follow-up (PYFU), crude incidence rate of AIDS across the three strata was 0.53, 0.90 and 2.12 per 100 PYFU, respectively. After adjustment, a higher rate of AIDS was observed in individuals with moderate [incidence rate ratio (IRR) 1.44, 1.02-2.05, P = 0.03] and high viraemia had a higher rate (IRR 3.91, 2.89-5.89, P < 0.0001) compared with low viraemia. Five hundred and seventy-two non-AIDS events occurred during 43 784 PYFU, the crude incidence rates were 1.28, 1.52, and 1.38 per 100 PYFU, respectively. After adjustment, particularly for age, region of Europe and starting combination antiretroviral therapy, there was a 61% (IRR 1.61, 1.21-2.14, P = 0.001) and 66% (IRR 1.66, 1.17-2.32, P = 0.004) higher rate of non-AIDS in individuals with intermediate and high viraemia compared with low viraemia. CONCLUSION: In individuals with a CD4 cell count more than 350  cells/μl, an increased incidence of AIDS and a slightly increased incidence of non-AIDS was found in those with uncontrolled viral replication. The association with AIDS was clear and consistent. However, the association with non-AIDS was only apparent after adjustment and no differences were observed between intermediate and high viraemia.

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ZUSAMMENFASSUNG Gegenstand dieser Arbeit sind rund hundert rotfigurige Darstellungen von den beiden als Lutrophoren bezeichneten Tongefässen, der dreihenkligen Lutrophoros-Hydria (LH) und der zweihenkligen Lutrophoros-Amphora (LA). Die Untersuchung geht von der Prämisse aus, dass Darstellungen der Lutrophoros einen gewissen Variantenreichtum des Brauchtums widerspiegeln können, sonst aber verbindlichen, in sich schlüssigen Vorstellungen entsprechen, die sich die Gemeinschaft von diesem Ritualobjekt macht. In Anlehnung an die herrschende Meinung wird zudem vorausgesetzt, dass LA und LH ausschliesslich im nuptialen und funeralen Bereich vorkommen, doch ist bisher in der archäologischen Forschung ihre Rolle im einzelnen ungeldärt. Anhand von literarischen Quellen und ikonographischem Material wird untersucht, inwiefern sich LA und LH in ihrer Verwendung und Bedeutung in bezug auf Hochzeit und Begräbnis unterscheiden und inwieweit der Begrifif loutrophóros auf sie zutrifft. KAPITEL I Nach frühen Quellentexten muss die Bezeichnung loutrophóros im Hochzeitsritual für eine Person und beim Begräbnis eines ehelos verstorbenen Mannes für ein Objekt verwendet worden sein. In späteren Zeugnissen wird ergänzend die Lutrophoros für die Hochzeit als hydria-ähnliches Gefäss bezeichnet, ebenso die Lutrophoros auf dem Grab; für letztere wird zusätzlich eine Kinderfigur mit Wassergefäss vorgeschlagen, was archäologisch bislang nicht bezeugt ist. Die Aussagen der Texte zum Begriff loutrophóros stimmen trotz verschiedener Widersprüche im Gesamten darin überein, dass die Aufstellung der Lutrophoros auf dem Grab von ehelos Verstorbenen eine Entsprechung zum Ritual für Hochzeitsleute darstellt; die rituelle Verwendung der Lutrophoros auf dem Grab muss also eine nuptiale Bedeutung haben. Die Untersuchung des Begriffs loutrá (,,Hoch- zeitsba") im nuptialen Bereich zeigt, dass die Lutrophoros in engem Zusammenhang mit der Quellnymphe Kallirrhoë, der Braut - nýmphè genannt - und dem Heiligtum der Nymphe, dem Hauptfundort der Lutrophoren, gesehen werden muss; allerdings bleibt die spezifische Bedeutung der loutrá ungewiss. Am ehesten werden sie dem Gedeihen der neu entstandenen Verbindung gedient haben, die sich in Anlehnung an Hesiods Werke und Tage als Neugründung eines oíkos oder als Weiteiterführung des väterlichen oíkos durch den Bräutigam umschreiben lässt. Für die bislang immer wieder vorgeschlagenen Deutungen der loutrá als Ritual für Fruchtbarkeit oder zur Reinigung gibt es frühestens ab dem 4. ]h. v. Chr. Hinweise. Die Untersuchung des Begriffs loutrá für die Waschung vor der Bestattung und ein Vergleich zwischen verschiedenen Bezeichnungen für Grab- spenden (choaí, loibaí, loutrá) und der aufgestellten Lutrophoros auf dem Grab führen entgegen bisheriger Auffassungen zum Schluss, dass die Lutrophoros auf dem Grab als Entsprechung zum Hochzeitsritual gesehen wurde und dass diesem Brauch die für Athen bekannte Vorstellung zugrunde liegt, die Verstorbenen zufrieden zu stellen. Die aufgestellte Lutrophoros könnte zum Ausdruck bringen, dass die Hinterbliebenen das der verstorbenen Person zustehende Recht auf Verehelichung gebilligt hätten. Kapitel II Beim ikonographischen Material, das sich hauptsächlich aus Vasenbildern zusammensetzt, stehen die dargestellten Gefässvarianten LA und LH im Zentrum. Nach dem ikonographischen Modell von C. Bérard fassen wir die dargestellten LA und LH im linguistischen Sinn als ikonische Zeichen auf, die nicht weiter zerlegbar sind; LA und LH stellen je eine ,,unité formelle minimale " dar. Die zentrale Frage lautet, ob Bedeutung und Verwendung der beiden ,,unités formelles minimales" LH und LA - trotz ihrer unterschiedlichen Form -in bezug auf die Funktion der loutrophóros bei der Hochzeit und beim Begräbnis ehelos Verstorbener übereinstimmen oder ob die unterschiedliche Form von LA und LH zum Ausdruck bringen soll, dass sie eben gerade nicht die gleiche Funktion haben. Beide Auffassungen sind in der bisherigen Forschung stark vertreten: R Wolters und seine Anhänger gehen davon aus, dass LA und LH gleichwertig sind; G. Kokula und mit ihr andere nehmen eine unterschiedliche, geschlechtsspezifische Verwendung an. In einer ersten formalen Analyse werden Darstellungen von LA und LH auf Lutrophoren, Lebetes gamikoi und Hydrien untersucht. Folgende Skizze zeigt die bekannten Kombinationen von dargestellten Lutrophoren: Aus der formalen Analyse lassen sich vier Schlüsse ziehen: - (ia.b) In der Regel entsprechen sich Bildträger und Bildelement; dieser Kombination muss eine Absicht zugrunde liegen, sie kann nicht willkürlich sein. - (2) Zwei LA mit Darstellungen einer LH (49 Abb. 4oa.b; 50 Abb. 4ia.b) sprechen dafür, dass im Verwendungsbereich der LA auch die LH vorkommen kann; im Gegensatz dazu fehlen aber Darstellungen einer LA auf einer LH, was vermuten lässt, dass im Verwendungsbereich der LH keine LA gebraucht wurden. - (3a.b) Zwei Darstellungen zeigen jede Variante für sich in zwei Exemplaren in der Funktion als Wasserbehälter: zwei LH (I7 Abb. 61b.c; 6za. b); zwei LA (12 Abb. 46. 47a.b); im Gegensatz dazu kommen aber beide Varianten gemeinsam in der Funktion als Wasserbehälter nicht vor, vermutlich hat sich der Anwendungsbereich der beiden Varianten unterschieden. (4a.b) Zwei Darstellungen, die beide Varianten gemeinsam zeigen, einmal im Miniaturformat (50 Abb. 41a.b), das andere Mai in monumentaler Grösse (I Abb. 1) - also nicht als Wasserbehälter -, lassen den Schluss zu, dass beide Varianten ein gemeinsames Merkmal haben müssen. Allein die formale Analyse zeigt, dass die von P Wolters angenommene Gleichwertigkeit nicht zutreffen kann. Es muss eine unterschiedliche Verwendung gegeben haben, wie bereits G. Kokula vermutet. In einer zweiten Analyse werden die Darstellungen nach der von P Bruneau vorgeschlagenen Methode in fünf Gruppen mit gleichem Schema aufgelisret. Hier wird die dargestellte LA oder LH im Vergleich zur Gesamtdarstellung ausgewertet, ohne die inhaltliche Klassifizierung vorauszusetzen. In einer Gruppe gesondert werden alle Lutrophorendarstellungen untersucht, die thematisch eindeutig zum funeralen Bereich gehören. Die aus der ersten Analyse gewonnene Annahme, dass sich LA und LH in der Verwendung unterscheiden, wird durch die zweite Analyse bestätigt und präzisiert. Für die LA kann keine eindeutige hochzeitliche Verwendung nachgewiesen werden; die LH ist das eigentliche Hochzeitsgefäss. Darüber hinaus zeigt die Untersuchung, dass alle Darstellungen einer LH oder LA inhaltlich dem nuptialen oder funeralen Kontext zugeordnet werden können; gemäss den Darstellungen wurden LA und LH nur bei Hochzeit oder Begräbnis verwendet. Nach dem hier vorgestellten Modell machen LA und LH als ikonische Zeichen eine doppelte Aussage. Sie verweisen einerseits auf den Inhalt, das hochzeitliche Wasser, und darin sind sie bedeutungsgleich. Andererseits beziehen sie sich auf die Adressaten: die LA kommt für Hochzeitsleute nicht in Frage, ihre Verwendung ist auf ehelos Verstorbene beschränkt. Die LH, das Ritualobjekt der Hochzeitsleute, kann vereinzelt auch für Verstorbene gebraucht werden. Diese zunächst irritierende Beobachtung stimmt mit den Texten gut überein, aus denen hervorgeht, dass im Ritual für ehelos Verstorbene eine Entsprechung zum Hochzeitsritual liegt; seine Bedeutung muss daher ebenfalls nuptial sein. Die Kombination von hochzeitlichen und funeralen Elementen ist daher nach dem hier vorgeschlagenen Modell im Funeralbereich - und zwar nur dort - möglich. Ebenfalls in Übereinstimmung mit den Texten lassen sich die beiden Darstellungen erklären, die LA und LH gemeinsam im Miniaturformat oder in monumentaler Grösse zeigen. Da nämlich die Mitgabe der Lutrophoros für ehelos Verstorbene auf die hochzeitlichen loutrá verweist, haben beide Gefässvarianten trotz der unterschiedlichen Verwendung eine gleichwertige Bedeutung, und daraus erklärt sich die gemeinsame Darstellung beider Varianten in einem Format, das die rituelle Verwendung ausschliesst. Durch die zweíte Analyse wird die Auffassung der geschlechtsspezifischen Verwendung von G. Kokula entkräftet. LA und LH unterscheiden sich zwar in der Verwendung, diese ist jedoch entgegen bisheriger Annahmen nicht symmetrisch. KAPITEL III Der Vergleich zwischen literarischer und ikonographischer Überlieferung zeigt einerseits das bekannte Problem, dass beide Bildelemente LA und LH nicht zweifelsfrei dem Begriff loutrophóros zugewiesen werden können. Andererseits aber stimmen Bilder und Texte in bezug auf die rituelle Funktion der loutrophóros bei Hochzeit und Begräbnis in einem hohen Mass überein, so dass widersprüchliche Aussagen nicht mehr so stark ins Gewicht fallen wie bislang. Die von einigen Lexikographen - entgegen der íkonographisch dokumentierten LA - vorgeschlagene Kinderstatue als loutrophóros auf dem Grab ehelos Verstorbener beruht vermutlich auf der Auffassung, dass sich das Erscheinungsbild der loutrophóros als Person beziehungsweise Gestalt im Hochzeíts- und Begräbnisritual entspreche. Bei dieser erst in späterer Zeit auftretenden Meinung wird deutlich, dass der ursprünglich adjektivischen Verwendung von loutrophóros, gemäss welcher bei Hochzeit und Begräbnis völlig verschiedene Wasserträger möglich sind, nicht mehr Rechnung getragen wird. KAPITEL IV Die aus den literarischen Quellen und der ikonographischen Überlieferung gezogenen Schlussfolgerungen können auch gegenüber weiteren archäologischen Gesichtspunkten, wie Gefässentwieklung und Fundorte, aufrecht erhalten bleiben. Damit würde das hier vertretene Modell unserer Forderung Rechnung tragen, dass die mit einem Ritualobjekt (hier LH und LA) verbundenen Vorstellungen kohärent sein müssen, aber eine gewisse Bandbreite von rituellen Ausführungsmodalitäten zulassen.

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BACKGROUND: Metabolic complications, including cardiovascular events and diabetes mellitus (DM), are a major long-term concern in human immunodeficiency virus (HIV)-infected individuals. Recent genome-wide association studies have reliably associated multiple single nucleotide polymorphisms (SNPs) to DM in the general population. METHODS: We evaluated the contribution of 22 SNPs identified in genome-wide association studies and of longitudinally measured clinical factors to DM. We genotyped all 94 white participants in the Swiss HIV Cohort Study who developed DM from 1 January 1999 through 31 August 2009 and 550 participants without DM. Analyses were based on 6054 person-years of follow-up and 13,922 measurements of plasma glucose. RESULTS: The contribution to DM risk explained by SNPs (14% of DM variability) was larger than the contribution to DM risk explained by current or cumulative exposure to different antiretroviral therapy combinations (3% of DM variability). Participants with the most unfavorable genetic score (representing 12% and 19% of the study population, respectively, when applying 2 different genetic scores) had incidence rate ratios for DM of 3.80 (95% confidence interval [CI], 2.05-7.06) and 2.74 (95% CI, 1.53-4.88), respectively, compared with participants with a favorable genetic score. However, addition of genetic data to clinical risk factors that included body mass index only slightly improved DM prediction. CONCLUSIONS: In white HIV-infected persons treated with antiretroviral therapy, the DM effect of genetic variants was larger than the potential toxic effects of antiretroviral therapy. SNPs contributed significantly to DM risk, but their addition to a clinical model improved DM prediction only slightly, similar to studies in the general population.

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CONTEXT: Data regarding the association between subclinical hypothyroidism and cardiovascular disease outcomes are conflicting among large prospective cohort studies. This might reflect differences in participants' age, sex, thyroid-stimulating hormone (TSH) levels, or preexisting cardiovascular disease. OBJECTIVE: To assess the risks of coronary heart disease (CHD) and total mortality for adults with subclinical hypothyroidism. DATA SOURCES AND STUDY SELECTION: The databases of MEDLINE and EMBASE (1950 to May 31, 2010) were searched without language restrictions for prospective cohort studies with baseline thyroid function and subsequent CHD events, CHD mortality, and total mortality. The reference lists of retrieved articles also were searched. DATA EXTRACTION: Individual data on 55,287 participants with 542,494 person-years of follow-up between 1972 and 2007 were supplied from 11 prospective cohorts in the United States, Europe, Australia, Brazil, and Japan. The risk of CHD events was examined in 25,977 participants from 7 cohorts with available data. Euthyroidism was defined as a TSH level of 0.50 to 4.49 mIU/L. Subclinical hypothyroidism was defined as a TSH level of 4.5 to 19.9 mIU/L with normal thyroxine concentrations. RESULTS: Among 55,287 adults, 3450 had subclinical hypothyroidism (6.2%) and 51,837 had euthyroidism. During follow-up, 9664 participants died (2168 of CHD), and 4470 participants had CHD events (among 7 studies). The risk of CHD events and CHD mortality increased with higher TSH concentrations. In age- and sex-adjusted analyses, the hazard ratio (HR) for CHD events was 1.00 (95% confidence interval [CI], 0.86-1.18) for a TSH level of 4.5 to 6.9 mIU/L (20.3 vs 20.3/1000 person-years for participants with euthyroidism), 1.17 (95% CI, 0.96-1.43) for a TSH level of 7.0 to 9.9 mIU/L (23.8/1000 person-years), and 1.89 (95% CI, 1.28-2.80) for a TSH level of 10 to 19.9 mIU/L (n = 70 events/235; 38.4/1000 person-years; P <.001 for trend). The corresponding HRs for CHD mortality were 1.09 (95% CI, 0.91-1.30; 5.3 vs 4.9/1000 person-years for participants with euthyroidism), 1.42 (95% CI, 1.03-1.95; 6.9/1000 person-years), and 1.58 (95% CI, 1.10-2.27, n = 28 deaths/333; 7.7/1000 person-years; P = .005 for trend). Total mortality was not increased among participants with subclinical hypothyroidism. Results were similar after further adjustment for traditional cardiovascular risk factors. Risks did not significantly differ by age, sex, or preexisting cardiovascular disease. CONCLUSIONS: Subclinical hypothyroidism is associated with an increased risk of CHD events and CHD mortality in those with higher TSH levels, particularly in those with a TSH concentration of 10 mIU/L or greater.

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BACKGROUND: Straylight gives the appearance of a veil of light thrown over a person's retinal image when there is a strong light source present. We examined the reproducibility of the measurements by C-Quant, and assessed its correlation to characteristics of the eye and subjects' age. PARTICIPANTS AND METHODS: Five repeated straylight measurements were taken using the dominant eye of 45 healthy subjects (age 21-59) with a BCVA of 20/20: 14 emmetropic, 16 myopic, eight hyperopic and seven with astigmatism. We assessed the extent of reproducibility of straylight measures using the intraclass correlation coefficient. RESULTS: The mean straylight value of all measurements was 1.01 (SD 0.23, median 0.97, interquartile range 0.85-1.1). Per 10 years of age, straylight increased in average by 0.10 (95%CI 0.04 to 0.16, p < 0.01]. We found no independent association of refraction (range -5.25 dpt to +2 dpt) on straylight values (0.001; 95%CI -0.022 to 0.024, p = 0.92). Compared to emmetropic subjects, myopia reduced straylight (-.011; -0.024 to 0.02, p = 0.11), whereas higher straylight values (0.09; -0.01 to 0.20, p = 0.09) were observed in subjects with blue irises as compared to dark-colored irises when correcting for age. The intraclass correlation coefficient (ICC) of repeated measurements was 0.83 (95%CI 0.76 to 0.90). CONCLUSIONS: Our study showed that straylight measurements with the C-Quant had a high reproducibility, i.e. a lack of large intra-observer variability, making it appropriate to be applied in long-term follow-up studies assessing the long-term effect of surgical procedures on the quality of vision.

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We want to shed some light on the development of person mobility by analysing the repeated cross-sectional data of the four National Travel Surveys (NTS) that were conducted in Germany since the mid seventies. The above mentioned driving forces operate on different levels of the system that generates the spatial behaviour we observe: Travel demand is derived from the needs and desires of individuals to participate in spatially separated activities. Individuals organise their lives in an interactive process within the context they live in, using given infrastructure. Essential determinants of their demand are the individual's socio-demographic characteristics, but also the opportunities and constraints defined by the household and the environment are relevant for the behaviour which ultimately can be realised. In order to fully capture the context which determines individual behaviour, the (nested) hierarchy of persons within households within spatial settings has to be considered. The data we will use for our analysis contains information on these three levels. With the analysis of this micro-data we attempt to improve our understanding of the afore subsumed macro developments. In addition we will investigate the prediction power of a few classic sociodemographic variables for the daily travel distance of individuals in the four NTS data sets, with a focus on the evolution of this predictive power. The additional task to correctly measure distances travelled by means of the NTS is threatened by the fact that although these surveys measure the same variables, different sampling designs and data collection procedures were used. So the aim of the analysis is also to detect variables whose control corrects for the known measurement error, as a prerequisite to apply appropriate models in order to better understand the development of individual travel behaviour in a multilevel context. This task is complicated by the fact that variables that inform on survey procedures and outcomes are only provided with the data set for 2002 (see Infas and DIW Berlin, 2003).

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Familial searching consists of searching for a full profile left at a crime scene in a National DNA Database (NDNAD). In this paper we are interested in the circumstance where no full match is returned, but a partial match is found between a database member's profile and the crime stain. Because close relatives share more of their DNA than unrelated persons, this partial match may indicate that the crime stain was left by a close relative of the person with whom the partial match was found. This approach has successfully solved important crimes in the UK and the USA. In a previous paper, a model, which takes into account substructure and siblings, was used to simulate a NDNAD. In this paper, we have used this model to test the usefulness of familial searching and offer guidelines for pre-assessment of the cases based on the likelihood ratio. Siblings of "persons" present in the simulated Swiss NDNAD were created. These profiles (N=10,000) were used as traces and were then compared to the whole database (N=100,000). The statistical results obtained show that the technique has great potential confirming the findings of previous studies. However, effectiveness of the technique is only one part of the story. Familial searching has juridical and ethical aspects that should not be ignored. In Switzerland for example, there are no specific guidelines to the legality or otherwise of familial searching. This article both presents statistical results, and addresses criminological and civil liberties aspects to take into account risks and benefits of familial searching.

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BACKGROUND: Low socioeconomic status (SES) is consistently associated with higher mortality in high income countries. Only few studies have assessed this association in low and middle income countries, mainly because of sparse reliable mortality data. This study explores SES differences in overall and cause-specific mortality in the Seychelles, a rapidly developing small island state in the African region. METHODS: All deaths have been medically certified over more than two decades. SES and other lifestyle-related risk factors were assessed in a total of 3246 participants from three independent population-based surveys conducted in 1989, 1994 and 2004. Vital status was ascertained using linkage with vital statistics. Occupational position was the indicator of SES used in this study and was assessed with the same questions in the three surveys. RESULTS: During a mean follow-up of 15.0 years (range 0-23 years), 523 participants died (overall mortality rate 10.8 per 1000 person-years). The main causes of death were cardiovascular disease (CVD) (219 deaths) and cancer (142 deaths). Participants in the low SES group had a higher mortality risk for overall (HR = 1.80; 95% CI: 1.24-2.62), CVD (HR = 1.95; 1.04-3.65) and non-cancer/non-CVD (HR = 2.14; 1.10-4.16) mortality compared to participants in the high SES group. Cancer mortality also tended to be patterned by SES (HR = 1.44; 0.76-2.75). Major lifestyle-related risk factors (smoking, heavy drinking, obesity, diabetes, hypertension, hypercholesterolemia) explained a small proportion of the associations between low SES and all-cause, CVD, and non-cancer/non-CVD mortality. CONCLUSIONS: In this population-based study assessing social inequalities in mortality in a country of the African region, low SES (as measured by occupational position) was strongly associated with overall, CVD and non-cancer/non-CVD mortality. Our findings support the view that the burden of non-communicable diseases may disproportionally affect people with low SES in low and middle income countries.

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Background: The realization of life's transitory nature, i.e., 'transitoriness', is an experience that patients who arediagnosed with cancer may have. Transitoriness constitutesa challenging situation for cancer patients, theirrelatives, and healthcare professionals. Although issuesregarding life's finitude and associated outcomes havebeen described in related concepts such as deathawareness, the concept of transitoriness remains vague.This paper will present attributes, outcomes, and antecedentsof this concept.Review methods: Rodgers' (2000) evolutionary conceptanalysis was utilized to explore the concept of 'transitoriness',which requires the review of at least 20% of theidentified relevant publications. A total of 239 articles wereidentified as being relevant. Of this total number, 27% (66articles) were selected, reviewed and analyzed.Findings: Three main themes emerged that describe theconcept of 'transitoriness'. They were 'awareness oflife's finitude', 'anxiety' and 'change'. On the one hand,the confrontation with life's finitude provokes existentialfear and anxiety in the person. On the other hand,persons have the possibility of re-assessing their lifesituation. Thus, they can identify and explore newavenues for coping.Conclusion and clinical relevance: The identification ofthe attributes of 'transitoriness', i.e., awareness, anxiety,and change, will help clinicians to better understand cancerpatients' experience of their illness situation. It will also bepossible to better support cancer patients in their copingprocess. Research that can foster the development ofinterventions that can enhance patients' healthcare experiencewill be promoted.

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L'émergence des nouvelles technologies de la reproduction (NTR) est allée de pair avec un certain nombre de discours. Un discours promettant d'une part une extension de la palette de choix reproductifs des individus, une extension de leur liberté et de leur autonomie reproductives, dont la forme la plus extrême peut se traduire par la formule : un enfant quand je veux et comme je veux. D'autre part, un discours annonçant une série de « catastrophes » à venir, telles que l'effondrement de l'institution de la famille et la modification de l'espèce humaine. En d'autres termes, une tension entre promesses et catastrophes qui place les sociétés contemporaines face à de nombreux défis sociaux, politiques et éthiques, notamment quant à la question de la régulation de la PMA (procréation médicalement assistée) : qui peut y avoir accès ? Quelles techniques doit-on autoriser ? Ou au contraire limiter ? Tant de questions auxquelles aucune réponse simple et évidente n'existe. La diversité des réponses législatives quant à ces questions illustre cette complexité. L'éthique peut, ici, jouer un rôle fondamental. Sans toutefois prétendre donner des réponses toutes faites et facilement applicables, elle offre un espace de réflexion, le privilège de prendre une certaine distance face à des enjeux contemporains. C'est dans cette perspective que nous avons ancré ce travail de recherche en questionnant les enjeux éthiques de la PMA à partir d'une perspective de justice. Toutefois, au sein des études en bioéthique, majoritairement issues de la tradition libérale, la tension énoncée précédemment mène la bioéthique à justifier un certain nombre d'inégalités plutôt que de veiller à les dépasser. Ainsi, une évaluation de la pratique de la PMA à partir d'une perspective de la justice, exige, au préalable, une réévaluation du concept même de justice. Ce faisant, par une articulation entre l'éthique du care de Joan Tronto et l'approche des capabilités de Martha Nussbaum qui placent la vulnérabilité au coeur de la personne, nous avons proposé une conception de la justice fondée sur une anthropologie de la vulnérabilité. Cette conception nous permet d'identifier, dans le cadre de la pratique de la PMA en Suisse et en partant de la loi sur la procréation assistée (LPMA), les constructions normatives qui mènent à la non-reconnaissance et, ce faisant, à la mise à l'écart, de certaines formes de vulnérabilité : une vulnérabilité générique et une vulnérabilité socio-économique. Traitant la question de la vulnérabilité générique principalement, nos analyses ont une incidence sur les conceptions de la famille, du bien de l'enfant, de la femme et de la nature, telles qu'elles sont actuellement véhiculées par une conception naturalisée de la PMA. Répondre aux vulnérabilités identifiées, en veillant à leur donner une place, signifie alors déplacer ces conceptions naturalisées, afin que les vulnérabilités soient intégrées aux pratiques sociales et que les exigences de justice soient ainsi remplies. - The emergence of assisted reproductive technologies (ART) came along with several discourses. On the one hand a discourse promising an extension of the individuals' reproductive choices, their procreative liberty and autonomy. On the other hand a discourse announced a series of disasters to come such as the collapse of the family institution and the modification of human kind. In other words, a growing tension appears between promises and disasters and contemporary societies are facing inevitable social, political and ethical challenges, in particular with regard to the issue of ART regulation: who has access? What procedures should be authorized? Which ones should be limited? These complex questions have no simple or obvious answers. The variety of legislative responses to these questions highlights complexity. Ethics can play a fundamental role, and without claiming to give simple answers, also offer a space for reflection as well as the privilege to distance itself with regard to contemporary issues. It is in this perspective that this study questions the ethical considerations of ART in a perspective of justice. However, in previous studies in bioethics mainly following a liberal tradition, previously mentioned tension has lead bioethics to justify some inequalities instead of trying to overcome them. As a consequence, evaluating practices of ART from a perspective of justice requires to first reevaluate the concept of justice itself. In doing so we offer a conception of justice founded on the anthropology of vulnerability. This conception draws on an articulation of the ethic of care of Joan Tronto and the capability approach of Martha Nussbaum, which places vulnerability at the center of the person. This conception allows us to identify, within the framework of ARTS in Switzerland and starting with the laws of medically assisted procreation (LPMA), some normative constructions. These constructions lead to the non-recognition and the disregard of some forms of vulnerability: a generic vulnerability as well as socio-economic counterpart. Focusing mainly on the issue of generic vulnerability, our analysis has implications for the conceptions of family, the best interests of the child, woman, and nature in the way they are defined in a naturalized conception of ART. Responding to such failures by taking into account these vulnerabilities thus means to move these conceptions in order for vulnerabilities to be integrated in social practices and requirements for justice to be fulfilled.

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Résumé : Le suicidant, sa famille et son médecin. - Dans une lignée systémique, nous avons à nous demander quelle représentation du suicide ont les suicidants par rapport à l'acte lui-même et par rapport à l'impact que ces mêmes actes ont sur leur famille. D'autre part, il convient de nous interroger sur les représentations que chaque membre de la famille peut construire de l'acte suicidaire lui-même, du sens qu'il revêt pour le jeune et les proches. Notre expérience de psychiatres dans un hôpital général nous amène à nous questionner aussi sur les représentations de cet acte chez les professionnels qui offrent des soins aigus somatiques et qui luttent pour la vie lorsque les patients eux ont opté pour la mort. Ce geste nous envoie un signal fort de perte d'espoir et d'absence de perspectives futures chez les suicidants. Il nous renvoie aussi à la question de la mort chez les médecins formés à lutter pour la vie. L'acte suicidaire est un geste violent qui renvoie aux soignants un sentiment d'impuissance et pour lequel ils se sentent démunis. Nous aborderons dans une première partie l'attitude adoptée dans le service de psychiatrie de liaison à Lausanne. Nous exposerons ensuite quelques pistes de réflexion sur la prise en charge des suicidants dans un effort de compréhension systémique. Une responsabilité majeure éthique et humaine nous incombe.Summary : The suicidal person, his family and his doctor. - In a systemic lineage, we have to ask ourselves what representation of suicide do people with suicidal tendencies have, and what is the impact of suicide on their families and their doctor. On the other hand, it is advisable to ask ourselves what does suicide mean to their relatives. Our practice as psychiatrists in a general hospital leads us also to try and understand the image and impact of suicide on the medical staff who constantly aims at saving lives, while patients opted for death. This act sends us a strong signal of loss of hope and the absence of prospects for suicidal people. It has also a strong emotional impact on health practitioners and frequently makes them feel helpless. It also sends back to us to the question of the image of death among doctors. We will discuss, in a first part, the adopted attitude in the service of liaison psychiatry in Lausanne. We will try and develop then a way of taking care of suicidal patients, their families and the medical staff, attending them in a systemic approach. This is a great ethical and human responsibility to all health practitioners.