162 resultados para TTP


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In the existing watermarking protocols, a trusted third party (TTP) is introduced to guarantee that a protocol is fair to both the seller and buyer in a digital content transaction. However, the TTP decreases the security and affects the protocol implementation. To address this issue, in this article a secure buyer–seller watermarking protocol without the assistance of a TTP is proposed in which there are only two participants, a seller and a buyer. Based on the idea of sharing a secret, a watermark embedded in digital content to trace piracy is composed of two pieces of secret information, one produced by the seller and one by the buyer. Since neither knows the exact watermark, the buyer cannot remove the watermark from watermarked digital content, and at the same time the seller cannot fabricate piracy to frame an innocent buyer. In other words, the proposed protocol can trace piracy and protect the customer’s rights. In addition, because no third party is introduced into the proposed protocol, the problem of a seller (or a buyer) colluding with a third party to cheat the buyer (or the seller), namely, the conspiracy problem, can be avoided.

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Thrombocytopenia in patients with solid malignancy can be caused by bone marrow involvement or toxicity from anticancer therapy; however, it could rarely be the first presentation of a tumor such as breast cancer or lymphoma. Hematological paraneoplastic syndromes such as paraneoplastic thrombocytopenia and/or immune thrombocytopenic purpura (ITP) are well described as secondary findings simultaneously with malignancies such as breast cancer and lymphoma. Other hematological conditions such as severe amegakaryocytic thrombocytopenia, thrombotic thrombocytopenic purpura (TTP), and myelodysplastic syndromes (MDS) have also rarely been described as a possible paraneoplastic process complicating solid tumors. On the one hand, occult disseminated malignancy may mimic ITP and TTP, leading to diagnostic and therapeutic problems. On the other hand, thrombocytopenia could be the first manifestation of cancer.

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It analyzes the production of the space of the North Zone of Natal/RN, of the beginning of its formation - decade of 1970 - a present time, under the optics of the urban planning and of the administration of the territory. Inside of that path, it examines the interests that orientated the "creation" of the referred space, as support to the process of urban planning and of administration of the territory; as well as the recent processes that evidence a new partner-space dynamics, which is configured, now as an incipient insert of the North Zone to the context natalense urban-space, now as a "reedition" of its report process of partner-space segregation. It stands out that, while in the beginning of the formation of the North Zone, the State was made the main actor, making possible the expansion of the capital in the north sense of the city of Natal, through the implantation of the Industrial District of Natal (DIN) and of the expansion of the habitational politics of the House of Financial System (SFH); at the present time, the new space processes are configured through the economical inclination, through expansion of the tertiary section in the city of Natal. It is based in bibliography regarding the theme in focus, in primary and secondary sources, as well as in processes and forms that were unchained in the North Zone along the research. It analyzes the North Zone then in its group, the one that makes possible apprehend the inherent conflicts to the process of production-appropriation of the urban space, for the several social actors - the State, the capital and the society - that dispute the control of the production of the space according themselves their interests

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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)

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Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)

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Ceramic samples of SrBi2(Nb1-xTax)O-9 (0 less than or equal to x less than or equal to 1) were prepared by the solid state reaction method in order to investigate their structural and electrical features as well as obtain useful information to improve the properties of SrBi2(Nb1-xTax)O-9 as a thin film. The X-ray diffraction patterns and the scanning electronic microscopy photomicrographs show no secondary phases but the formation of a solid-state solution for all the composition. The ac conductivity of the samples, measured at 25 degreesC and 100 kHz frequency, decreases with the increase of Ta content. Such results were explained by intrinsic conductivity of pure components.

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No nordeste do Pará o transporte da polpa de bauxita é através de mineroduto, sendo a viscosidade um parâmetro de controle fundamental para o bombeamento do minério. Este estudo ilustra a influência do pH na reologia da polpa por meio da determinação do ponto de carga zero (pHpcz) da bauxita. Foram efetuadas análise granulométrica, microscopia eletrônica de varredura, ensaios potenciométricos testando o cloreto de amônia como eletrólito indiferente e ensaios reológicos em diferentes valores de pH. Os resultados revelaram que o cloreto de amônia pode ser utilizado como eletrólito indiferente para esse tipo de análise e que ocorre a redução da viscosidade em valores de pH distantes do ponto de carga zero.

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Metastatic breast cancers (MBC) previously treated with anthracyclines (A) and taxanes (T) have a complicated management. Gemcitabine (G)-cisplatin (C) combinations have been used as synergistic salvage therapy in MBC and are considered as another option for patients with important symptoms and aggressive visceral disease. We analyzed the safety and efficacy of GC in AT-pretreated MBC, as well as overall survival (OS) and time to progression (TTP). Forty-nine subjects received IV G 750 mg/m(2) and C 30 mg/m(2), both d1 and d8 every 3 weeks. Response evaluation was performed every second cycle and in the end of treatment. GC protocol was the first-line palliative chemotherapy in half of the cases, and median number of cycles/patient were 4(2-12). Lung (75.5%) was the most frequent site of metastasis. Most of the patients related clinical improvement with chemotherapy with minimal/mild tolerable collateral effects in 85.7% of cases. Following 34 months, mean OS/TTP was 13.12/6.6 months. Objective-responded patients (40.3%) were statistically associated with the improvement in symptoms after CT (P < 0.01), and OS was directly correlated with chemotherapy response (P < 0.01). HER-2 overexpression was a prognostic factor with reduced OS (P = 0.01). GC protocol was effective and tolerable in objective-responded patients.

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INTRODUCTION: With the aim of searching genetic factors associated with the response to an immune treatment based on autologous monocyte-derived dendritic cells pulsed with autologous inactivated HIV, we performed exome analysis by screening more than 240,000 putative functional exonic variants in 18 HIV-positive Brazilian patients that underwent the immune treatment. METHODS: Exome analysis has been performed using the ILLUMINA Infinium HumanExome BeadChip. zCall algorithm allowed us to recall rare variants. Quality control and SNP-centred analysis were done with GenABEL R package. An in-house implementation of the Wang method permitted gene-centred analysis. RESULTS: CCR4-NOT transcription complex, subunit 1 (CNOT1) gene (16q21), showed the strongest association with the modification of the response to the therapeutic vaccine (p=0.00075). CNOT1 SNP rs7188697 A/G was significantly associated with DC treatment response. The presence of a G allele indicated poor response to the therapeutic vaccine (p=0.0031; OR=33.00; CI=1.74-624.66), and the SNP behaved in a dominant model (A/A vs. A/G+G/G p=0.0009; OR=107.66; 95% CI=3.85-3013.31), being the A/G genotype present only in weak/transient responders, conferring susceptibility to poor response to the immune treatment. DISCUSSION: CNOT1 is known to be involved in the control of mRNA deadenylation and mRNA decay. Moreover, CNOT1 has been recently described as being involved in the regulation of inflammatory processes mediated by tristetraprolin (TTP). The TTP-CCR4-NOT complex (CNOT1 in the CCR4-NOT complex is the binding site for TTP) has been reported as interfering with HIV replication, through post-transcriptional control. Therefore, we can hypothesize that genetic variation occurring in the CNOT1 gene could impair the TTP-CCR4-NOT complex, thus interfering with HIV replication and/or host immune response. CONCLUSIONS: Being aware that our findings are exclusive to the 18 patients studied with a need for replication, and that the genetic variant of CNOT1 gene, localized at intron 3, has no known functional effect, we propose a novel potential candidate locus for the modulation of the response to the immune treatment, and open a discussion on the necessity to consider the host genome as another potential variant to be evaluated when designing an immune therapy study

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Die Expression der humanen induzierbaren NO-Synthase (iNOS) wird sowohl über transkriptionelle als auch über post-transkriptionelle Mechanismen reguliert. Dabei spielt die Modulation der iNOS-mRNA-Stabilität durch RNA-bindende Proteine eine bedeutende Rolle. In dieser Arbeit konnte eine Beteiligung des p38-MAPK-Signaltransduktionsweges sowie der RNA-bindenden Proteine TTP, KSRP, HuR und PTB an der Regulation der iNOS-Expression dargestellt werden. Hemmung der p38-MAPK führte zu einer Reduktion der iNOS-mRNA-Expression, hatte aber keinen Effekt auf die iNOS-Promotoraktivität. Das RNA-bindende Protein Tristetraprolin (TTP) erhöhte die Stabilität der iNOS-mRNA nach Zytokin-Stimulation, ohne jedoch mit ihr zu interagieren. Die Proteinexpression von TTP war unter dem Einfluss von Zytokinen erhöht; Inhibition der p38-MAPK verursachte eine Verminderung der Zytokin-stimulierten TTP-Expression. Das „KH-type splicing regulatory protein" (KSRP) übte einen destabilisierenden Effekt auf die iNOS-mRNA aus. Der Abbau der mRNA wird dabei wahrscheinlich durch eine Zytokin-unabhängige Interaktion von KSRP mit dem Exosom vermittelt. Ebenso konnte zwischen KSRP und TTP eine Wechselwirkung beobachtet werden, die nach Induktion der iNOS-Expression mit Zytokinen verstärkt und durch p38-MAPK-Inhibitoren hemmbar war. Des Weiteren konnte gezeigt werden, dass die Bindung von KSRP an die iNOS-mRNA-3’-UTR für die Vermittlung des destabilisierenden Effekts essentiell ist. Eine genaue Lokalisierung der KSRP-Bindungsstelle ergab, dass KSRP ebenso wie HuR mit dem AU-reichen Element am 3’-Ende der 3’-UTR interagiert. KSRP und HuR sind in der Lage, um diese Bindungsstelle zu konkurrieren. Nach Zytokin-Stimulation war dementsprechend die endogene Bindung von KSRP an die iNOS-mRNA vermindert, während die endogene Bindung von HuR an die iNOS-mRNA verstärkt war. Die Stabilisierung der iNOS-mRNA nach Zytokin-Stimulation ergibt sich demnach aus einer Verminderung der Bindung des KSRP-Exosom-Komplexes an die iNOS-mRNA als Folge der verstärkten Interaktion von TTP und KSRP. Dies ermöglicht parallel eine vermehrte Bindung von HuR an die iNOS-3’-UTR und führt damit zu einer Stabilisierung der iNOS-mRNA und so letztendlich auch zu einer Erhöhung der iNOS-Expression. Außerdem konnte eine Beteiligung des Polypyrimidin-Trakt-bindenden Proteins (PTB) an der Regulation der humanen iNOS-Expression gezeigt werden. PTB erhöhte die Expression der iNOS und interagierte Zytokin-unabhängig mit KSRP. Zusammenfassend lässt sich schließen, dass ein Zusammenspiel verschiedener Proteine in einem komplexen Netzwerk für die fein abgestimmte Regulation der humanen iNOS-Expression auf post-transkriptioneller Ebene verantwortlich.

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Il presente studio rappresenta la prima applicazione della tecnica CEUS in alcune delle più diffuse specie non convenzionali, nonché la prima nei rettili. In particolare è stata investigata la perfusione di fegato e milza in 10 conigli, 10 furetti e il fegato in 8 iguane. Per quanto riguarda i mammiferi, la tecnica è risultata di facile attuazione e i risultati ottenuti erano equiparabili a quelli documentati per i piccoli animali. Maggiore variabilità si è messa in evidenza a livello splenico in entrambe le specie e nel coniglio rispetto al furetto. Nelle iguane è stata necessaria una modifica del protocollo a seguito dei tempi più lunghi delle fasi di wash in e di wash out. Le curve ottenute erano caratterizzate da picchi più bassi e TTP più lunghi, con wash out incompleto anche dopo 10 minuti di indagine. Nelle iguane l’indagine del fegato è stata approfondita grazie all’esecuzione di TC dinamiche con MDC, studio pioneristico per quanto riguarda la medicina dei rettili. L’esecuzione è avvenuta senza problemi in anestesia generale. Diffusione del MDC e conseguenti variazione di HU a livello aortico e epatico sono state considerate contemporaneamente, con costruzione di curve HU-tempo piuttosto ripetibili, entrambe caratterizzate da un wash in rapido, un picco, particolarmente alto a livello aortico, e da una fase di wash out più lento, anche qui incompleto dopo i 600 secondi di indagine. Una certa variabilità è stata notata in tre individui, risultato attendibile conseguentemente alla forte dipendenza da fattori intriseci ed estrinseci del metabolismo e della funzionalità epatica dei rettili. L’intero protocollo è stato applicato in un furetto e due iguane patologiche, al fine di evidenziare le potenzialità cliniche delle tecniche. Sebbene il numero esiguo di casi non permetta di trarre conclusioni a questo riguardo, l’ultimo capitolo della tesi vuole essere uno spunto per studi futuri.

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Zusammenfassung rnIn der vorliegenden Arbeit wurden sechs VWF/FVIII Gerinnungsfaktorkonzentrate unterschiedlicher Chargen auf ihre ADAMTS13 Aktivität, Antigen und VWF Multimere untersucht. Grund dafür ist die Annahme, dass bei der Aufkonzentrierung des VWFs möglicherweise auch erhöhte Mengen an ADAMTS13 vorhanden sind. Wäre dies nachweisbar, könnten die entsprechenden Konzentrate auch Anwendung bei TTP Patienten finden. Neben den Gerinnungsfaktorkonzentraten wurden ebenfalls die zur Plasmapherese verwendeten Therapeutika FFP und s/d Plasma analysiert. Es soll getestet werden, ob Unterschiede hinsichtlich der Qualität zwischen den Präparaten bestehen und inwiefern die Blutgruppen eine Auswirkung auf die ADAMTS13 Aktivität/Antigen haben. Überdies wurde die Bedeutung von ADAMTS13 als wichtiges diagnostisches Merkmal im Rahmen der Gegenüberstellung von Patienten mit thrombotischen Mikroangiopathien erörtert. Alle angewandten Methoden wurden zudem kritisch miteinander verglichen und auf ihre Eignung für die klinische Diagnostik getestet. Zur Untersuchung der ADAMTS13 Aktivität kamen drei unterschiedliche Methoden zur Anwendung, die BCS-Methode nach Böhm und zwei FRET Kits (Technozym®ADAMTS13/ActifluorTMADAMTS13). Für die Bestimmung des ADAMTS13 Antigen wurde das Technozym®ADAMTS13 Kit verwendete als auch der Imubind®ELISA angewendet. Mittels der SDS-Gelelektrophorese konnten die VWF Multimere dargestellt werden. Die Untersuchungen konnten zeigen, dass nur in Haemate®P, deutlich höhere ADAMTS13 Aktivitäten (12,3% bzw. 470ng/ml) sowie ein physiologische Antigenwerte vorlagen. Die anderen Faktorkonzentrate wiesen entweder nur sehr geringe bzw. keine Aktivitäten auf. Das Antigen lag bei allen Konzentraten im nachweisbaren Bereich. Folglich ist ein Einsatz von Haemate®P bei der Therapie der TTP, insbesondere bei hereditären Formen sowie bei Kindern, die durch eine Plasmapherese stark belastet werden, und bei Schwangeren, könnten, in Erwägung zu ziehen und innerhalb der Klinik zu testen. Die Plasmapräparate FFP und Octaplas® wiesen in allen Untersuchungen ADAMTS13 Aktivitäten und Antigen im mittleren bis hohen physiologischen Bereich auf. Insbesondere bei Blutgruppe 0 ließ sich beiden Präparaten eine höhere ADAMTS13 Aktivität und Antigen gegenüber den drei anderen Blutgruppen darstellen. Insgesamt waren die interindividuellen Schwankungen bei FFP deutlich höher als bei Octaplas®, was sich in der unterschiedlichen Herstellung der Präparate begründen lässt. Octaplas® ist also genauso geeignet zur Plasmapherese bei der TTP wie FFP, kann jedoch aufgrund seiner intensiveren Virusinaktivierung eine größere Sicherheit aufweisen und stellt sich auch in der Klinik als nebenwirkungsärmer dar. Bei der Gegenüberstellung der thrombotischen Mikroangiopathien konnte gezeigt werden, dass eine verminderte ADAMTS13 Aktivität ein wichtiges Unterscheidungsmerkmal ist und auch während der Remission schon diagnostizierbar werden kann. Auf der Grundlage der labordiagnostischen Werte und dem klinischen Erscheinungsbild im akuten Schub und in der Remission konnte ein diagnostischer Algorithmus für den klinischen Alltag erstellt werden. In der Methodenvalidierung erwies sich der ActifluorTMADAMTS13 Kit als der beste Kit, da er innerhalb kürzester Zeit zuverlässige Werte in Standardeinheiten liefert. Nach neuesten Erkenntnissen, bei der eine Unterscheidung von ADAMTS13 Aktivitäten über und unter 5 % von großer prognostischer Bedeutung sind, ist die BCS-Methode nach Böhm mit einer unteren Nachweisgrenze von 6,2% zu ungenau und auch hinsichtlich ihres Zeitaufwandes eher ungünstig.rn

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Introduzione Attualmente i principali punti critici del trattamento dell’HCC avanzato sono: 1) la mancanza di predittori di risposta alla terapia con sorafenib, 2) lo sviluppo resistenze al sorafenib, 3) la mancanza di terapie di seconda linea codificate. Scopo della tesi 1) ricerca di predittori clinico-laboratoristici di risposta al sorafenib in pazienti ambulatoriali con HCC; 2) valutazione dell’impatto della sospensione temporanea-definitiva del sorafenib in un modello murino di HCC mediante tecniche ecografiche; 3) valutazione dell’efficacia della capecitabina metronomica come seconda linea dell’HCC non responsivo a sorafenib. Risultati Studio-1: 94 pazienti con HCC trattato con sorafenib: a presenza di metastasi e PVT-neoplastica non sembra inficiare l’efficacia del sorafenib. AFP basale <19 ng/ml è risultata predittrice di maggiore sopravvivenza, mentre lo sviluppo di nausea di una peggiore sopravvivenza. Studio -2: 14 topi con xenografts di HCC: gruppo-1 trattato con placebo, gruppo-2 trattato con sorafenib con interruzione temporanea del farmaco e gruppo-3 trattato con sorafenib con sospensione definitiva del sorafenib. La CEUS targettata per il VEGFR2 ha mostrato al giorno 13 valori maggiori di dTE nel gruppo-3 confermato da un aumento del VEGFR2 al Western-Blot. I tumori del gruppo-2 dopo 2 giorni di ritrattamento, hanno mostrato un aumento dell’elasticità tissutale all’elastonografia. Studio-3:19 pazienti trattati con capecitabina metronomica dopo sorafenib. Il TTP è stato di 5 mesi (95% CI 0-10), la PFS di 3,6 mesi (95% CI 2,8-4,3) ed la OS di 6,3 mesi (95% CI 4-8,6). Conclusioni Lo sviluppo di nausea ed astenia ed AFP basale >19, sono risultati predittivi di una minore risposta al sorafenib. La sospensione temporanea del sorafenib in un modello murino di HCC non impedisce il ripristino della risposta tumorale, mentre una interruzione definitiva tende a stimolare un “effetto rebound” dell’angiogenesi. La capecitabina metronomica dopo sorafenib ha mostrato una discreta attività anti-neoplastica ed una sicurezza accettabile.